Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#657424
Mijn hond heeft een vlooienallergie en is gister weer besmet met vlooien. Ze krabt weer de hele dag. (Ze krabt trouwens sowieso erg veel en heeft veel last van jeuk) .Ik frontline haar elke maand. Nou hoorde ik op dit forum dat frontine jeukproblemen kan veroorzaken.En dus moest ik Advantage gebruiken of niet moet ontvlooien. Wat is nou het beste. Als mijn hond 1 vlo heeft is het al feest. Zijn er meer mensen met dit probleem? Tevens heb ik een vraag over hoe kang een hond last heeft als hij geprikt is. Ik ben er zelf nog niet helemaal achter, maar volgens mij duurt het bij mijn hond zo´n 4 a 5 weken. Is er een mogelijkheid om die tijd te verkorten. Mijn hond wordt echt gek van de jeuk. Ze slaapt bijna niet meer. Zo zielig.  :'( :'( :'(
#657460
Als er echt vlooien zijn dan grijp ik ook naar gif! Anders liever niet. En met de vlooienkam in de aanslag, wel 10 keer op een dag even door de vacht heen om vlooien te vangen en te vermoorden :P Maarja, ik heb een klein hondje met een korte vacht dus dat is een fluitje van een cent. Helaas weet ik dat 1 beet al weer weken voor vreselijke jeuk kan zorgen dus voorkomen is in dit geval beter dan genezen. Daarom zou je misschien kunnen beginnen met Ctenovetsum van VSM. Dat werkt nu niet meteen maar wellicht voor de toekomst wel ;)
#657474
Jojo schreef: Als er echt vlooien zijn dan grijp ik ook naar gif! Anders liever niet. En met de vlooienkam in de aanslag, wel 10 keer op een dag even door de vacht heen om vlooien te vangen en te vermoorden :P Maarja, ik heb een klein hondje met een korte vacht dus dat is een fluitje van een cent. Helaas weet ik dat 1 beet al weer weken voor vreselijke jeuk kan zorgen dus voorkomen is in dit geval beter dan genezen. Daarom zou je misschien kunnen beginnen met Ctenovetsum van VSM. Dat werkt nu niet meteen maar wellicht voor de toekomst wel ;)
Bedankt Jojo voor je reactie. Wat is Ctenovetsum? Wat doet dat. Ik ben ook al druk bezig met kammen, maar had gelukkig nog van de dierenarts Flea fence liggen. Dan zijn ze binnen een half uur vlovrij. Maar ja ze hebben wel geprikt. Ik wil eigenlijk ook geen gif meer gebruiken, maar mijn hond komt regelmatig op plekken waar ze besmet wordt. Hoe moet ik dat dan aanpakken?
#657594
Helen schreef: Er zijn heel veel klachten over de werkzaamheid van Frontline. Al aardig wat dierenklinieken verkopen het niet meer. Ik zou advantage gebruiken.
Ik gebruikte frontline altijd tegen de teken. Ik heb het idee dat er al teken resistent zijn tegen de frontline, ondanks de behandeling heb ik een keer een levende forse vastgezogen teek op Indy aangetroffen. Ik heb het nu al een maand of 6 niet gebruikt en het rare is dat ik sindsdien helemaal geen teken meer op Indy heb gezien.
#659742
Van de zomer heb ik voor t eerst 'Vlo-vrij' van het merk 'Best for your Friend' (bij de COOP-super) gebruikt en had het idee dat het werkte (preventief). Het zijn kleine tubetjes voor in de nek, er zit etherische olie van lavendel en neem in: geen gif dus. Neem schijnt de vlooien ook onvruchtbaar te maken, vond ik op internet.

Een paar weken geleden hadden we weer vlooien en ze krabben hier ook flink, daarom wilde ik ze snel doodmaken. Toen voor het eerst 'Vlovrij spray voor op het dier' van 'Ecostyle' gebruikt.  Getest op een gevangen levende vlo: die bewoog na ca. 15 min. niet meer. Heb de honden wel twee keer goed ermee ingewreven, tot de vacht echt nat was (overgedaan in klein flesje, want de verstuiver vinden ze maar eng). En Ecostyle is dus ook niet giftig als het goed is.

Na twee dagen geen vlo meer gevonden. Wel tevens weer dat Best for Friend spul gebruikt, en Vlovrij voor het huis/de omgeving, ook van Ecostyle op de favoriete ligplekken van de honden. (en goed stofzuigen, voor zover dat hier te doen is met onze talloze spullen en stofnesten)
Door Boefke
#660456
Hobbes schreef: Van de zomer heb ik voor t eerst 'Vlo-vrij' van het merk 'Best for your Friend' (bij de COOP-super) gebruikt en had het idee dat het werkte (preventief). Het zijn kleine tubetjes voor in de nek, er zit etherische olie van lavendel en neem in: geen gif dus. Neem schijnt de vlooien ook onvruchtbaar te maken, vond ik op internet.
He interessant! Hier ga ik eens naar op zoek.
#660533
Mien schreef: Je schrijft dat je de hond elke maand behandelt, maar spray je ook in huis? Zo niet dan kun je de hond blijven behandelen maar los je het probleem niet (helemaal) op.
Ja ik heb zelfs mijn huis 2 keer behandeld kort achter elkaar. Ze loopt ze echt elders op.
#660889
Dat spul kost heel weinig, maar een euro of 5 á 6 en dan heb ik een grote hond. Ik heb het maar één keer gebruikt omdat ik vlooien vóór wilde zijn.
Maar aangezien ik nooit een vlo heb gezien, ben ik het gewoon vergeten om weer te gaan gebruiken.
Ik heb het trouwens bij Super de Boer gekocht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door