Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loebas
#659336
hoi ik ben het baasje van loebas,
loabas is nu 11 weken oud en woont nu 3 weken bij ons maar sinds iets meer als een  week is hij heel erg aan de diaree hij is nog wel speels en eet en drink wel goed.
het gaat al iets beter nu we hem zijn grote vlees bot hebben afgepakt en nou is zijn ontlasting smorgens goed en naar mate de dag verder verloopt word het steeds dunner tot de laatste keer echt bijna en soms echt spuit poep is  :( ik geef hem sinds hij hier is pedegree brokken en de 1e ander halve week ging het goed toen kreeg hij een ontzettend groot vlees bot en toen begon de elende die hebben we nu sinds een week geleden afgepakt maar nu gaat het nog niet zoals het hoord...
wie kan me helpen ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659353
Ik zou met een pup die al een week aan de dunne is eerst eens even langs de dierenarts gaan.
Pedigree is wat mij betreft bagger, beter kun je over gaan op een vers en rauw voer.

Wat bedoel je precies met een "groot vleesbot"?
Door loebas
#659358
ik weet niet pcies wat het was:( loebas kreeg het van een vriend van me. t was een heel groot bot een soort ppot ofzo van een koe leek het wel met een dun laagje vlees er op geloof ik.
mijn DA zegt zolang hij nog zo fit is en niet braak is er niets aan het handje  ???
Door 202Spots
#659361
khoop dat je die poot gelijk hebt weg gegooit en noooit meer zoiets geeft!!
Maar kan het soms ook van wormen zijn?
Door Femke
#659373
nou Loebas mijn Loebas hoopt dat jij gauw van je klachten af bent.

Het beste kun je je hond inderdaad overzetten op een rauwe vleesvoeding. Veel dierenwinkels en supermarkten verkopen ze in hun vriezer. Lees anders ook eens in het "kant en klaar versvlees" gedeelte van dit forum.

Enne....zon bot: die jij bedoelt zijn denk ik gerookt: dubbel slecht dus. Het zijn dragende botten die zijn veel te hard, en door het roken verandert het ook nog eens van structuur waardoor het kan splinteren.
Je kunt voortaan misschien beter pensstaafjes uit de dierenwinkel meenemen!

knuffel voor je pup!
Door loebas
#659381
nou dat word dus zodra het kan toch ff rap naar de DA  :(
wou hem net nog ff uitlaten ligt er braaksel in de bench en vanavond was hij al heel erg aan de spuit poep  :(
nu maar ff lekker bij hem liggen en hem goed in de gaten houden aangezien die sinds we naar bed zijn gegaan (12uur) ook nog niets weer gedronken heeft...
eng hoor zulke situaties bij zulke kleintjes.
naja wou ik even mededelen aangezien jullie hier zo lief zijn en zo
bedankt daar voor  :bigarmhug: :-*
Door 202Spots
#659382
Aggossie....toch verstandig dat je naar de DA gaat!
Ik hoop dat 't niks ernstigs zal zijn!
Laat je weten hoe het ging?
Zachte knuffies voor je puppertje :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659429
loebas schreef: nou dat word dus zodra het kan toch ff rap naar de DA  :(
wou hem net nog ff uitlaten ligt er braaksel in de bench en vanavond was hij al heel erg aan de spuit poep  :(
nu maar ff lekker bij hem liggen en hem goed in de gaten houden aangezien die sinds we naar bed zijn gegaan (12uur) ook nog niets weer gedronken heeft...
eng hoor zulke situaties bij zulke kleintjes.
naja wou ik even mededelen aangezien jullie hier zo lief zijn en zo
bedankt daar voor  :bigarmhug: :-*
Ga anders naar een andere DA dan diegene die er tot nu toe zo luchtig over gedaan heeft, want bij een pup vindt ik dat toch een slechte zaak.
Door K@rin
#659436
en niet schrikken als je dierenarts je gaat vertellen, dat juist NU je pupje helemaal geen rauw vlees mag hebben.
ik zou z.s.m. naar de supermarkt gaan en daar een paar pakjes Rodi Kompleet op basis van pens gaan halen.
Daarmee met hele kleine beetje tegelijk gaan beginnen te voeren.
Persoonlijk zou ik hem nu eerst 5x per dag een heel klein beetje gaan geven.
Daarna kun je altijd nog zien of je op een ander merk gaat overstappen.
Door loebas
#660007
ja ben geweest maar bleek niet veel aan de hand te wezen heb wel medicijnen mee gekregen om de darmen wat rustiger te krijgen maar heb ze nog niet gebrijkt want promt na het bezoek aan de DA ging het in eens veel beter!!!

ben vanacht 2 keer door de wekker heen geslapen dus loebas  is er 6 uur lang niet uit geweest maar de bench was droog en schoon!!!! ;D en buiten was zn ontlasting hartstikke mooi!!!!
Door Truus
#660109
Fijn dat het weer goed gaat. Ik zou toch die brokken echt niet meer geven, het is droge troep met allerlei toevoegingen die niet gezond zijn voor jouw pupje. Begin hier eens lekker te lezen terwijl je overgaat op versvlees.
Veel beter hoor, echt waar !
Succes met je Pupje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door