Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#659570
Dierenarts mevrouw Pijnappel (Nijmegen) vertelde me vanochtend dat injecties AB niet schadelijk zijn voor de darmflora, itt tot pillen wel. Weten jullie daar ook van?
(Je zou dan elke dag een injectie kunnen gaan halen ipv pillen geven.)

Verder hoop ik op nog meer advies:
Zij wilde me AB voorschrijven omdat Hobbes een opgezette lymfklier heeft. Verder dacht ze aan een punctie, om te kijken of het een ontsteking of misschien een gezwel is.

Hobbes heeft verder geen koorts, is wel suf. De bobbel kan nog niet lang al zo groot zijn: is waarschijnlijk in maximaal een dag zo opgezwollen (hij wordt te vaak geknuffeld om het over het hoofd te zien).

Ik heb de AB en de punctie nog uitgesteld. Ben nl. 2 weken geleden bij haar man, John Pijnappel, op consult geweest en hij werkt homeopatisch. (ze hebben samen een praktijk, maar zij werkt NIET homeopatisch, hoorde ik vanmiddag). Van hem kreeg ik Sulfur en Omega-olie (Groene Os), omdat Hobbes korstjes/ kale plekken op zijn kop had: verdenking Demodex, bleek niet uit 1x huid-schraapsel, maar dat kan vlgs. Pijnappel. Met die plekken gaat het nu heel goed: sinds een paar dagen komen er geen nieuwe bij en zijn ze bijna weg.

Kan die gezwollen klier misschien een bijwerking zijn van de Sulfur? Dan is het goed de dosering aan te passen en even te stoppen?

Als het goed is wordt ik vanmiddag gebeld door John Pijnappel zelf, maar was benieuwd of iemand van jullie een mening heeft.

Bij voorbaat dank!
#659632
Of de opgezwollen klieren een reactie is van de Sulfer? Ik denk dat dat mogelijk is. Dat je hond reageert op de homeopathische behandeling. Maar dat hoeft ook zeker niet het geval te zijn. Ik vind opgezwollen lymfeklieren wel naar. En iets om inderdaad heel scherp in de gaten te houden. Het kan een ontstekingsreactie zijn maar het kan inderdaad ook altijd lymfeklierkanker zijn. Een AB-kuur en een biopt van de opgezette klier zijn wel normale handelingen die bij opgezette klieren gedaan worden. Maar dat AB via injectie toegediend niet schadelijk is voor de darmflora? Dat vind ik een buitengewoon vaag verhaal. AB doodt de bacterieen. Ook de goede. In de darmflora. Dus ik zie niet in wat het verschil is tussen oraal of via injectie. In mijn beleving zijn beide slecht voor de darmflora. De ergste ellende kun je wat ondervangen door tijdens en na de AB kuur probiotica te geven. En of een AB kuur in geval van gezwollen lymfeklieren nou altijd zo raadzaam is? Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af... Maar dat is wel een goeie om met die andere DA (John) te bespreken.
#659724
Heb John Pijnappel vanavond gesproken: hij zei ook dat AB-injecties de darmflora niet aantasten, maar wel in de rest van het lijf werken. Ik snap het ook nog niet, maar durfde niet door te vragen: hij had nog een hele waslijst mensen terug te bellen vanavond. (wel fijn dat hij dat doet trouwens!)

Bijwerking van de Sulfur leek hem aan de late kant: is bijna 2 weken geleden dat we ermee begonnen en in het begin had hij geen bijwerkingen.

Het leek hem nog niet nodig om AB te geven, dus stel ik het sowieso uit. De zwelling zit maar aan 1 kant, dus misschien komt het ook wel door een vechtpartijtje dat Hobbes gisteren had. Er is geen wondje te zien, maar hij liep voor zijn doen wel erg hard jankend weg. En als het wel iets ergs is, kan het toch nog wel ca. 2 weken aangekeken worden, dacht Pijnappel.

Heb nu Sulfur "1 stapje hoger" (potentie) gekregen en Hepar Sulfuris ("ook weleens homeopatisch antibioticum genoemd")

Dank voor het meedenken Lizzy
#659743
Hefar Sulfuris wordt ook wel 'het homeopathische mes' genoemd en ingezet bij absessen. Het is beslist geen homeopathisch AB.

De bult kan zeker door het vechtpartijtje zijn gekomen ja! Zoals het door iedere andere verwonding/ontsteking gekomen kan zijn. Als dat het geval is: dan gaat het snel vanzelf weer over. Laten we het maar hopen.

En dat AB verhaal: volgens mij een vaag broodje 'we kletsen er een punt aan' aap en er klopt volgens mij echt helemaal niks van, sorry...... Dat zou lekker makkelijk zijn. Spuiten we voortaan gewoon AB, zijn we van de ergste bijwerkingen verlost. Nee, volgens mij ligt het zo eenvoudig niet.
#659810
Het is wel minder schadelijk voor de darmbacterien omdat er alleen via het bloed wat antibioticum in de darmwand komt.
Als je tabletten geeft krijg je zeer hoge concentraties ab in de darmen en dat verwoest echt alles.
Maar alle andere schadelijke werkingen blijven gewoon bestaan.
#661415
Nou, nog steeds geen AB gehad, maar ben wel nog ongerust. Inmiddels gisteren bij een vrouw geweest die met dieren praat en reiki doet. Zij was er van overtuigd dat er een splinter (bot of iets anders) in zijn wang zit, die er waarschijnlijk operatief uitgehaald moet worden, en vrij snel. "Laat je niet afschepen bij de dierenarts", zei ze erbij. Lach me gerust uit, maar ik had het idee dat ze een bijzondere gave heeft en erg veel wist over Hobbes (wat ze niet 'kon' weten).

Daarom net weer bij de dierenarts geweest: bij mevrouw Pijnappel, die niet aan homeopathie doet dus. Nu vond ze een punctie niet meer nodig, omdat de bobbel een stuk geslonken is. Dat idee heb ik ook. Ze stelde nu voor om te wachten of de splinter er vanzelf uitgewerkt wordt. Als het een fistel wordt, weet je in elk geval ook waar de splinter zit. Heb nog gevraagd of rontgenfoto zin had: alleen als het een botsplinter was. Maar ook omdat Hobbes nog steeds hardstikke vrolijk en fit is, en weer de show heeft gestolen in de behandelkamer, leek het haar ook nog niet nodig om een foto te maken. Ze gaat wel nog aan haar man vragen of de homeopatische druppels Sulfur 2 en Hepar Sufuris 1 de juiste behandeling zijn; hij belt me als dat niet zo is.
De assistente verzekerde me nog dat afwachten inderdaad waarschijnlijk het beste is, omdat snijden in dat gebied ook erg eng is.

Ik heb me dus toch gerust laten stellen, of laten afschepen misschien dus? Ik hoop maar dat het 'homeopatische mes' zoals Lizzy vertelde, zijn werk doet.

Groetjes

ps De vrouw die met dieren praat is te vinden op http://www.whisperenergy.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door