Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#660243
Hoe kan je dat het beste behandelen ?
Is volgens mij niet ontstoken, maar er komt wel vocht uit, waardoor het wel gaat stinken.
Omdat de flap tegen de vacht aanhangt wordt alles dus lekker plakkerig en er "druipt" daardoor ook vocht IN het oor :(
Ik ben bang dat het daardoor gaat ontsteken.
Waarmee kun je dit het beste schoonmaken/behandelen.
Ik spoel het steeds af met water of met een TT-doekje.
Normaal gesproken spoel ik zoiets met waterstofperoxide, maar dat durf ik nu niet anders loopt DAT ook in haar oor.
Ik heb er al Groene Leem opgesmeerd (nu lijkt het dus alsof ze getatoeerd is  ::) )
Zou dat voldoende zijn of zal ik haar nog iets als Cat's Claw ofzo geven ?
Door Femke
#660268
cat's claw kan zeker geen kwaad, en wondjes waar ik geen waterstofperoxide op kan druppelen dan doe ik het vaak op een watje en stip ik het daarmee aan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#660485
Wat je ook kunt doen als je er wel waterstof peroxide op doet is even haar oor dichtstoppen met vette watten.
Je kunt ook kijken of je het oor even op de kop kan plakken zodat het een dagje open blijft en er voldoende lucht bij kan.
En wat ik heel goed vind werken is zilver water maar dan wel van een potentie vanaf minimaal 50 ppm.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#660499
Oor op de kop plakken was ook het eerste waar ik aan dacht, ik heb eens gelezen dat mensen dat met een panty doen? Maar ja, dan lucht de oorflap weer niet goed... :-\
Vette watten is ook een goede tip, die ga ik even opslaan (je weet maar nooit tenslotte... *afkloppen*), thanks :).

Beterschap met de patient :-*
Door K@rin
#660536
Ja, ik was ook op dat idee gekomen, toen de winkels al gesloten waren, waar ik Groene Leem voor inwendig had gekocht  ::)
Eerst dacht ik dat ze oorontsteking had, maar dat is het niet, want ten eerste ruikt dat heel anders, is volgens mij veel pijnlijker en in haar oor is het helemaal schoon.

Ik heb nu alleen van make-up-schoonmaak-watjes, die prop ik nu in haar oor (heel voorzichtig anders is het piep piep piep) en kan dan makkelijker schoonmaken.
Ook laat ik een propje in haar oor ziten, dan loop het eventuele vocht van het wondje niet IN haar oor.
Ik had vanmorgen het idee, dat het al minder was, want alle Groene Leem zat er nog op en eerder zat die 's morgens alleen nog aan de randen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#660688
Ah, gelukkig er is vooruitgang! Houden zo! Geef de patiënt nog maar een knuf :-* (wel zachtjes hè? ;))

Enne, dat probleem van dingen willen kopen als de winkels dicht zijn... daar heb ik nou nooit geen last van ::) ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door