Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#660117
Mijn Sint Bernard is gedekt,en nu 5 1/2 week drachtig.
Het schatje  ;)zat op kvv en kipkarkas,maar...sinds twee weken krijg ik er geen kvv meer in.
Karkassen,geen probleem,maar ze wil geen groenten,of wat voor toevoeging dan ook.
Allelei soorten kvv geprobeerd,maar ze lacht me uit :).
Brokjes geprobeerd,en ja hoor daar neemt ze een redelijke hoeveelheid van.
Te gek voor woorden,maar ik weet het niet meer.
Dat drachtige honden voer kunnen laten staan weet ik, :(maar ik heb hoop,dat iemand met een gouden tip komt,en ik haar weer aan vers krijg.
Gekookte kippenlever er doorheen geprobeerd,vis,ei etc.
Als iemand een tip heeft,hou ik mij aanbevolen.
Door Lizzy
#660119
Is het geen goed idee om gewoon zelf te gaan samenstellen voor haar? Als ze karkas wel lust, lust ze vast ook nog wel andere dingen?
Door ulla
#660133
Ja dat wil ik heel graag,maar madam wil gewoon,geen groenten,fruit etc.
Ik heb het echt een paar dagen aangekeken,karkas gemalen,en groenten er doorheen,nou eet het zelf maar,ze loopt gewoon weg.
Ik heb de hoop dat ze na een aantal dagen,toch wel weer vers gaat eten,en blijf het proberen.
In een zalmkop ging ze lekker liggen rollen,en ja ik moest er nog om lachen ook.
Blijf daar maar serieus bij.

Gelukkig lusten de andere honden wel wat Nikita niet belieft.

Afbeelding
Door Lizzy
#660135
Mjah, als ik moest kiezen tussen niet eten en het eten van vleesbotten, vlees, orgaanvlees, rauw eitje, etc.: dan koos ik daar voor! Dan maar geen groente en fruit. Dan maar geen versvlees. Ik zou wel zoveel mogelijk afwisselen in diersoorten, dat wel.
Gebruikersavatar
Door Riek
#660140
Toen mijn hond, 7 maanden geleden, drachtig was, was ze zo misselijk dat ze bijna niets heeft gegeten. Ze kreeg altijd carnibest, maar dat ging er toen ook niet in. Ik heb toen letterlijk van alles geprobeerd, ander kvv, gekookte kip, biefstuk, alle soorten blikvoer, heb me zelfs verlaagd tot kattenvoer, maar ze at soms een paar hapjes. Ook heb ik geprobeerd het eten op allerlij manieren aan te bieden, ook jalours maken door de kat erbij te zetten.
Ze is toen getest op zwangerschapsuiker, zwangerschapsvergiftiging en ontstoken baarmoeder, maar gelukkig was dat allemaal niet aan de hand. Ze heeft toen primperan gekregen, injecties en pillen, en toen wilde ze af en toe wat eten.  Een drama was het.
Gelukkig eet je hond nu wel brokken, nou ja gelukkig.....
Maar in dit geval is het beter iets dan niets.  Het werd trouwens in de loop van de zwangerschap steeds erger, het niet eten dan.  Toen ze 7 weken was had ik zoiets van haal die pups er maar uit, als ze zelf maar weer opknapt.  Ze is bevallen met 8 weken en 2 dagen van 3 pups. En de volgende dag at ze als een bootwerken en is ze dat blijven doen.

Ik heb dus geen gouden tip, alleen maar een zelfde ervaring als jij nu hebt.
Sterkte ermee.
Door Lizzy
#660146
Riek schreef: Toen mijn hond, 7 maanden geleden, drachtig was, was ze zo misselijk dat ze bijna niets heeft gegeten. Ze kreeg altijd carnibest, maar dat ging er toen ook niet in. Ik heb toen letterlijk van alles geprobeerd, ander kvv, gekookte kip, biefstuk, alle soorten blikvoer, heb me zelfs verlaagd tot kattenvoer, maar ze at soms een paar hapjes. Ook heb ik geprobeerd het eten op allerlij manieren aan te bieden, ook jalours maken door de kat erbij te zetten.
Ze is toen getest op zwangerschapsuiker, zwangerschapsvergiftiging en ontstoken baarmoeder, maar gelukkig was dat allemaal niet aan de hand. Ze heeft toen primperan gekregen, injecties en pillen, en toen wilde ze af en toe wat eten.  Een drama was het.
Gelukkig eet je hond nu wel brokken, nou ja gelukkig.....
Maar in dit geval is het beter iets dan niets.  Het werd trouwens in de loop van de zwangerschap steeds erger, het niet eten dan.  Toen ze 7 weken was had ik zoiets van haal die pups er maar uit, als ze zelf maar weer opknapt.  Ze is bevallen met 8 weken en 2 dagen van 3 pups. En de volgende dag at ze als een bootwerken en is ze dat blijven doen.

