Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#660721
mijn hond heeft onder de voet, beetje aan de zijkant een grote snee, opengehaald aan een scherp stuk plastic denken we. :(
het blijft soms bloeden, soms ook niet, als die veel loopt lijkt t weer te gaan bloeden  :(
ik vroeg me af of je daar wat aan kunt en moet doen.
verbandje aanleggen misschien?
we houden t schoon dmv biotex.
mij lijkt dat t niet gehecht kan worden  :-\
iemand tips?
Door tt-tjes
#660726
Heb je niet van dat bloedstelpende poeder in huis wat ze ook gebruiken bij nagels. Als de snee niet te groot is wil dit wel eens helpen.
Door danielle1980
#660727
tt-tjes schreef: Heb je niet van dat bloedstelpende poeder in huis wat ze ook gebruiken bij nagels. Als de snee niet te groot is wil dit wel eens helpen.
uh nee dat ken ik niet?
de snee is vrij groot en de hond loopt er ook bijna niet op. :-\
Door Lizzy
#660731
Je kunt het proberen hoor, een verbandje aanleggen. Ja, hier blijft zoiets gewoon standaard niet zitten... Zakt het verbandje niet af: peuteren ze het er zelf wel af.... Onze DA jaagt daarom graag ook in dit soort wonden een nietje (heeft hij laatst met de buurhond gedaan). Al blijft het maar 2 dagen zitten zo'n nietje, vaak lang genoeg om de wond dicht te krijgen/houden.
Door danielle1980
#660733
Lizzy schreef: Je kunt het proberen hoor, een verbandje aanleggen. Ja, hier blijft zoiets gewoon standaard niet zitten... Zakt het verbandje niet af: peuteren ze het er zelf wel af.... Onze DA jaagt daarom graag ook in dit soort wonden een nietje (heeft hij laatst met de buurhond gedaan). Al blijft het maar 2 dagen zitten zo'n nietje, vaak lang genoeg om de wond dicht te krijgen/houden.
ow ik was in de veronderstelling dat t op die plek niet kon, maar ja een nietje niet aan gedacht.
mama gaat even proberen n verbandje aan te leggen, die heeft daar immers voor geleerd, eens kijken of t blijft zitten. ;)
anders toch maar even een da opzoeken hier in de buurt.

moeten we t nog ergens mee schoonhouden maken ivm infectie oid?
Door Lizzy
#660734
danielle1980 schreef: ow ik was in de veronderstelling dat t op die plek niet kon, maar ja een nietje niet aan gedacht.
mama gaat even proberen n verbandje aan te leggen, die heeft daar immers voor geleerd, eens kijken of t blijft zitten. ;)
anders toch maar even een da opzoeken hier in de buurt.

moeten we t nog ergens mee schoonhouden maken ivm infectie oid?
Ik zet de poot 1 a 2 keer per dag in de soda, verder niks.
Door Lil
#660758
Mijn da is tegen nietjes in voetzooltjes, omdat het meestal niet helpt en soms de wond groter maakt. In ieder geval ken ik het probleem van niet blijven zitten van verband. Ga voor zo iets dan toch maar naar de da, dan blijft het wel zitten door die speciale tape die eromheen gaat. Wel zo fijn voor de vloerbedekking, hoewel je het volgens mij niet nodig is om te verbinden, dicht gaat het wel vanzelf.
Door Truus
#660925
danielle1980 schreef: tja het is gestopt met bloeden, maar hij loopt nog wel mank. :-\
het zal wel pijn doen.
Het zal wel helen. Zelf heb ik altijd berkenteerolie in huis. Het verzacht de pijn en alles heelt heel snel. Bij Timo doe ik het dan voor het slapengaan erop. Bij Mila lukt me dit niet, die laat dit niet toe.
Beterschap met het pootje.
Door André
#660926
Dit is iets wat ik natuurlijk ten allertijden wil voorkomen.

Wat je kunt doen is met weefsellijm (of 2-componentenlijm) de snee lijmen.
Met pleisterspray in sprayen.

Vervolgens lijm ik hier nog een beschermzooltje op, en de volgende dag lopen ze weer 20 kilometer.

André
Gebruikersavatar
Door pike
#660931
André schreef: Wat je kunt doen is met weefsellijm (of 2-componentenlijm) de snee lijmen.
Met pleisterspray in sprayen.
André
zal me wel de toorn van Kruimel op de hals halen maar dit noem ik pas een paardenmiddel! ;D
Ook ooit een snee in kussentje gehad. Eerst goed schoongemaakt met biotexsopje, rest van de dag en eerste nacht betadinegaas erop (gaat niet vastplakken) en dat ingetapet, daarna gewoon weer blote voeten en telkens na het wandelen in de biotex en daarna goed afdrogen.
Door André
#660936
pike schreef: zal me wel de toorn van Kruimel op de hals halen maar dit noem ik pas een paardenmiddel! ;D
Ook ooit een snee in kussentje gehad. Eerst goed schoongemaakt met biotexsopje, rest van de dag en eerste nacht betadinegaas erop (gaat niet vastplakken) en dat ingetapet, daarna gewoon weer blote voeten en telkens na het wandelen in de biotex en daarna goed afdrogen.

Je hebt niet de druk zoals ik die heb waarschijnlijk, en mijn ervaring is ,dat het  vochtig houden
van de zooltjes Juist het genezingsproces vertraagd.
Mijn honden mogen ook niet in het water staan omdat dan de voetzolen zacht worden.
Ik heb als deadline de volgende ochtend, met als gevolg dat ze dan weer 20 kilometer moeten lopen.
Dit zogenoemde paardenmiddel heeft als resultaat dat de snee en de voet compleet is hersteld binnen 24 uur.
Met als resultaat, geen infectie en een droge pijnloze voet, en dat is de doelstelling.

Maar waarschijnlijk stel ik wat hogere eisen.
No feet No dog.
Laatst gewijzigd door André op zo 12 nov 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door