Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi Duchesse
#658967
Demi is altijd al gauw stijf geweest na inspanning.
Demi is afgelopen maanden erg ziek geweest en haar conditie is dan ook nul komma nul.
Langzaam bouwen we hier aan maar het blijft moeilijk voor haar.
Wat ik ook merk is dat als Demi flink gehold heeft ze op een gegeven moment als een konijn holt.
Ze houd haar achter poten bij elkaar en huppelt dan daarmee.
Nu Gisteren stond ze op en rekte zich uit, en nu loopt ze weer mank
Wie herkent dit?
Groejtes Nancy.
_________________
Door Femke
#659239
Demi Duchesse schreef: Demi is altijd al gauw stijf geweest na inspanning.
Demi is afgelopen maanden erg ziek geweest en haar conditie is dan ook nul komma nul.
Langzaam bouwen we hier aan maar het blijft moeilijk voor haar.
Wat ik ook merk is dat als Demi flink gehold heeft ze op een gegeven moment als een konijn holt.
Ze houd haar achter poten bij elkaar en huppelt dan daarmee.
Nu Gisteren stond ze op en rekte zich uit, en nu loopt ze weer mank
Wie herkent dit?
Groejtes Nancy.
_________________
het komt me niet bekend voor, maar zou een middel als spiersupport niet kunnen helpen?
Door hellenbanjerbo
#659374
Demi Duchesse schreef: Demi is altijd al gauw stijf geweest na inspanning.
Demi is afgelopen maanden erg ziek geweest en haar conditie is dan ook nul komma nul.
Langzaam bouwen we hier aan maar het blijft moeilijk voor haar.
Wat ik ook merk is dat als Demi flink gehold heeft ze op een gegeven moment als een konijn holt.
Ze houd haar achter poten bij elkaar en huppelt dan daarmee. dit kan duiden op problemen in een heupgewricht. kunje de voetzooltjes goed zien als ze galoppeert?Nu Gisteren stond ze op en rekte zich uit, en nu loopt ze weer mank
Wie herkent dit?
Groejtes Nancy.
_________________
Door K@rin
#659438
je bedoelt, net alsof ze haar billen bij elkaar knijpt ?
dat is inderdaad vaak een teken dat ze gevoelig op haar heupen is.
net alsof ze haar poten verder onder het lichaam zet, ter ondersteuning.
Zijn er al eens HD-foto's bij haar gemaakt ?
Door Truus
#659600
Als je niet weet waardoor het komt is het moeilijk. Het kan vanuit de heupen maar ook vanuit de rug komen b.v. Je zou foto's kunnen gaan maken. Bij Timo was het de rug en fysio samen met glucosamine heeft echt geholpen. Om haar conditie op te bouwen naar haar ziekte, zou ik probiotica geven.
Door tieneke
#659608
Demi Duchesse schreef: Nee van haar achterpoten of heupen zijn nooit foto's gemaakt.
Ze is nooit een sierlijke loper geweest. liep ook altijd telgang.
Ik kan je maar 1 goede raad geven en dat is om zo snel mogelijk een goede Osteopate te bezoeken  ;)
Telgang duidt dus op problemen aan het bewegingsskelet.
Door Stef@nie
#659633
Ik herken het wel een beetje.
Maxi sleept ook wel met nagels over de grond. Als ze hard heeft gerend, wil ze ook wel eens wat manken. En als ze dan gelegen heeft en weer op staat, is ze ook wat stijf. Maxi loopt trouwens ook absoluut niet mooi (sorry dat ik het zeg  ::) ). Moeilijk omschrijven, maar ik kan het het beste vergelijken met waggelen.

De dierenarts zei dat hij er eigenlijk niks van kan zeggen, tot er een foto is gemaakt. Ik heb het nog niet gedaan, omdat ik van dierenarts wil gaan switchen. Maar klinkt dit wat zorgelijk? Ik moet nog zoveel leren over honden en alles wat erbij hoort... Ik doe m'n best  ;)
Door Yves
#659663
Yves had ook last van wat stijfheid en afentoe manklopen. Ook gingen zijn nagels over de grond. Ik had niet het idee dat hij pijn had of heel erg veel last. Na een aantal maanden acupunctuur is het dan ook overgegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door