Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#657946
2 weken geleden begon Flint met krabben. In eerste instantie meteen Frontline gegeven maar hielp helemaal niks. Daarna van alles geprobeerd, huis behandeld, katten behandeld, tea tree, gewassen met vlooienshampoo en uiteindelijk Stronghold gekregen van de dierenarts.
We zijn nu 2 weken verder en ik heb het eindelijk redelijk onder controle. Hij krabt af en toe nog en gister heb ik nog ik hoop een laatste versufte vlo om zeep geholpen... :biggrin2:
Allen nu het volgende probleem, Flint ziet er niet meer uit..... :crying:
Dit is het resultaat na 2 weken:

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien heeft de hele vacht een opdonder gekregen.
Nu is mijn vraag wat kan ik doen om het er weer gezond uit te laten zien, ik voer Kivo.
Visolie ofzoiets heeft dat nu???
#658149
Ik raad je iets meer variatie aan. Hoe hoogwaardiger, hoe sneller hij kan herstellen. Hoe goed een KVV ook is, het is samengesteld op één bepaalde visie en wanneer je die 100% volgt, vind ik dat je je dieren wel kwetsbaar maakt.
#658178
Annemieke schreef: 2 weken geleden begon Flint met krabben. In eerste instantie meteen Frontline gegeven maar hielp helemaal niks. Daarna van alles geprobeerd, huis behandeld, katten behandeld, tea tree, gewassen met vlooienshampoo en uiteindelijk Stronghold gekregen van de dierenarts.
We zijn nu 2 weken verder en ik heb het eindelijk redelijk onder controle. Hij krabt af en toe nog en gister heb ik nog ik hoop een laatste versufte vlo om zeep geholpen... :biggrin2:
Allen nu het volgende probleem, Flint ziet er niet meer uit..... :crying:
Dit is het resultaat na 2 weken:

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien heeft de hele vacht een opdonder gekregen.
Nu is mijn vraag wat kan ik doen om het er weer gezond uit te laten zien, ik voer Kivo.
Visolie ofzoiets heeft dat nu???
Heftige shit zeg :o :o :o

Ik geef in zulk soort gevallen (bij uit vachtgaan/zijn) een flinke dosis Henne zalmolie bij. Maar er is veel weg, dus dit is niet met 4 weken hersteld :-\
#660094
Door de vlooienshampoo e.d. droogt de vacht heel erg uit.

Een beetje hulp van buitenaf zou kunnen zijn om hem te wassen met een zachte shampoo, daarna een goede cremespoeling met een beetje lanoline er in. De cremespoeling spoel je er dan uit maar de lanoline blijft zitten.
Het geeft een droge vacht echt een oppepper, maar dan van buitenaf.
Hoe droger de vacht, hoe eerder de lanoline er in trekt.
#660127
Pfff, zeker heftig! Ik zou ook visolie geven. En ook borage-olie. En daarnaast zou ik Kivo afwisselen met een ander merk versvlees of er zelf samengestelde happen bij geven en dan wel iets anders als in Kivo zit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door