Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fester
#659677
Soms geef ik ook wel eens smuldier. Maar wat mij nu al een paar keer is opgevallen is dat er te weinig inhoud in zit. Heeft er hier ook iemand daar ervaring mee :o
Door fester
#659682
[quote="Unique"]
Nee, ik zal het eens wegen.En heb je het ontdooit of ingevroren gewogen.
[/quote]
Ondooit weeg ik het! Geef jij ook wel eens schapenpens van smuldier? Weet jij toevallig of dat dit vuile of schone is :o
Door oebaya
#659969
Er wordt hier dagelijks Smuldier gegeten, complete versie vlees of pens, ben nog nooit tegengekomen dat het tekort is. Maar denk er wel om, dat een huishoudweegschaal af kan wijken t.o.v. professionele weegschalen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#659996
[quote="Tinker"]
Ik heb wel eens de schijven van Energique gewogen en die wogen ook bijna allemaal 90 gram ipv 100 per schijf. :-\ :D
[/quote]

En heb je erover geklaagd bij Energique?
Door Lizzy
#660002
[quote="oebaya"]
Er wordt hier dagelijks Smuldier gegeten, complete versie vlees of pens, ben nog nooit tegengekomen dat het tekort is. Maar denk er wel om, dat een huishoudweegschaal af kan wijken t.o.v. professionele weegschalen.
gr.
Nicolette

[/quote]

Dit is echt waarheid als een koe. Wij hebben hier diverse weegschalen in huis en er zit al verschil tussen de diverse weegschalen.... En soms beperkt zich dat niet tot een verschil van enkele grammetjes!
Door K@rin
#661040
[quote="Tinker"]
Ik heb wel eens de schijven van Energique gewogen en die wogen ook bijna allemaal 90 gram ipv 100 per schijf. :-\ :D
[/quote]

weeg je ze dan bevroren of ontdooid ?
Door K@rin
#661042
[quote="fester"]
Ondooit weeg ik het! Geef jij ook wel eens schapenpens van smuldier? Weet jij toevallig of dat dit vuile of schone is :o
[/quote]

Je moet ook bevroren wegen.
Het vlees wordt "NAT" ingepakt en dat vocht loopt er bij het ontdooien weer wat uit.
Dus als je ontdooit weeg moet je het nat er ook bij wegen.
Anders weegt inderdaad alles te weinig  ;)
Door Magic
#667467
Ik heb voor het eerst smuldier gehaald  (voor een keer extra en als afwisseling) en het valt mij op dat 100 gram veel minder oogt dan 100 gram van Energique ! En het is voor ons in het dagelijks gebruik een stuk lastiger dan de kant en klaar schijven van energique, maar ze zijn er dol op..

Ik zal het de volgende keer eens wegen.


(heb Energique ook bevroren gewogen zo wel de 100 gram schijven als de kleine rondjes en het gewicht klopte niet minder dan het zou moeten zijn  :-[)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#667674
Het wordt iets lichter als het bevroren is.
Vraag me niet hoe dat kan. Maar wij hebben ook wel eens een klacht gehad.
Bandit wordt nat gewogen en dan bevroren. En dan is het dus iets lichter.
Hebben we opgelost door er iets meer in te doen. Alleen bij de kipmix lukt dit niet altijd omdat het bakje dan te vol wordt en dan kun je niet meer stapelen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#674873
Bij CB is dat ook zo.
Het was niet om te controleren of het gewicht klopte maar omdat 1 hond 600 gr kreeg en de andere 400 gram zou dat met een rol van 1000 gram moeten lukken maar ik kwam ook altijd tekort.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door