Ik heb dus geen gouden tip, alleen maar een zelfde ervaring als jij nu hebt.
Sterkte ermee.
Pfff, zwaar hoor, als je hond zich zo rot voelt tijdens de zwangerschap... Zou gember en Okugest in deze gevallen (van zwangerschapsmisselijkheid) niet helpen?
Door ulla
#660147
Het meest Energique,afgewisseld met Duck,en AHV,soms Smuldier,en Rodi,Runner.
En omdat ik nog niet zolang karkas voer,en dat uit wil breiden

Het meest Energique,afgewisseld met Duck,Rodi,AhV,Smuldier,en soms ook daarvan de lam varianten.
Vers vlees,of dat nu Barf is of kvv,heeft gewoon mijn voorkeur,en dat al 20 jaar.
Het is niet steriel,en m.i. veel beter voor de gezondheid,dus ook voor de groeiende kindjes,in haar.
Gedeeltelijk barf geven doe ik nu ongeveer 3 maanden,zo kwam ik ook op barfplaats,je wilt het toch goed doen.
Ik ga op zoek,naar meer varianten vlees,en dat proberen.
Heeft ze dan niet een multivitamine nodig?

Afbeelding
Door Lizzy
#660156
Ik zou zelf dus geen multivitamine geven, tenzij ze echt zowat niks meer wil eten. Mocht je dat al willen geven: dan zou ik zelf die van de Groene Os geven en hen vragen naar de dosering voor een zwangere teef.

Hier staan trouwens wat aanwijzingen voor rauwe voeding en zwangere/net bevallen teven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html

Ik zou haar lekker barf geven met vleesbotten (kip, parelhoen, konijn, eend, etc) en spiervlees en orgaanvlees. En elke week 1 a 3 rauwe eitjes, beetje zuivel, etc. Lust ze dat wel?
Door ulla
#660240
Denk dat ik een bericht heb gewist,dus maar opnieuw.

Nikita net rauw ei en biogarde yogurt voor gezet,maar nee dus,Reggae,mijn andere hond,at het wel,en dan zou  je denken,dat Nikiet ook wel wil.
Ze liet het Reggae op lebberen.

Wel de link gelezen die je doorgaf,en daar staat dat een hond tegen het einde van de dracht wel koolhydraten mag,en gelijk geprobeerd.
Een snee bruin brood ging er dus wel in.

Ik heb karkassen,maagjes,vleugels,penslappen,in huis,daar mag ze het morgen mee doen,dan ga ik maandag op zoek naar eend,fazant,en parelhoen.

Heb al een adres gezien op barfplaats,waar ik terecht kan.

De adviezen neem ik ter harte,en Nikita ziet er gelukkig goed uit,het is de hond op de foto hieronder,en die is heel recent.(gisteren)
Niet aan de pillen zoals de hond van Riek,en haar zorgen  van toen kan ik mij heel goed voorstellen.

Als alles goed gaat kunnen we op 5 december kadootjes krijgen van Nikiet.

Afbeelding
Door tessa
#660273
Mijn teefje eet  altijd heel slecht tussen de derde en zevende week van de dracht, normaal eet ze prima maar dan even niet.
Ik maak me er geen zorgen om, de pups komen echt niets te kort.
Ineens gaat ze weer gewoon eten en ik heb altijd pups met hoge geboortegewichten.
Ik hoor het heel vaak hoor dat teven tijdens de dracht slecht eten, zolang ze wel drinkt en geen koorts heeft zou ik me niet teveel zorgen maken! :)
Door ulla
#660329
Heel erg bedankt,ik heb het ook wel eerder meegemaakt,maar toch!
Je wilt gewoon dat ze eet.
Maar ik ben door de reakties wel weer wat gerustgesteld.
Je houdt nu eenmaal van die beesten,ik heb ook wel een hond gehad,die vanaf de 5e week niets meer wilde,alleen gekookte eieren en brood.
Ze gaf 7 gezonde pups.
Daar ga ik mij maar aan vasthouden. :)
Nikiet heeft net nog wel een karkasje op,gek dat ze dat wel wil.
Ik ga Lizzy,s raad opvolgen,en meer pluimvee vlees proberen te bemachtigen.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door