Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#640450
Hoi
Vanmorgen de honden lekker een stuk konijn gegeven.
Fynn at het lekker op maar Ijuba knabbelde er een beetje aan en moest het niet.
Nu hebben ze ook al eens haas gehad en dat luste ze wel.
Zit er veel smaak verschil tussen die twee heb aan het konijn geroken maar het ruikt niet sterk of zo.
Als dat straks ook zo gaat met het eend en hert dan heeft Fynn een lekker maaltje.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lil
#640515
Nou, konijn ruikt dus niet en haas vind ik echt heel erg sterk ruiken. Het konijn dat ik hier voer is volgens mij tamkonijn en komt dus uit een fokkerij, de haas is wel wild.
Vind het dus niet vreemd dat ze het ene wel eten en het andere niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#640635
evelyn02 schreef: mijn honden eten liever haas dan konijn!
dat zijn de echte barfers! :D
Door Mevroi Kruim
#640639
Mijn honden dus niet, tam konijn eten ze wel maar haas ..... yuckbahsmerigbleh
Gelukkig dat de katten dat lusten  ;D
Door Happy Tail
#641433
ikzelf heb liever haas dan konijn....
ik zou het eerlijk gezegd eerder andersom verwacht hebben, wel konijn lusten maar geen haas. Haas zit een echte wildsmaak aan en konijn smaakt meer naar kip.
Maar het blijven eigenwijze streepjes.
Door Boefke
#641453
Boef eet ook niet graag konijn. Meestal moet ik een dagje wachten voor hij het oppeuzelt. Haas heb ik nog nooit gegeven.
Door evelyn02
#642324
pike schreef: dat zijn de echte barfers! :D
Ja, langzamerhand zijn het echte barfers. Weet niet wat ze niet lusten en ik voer ze heel gevarieerd, dus ze lusten heel veel. Wel erg makkelijk!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#660315
Ik heb vandaag een paar mooie hazenpoten gekocht. Op de markt in Almere Stad bij de poelier. Ik vond het niet duur 2 kg voor 4,95 (voorpoten). Konijn gaat er bij mijn twee jongens zonder problemen in maar ik vind die hazenpoten er heel anders uitzien veel roder van kleur. Morgen krijgen ze voor het eerst een pootje. Ben benieuwd of ze het lusten. :D
Gebruikersavatar
Door pike
#660322
Het lijkt erop dat ze hier ook alles lusten :D Haas, konijn lustten ze allebei en gisteren heb ik wat flintertjes hert getest. Was zo verdwenen ;D. Mijn goedkoopste konijn is tot nu toe 4,50 de kilo, en dan is ie heel, wel gestropt maar met de kop eraan en orgaantjes  er nog in. meestal kost ie 5 euro de kilo. Dus goedkoop is het niet. 
Gebruikersavatar
Door pike
#660343
Soms wordt ik wel eens een beetje jaloers als ik die bedragen zie. Met voorpootjes zou ik ook dik tevreden zijn! Zeker als het maar de helft kost. Scheelt een hoop "sloop"werk! Bovendien geef ik het nu niet zo vaak omdat ik het best wel duur vind :(
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#660362
Ja ik ken dat gevoel ook wel. Ik heb dat met lamsribben en geitenribben.
Die koop ik af en toe wel omdat ik het graag wil geven maar kom toch al snel op een euro of 6 per kilo. En als je dan leest hoe goedkoop het kan zijn ???
Gebruikersavatar
Door pike
#660368
lams/geitribben al net zo'n verhaal. Hier moet ik daar bij de Islamitische slager 8 euro per kilo voor betalen. Het zijn ontzettende mooie ribben maar dat vind ik dus echt te veel en koop ik niet. Had ik er laatst een gevonden die vroeg 5 euro. Zelfde prijs als konijn dus nou vooruit voor de afwisseling. En ze vonden het erg lekker dus toen het op was ik terug om nog eens te halen was de hele winkel weg!  :o >:(
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#660371
pike schreef: En ze vonden het erg lekker dus toen het op was ik terug om nog eens te halen was de hele winkel weg!  :o >:(
Nou lekker dan!  ;D
Nee maar effe serieus dat is natuurlijk wel balen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door