Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

troep in smuldier

smuldier
1
8%
smuldier
11
92%
Door maja
#659406
het is me nu al 2x overkomen , tot mijn grote verbazing zat er gisteren een macaroni vormpje in mijn smuldier vlees van wit plastic en een paar maanden daarvoor een nietje wat gelukkig dicht zat ik dacht hoe kan dit nou
ik prak het meestal door omdat ik er ei en groenten aan toevoeg anders had ik het misschien niet gezien
dus jullie zijn gewaarschuwd!
voortaaan even controleren op afval
dit is 2x in een half jaar vind het wel veel  
Door - pien -
#659411
Hé, wat vervelend. Ik voer sinds februari smuldier aan de katten (1 pakje per dag) en ik ben nog nooit iets vreemds tegengekomen. Zal er eens extra op letten.
Door maja
#659412
Heb je het ook al aan Mulder Diervoeding gemeld? Ik zou daar toch zeker een klacht indienen dan.

nee heb het nog niet gemeld bij smuldier , misschien met machine te maken
heb ik weer zoiets ;D
Laatst gewijzigd door maja op vr 10 nov 2006, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#659419
Dikke kans dat dit uit de runderpens komt. Runderpens staat erom bekend om vreemde voorwerpen te bevatten. We hebben zelfs voorbeelden gezien van runderpens waar prikkeldraad in zat. En dit kan dan ook weer in het hondenvoer terecht komen. Zeker wanneer het voer niet al te fijn gemalen is (ken Smuldier niet dus daar kan ik niet over oordelen).
Door maja
#659424
[quote="Lizzy"]
Dikke kans dat dit uit de runderpens komt. Runderpens staat erom bekend om vreemde voorwerpen te bevatten. We hebben zelfs voorbeelden gezien van runderpens waar prikkeldraad in zat. En dit kan dan ook weer in het hondenvoer terecht komen. Zeker wanneer het voer niet al te fijn gemalen is (ken Smuldier niet dus daar kan ik niet over oordelen).
[/quote]

ik gebruik alleen de  vlees versie ,pens haal ik bij de I.C in rotterdam
Door Ollie
#659492
Hier gaan zo'n beetje 7 pakjes smuldier doorheen per week en heb ook nog nooit wat aangetroffen wat er niet in hoort.
Door fokje
#659580
hallo

ik gebruik ook al heel lang smuldier en heb er nog nooit wat in gevonden ,gewoon even melden bij  smuldier vind ik .

Fokje
Door nikeey
#659627
bij mij ook nog nooit opgevallen maar dit is zeker niet mooi gelukkig ben je het tegen gekomen.

ik ga voortaan ook effe goed kijken
Door judith1967
#659694
Ik voer ook smuldier,maar ben nog nooit wat raars tegen gekomen.Gelukkig is het jouw opgevallen.Ik ga ook voortaan maar even goed controleren
Gebruikersavatar
Door pike
#661171
toevallig kwam ik gisteren dit tegen op
http://www.pansen-express.de
voor wie Duits kan lezen:

>Fremdkörper
Ich habe in einem Päckchen Pansen kleine Plastikteile und ein Gummiband gefunden. Was ist das?
Der Fund eines Fremdkörpers im Pansen ist sicherlich ärgerlich, jedoch nicht zu verhindern und vor allem nicht gefährlich!
Dazu muß man wissen, wie Rinder fressen.
Diese ziehen mit Hilfe Ihrer Zunge alles greifbare ins Maul und fressen dabei "unbesehen" alles mit, was da im Gras so rumliegt. Rinder sind anatomisch leider nicht in der Lage, Fremdkörper beim Fressen aus zu selektieren. Dies führt dazu, daß der Inhalt des Vormagensystems (u.a.Pansen) immer mehr zu einer Müllhalde wird. Hier findet man u.a. Steine, Plastikteile, Gummibänder u.v.a.m..
Wird nun nach dem Schlachten der Pansen gewaschen (weißer Pansen), werden diese Fremdkörper dadurch allesamt entfernt. Da wir aber den Pansen ungewaschen verarbeiten (grüner Pansen), kommt es also mitunter vor, daß diverse Fremdkörper oder Teile von diesem auch in unseren Päckchen enthalten sind, und dies, obwohl wir die Pansen recht gründlich auf Fremdkörper prüfen. Die von Ihnen gefundenen Teile gehören wahrscheinlich zu einem Käfigmagneten, der den Rindern eingegeben wird, um die metallischen Fremdkörper im Pansen festzuhalten und somit der bei Landwirten gefürchtete „Fremdkörperkrankheit der Rinder“ vorbeugt.
Stellen diese Fremdkörper nun eine Gefahr für den Hund dar? NEIN - lautet hier ganz klar die Antwort!
Da es sich i.d.R. um rundliche nicht stechende und kleine Teile handelt, schädigen diese auch nicht den Magen bzw. Darm des Hundes. Fremdkörper, welche großen Schaden im Hund anrichten, entstammen grundsätzlich immer der direkten menschlichen Umgebung (Bälle, Zwirn, Wursthülle aus Aluminium...) und sind bedeutend größer als die Fremdkörper aus dem Pansen des Rindes.


Koeien krijgen dus een magneetje in om voorwerpen van ijzer in de maag te houden! Of dat in Nederland ook gebeurt? Ik heb er nog nooit van gehoord. En er kan toch evengoed iets scherps inzitten? In elk geval kijk ik mijn verse pens in het vervolg wel even goed na!
Door Urs
#661226
In NL krijgt een koe alleen een magneet in zijn pens als men denkt dat er werkelijk iets inzit wat er niet in hoort. En het is geen klein magneet hoor. Het heeft groeven zodat de ijzerwaren erin blijven hangen. Dat ze preventief de koeien zo'n magneet ingeven is mij niet bekend. Er zullen misschien wel veehouders zijn die dat doen .


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Urs op ma 13 nov 2006, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#661245
[quote="pike"]
toevallig kwam ik gisteren dit tegen op

Koeien krijgen dus een magneetje in om voorwerpen van ijzer in de maag te houden! Of dat in Nederland ook gebeurt? Ik heb er nog nooit van gehoord. En er kan toch evengoed iets scherps inzitten? In elk geval kijk ik mijn verse pens in het vervolg wel even goed na!
[/quote]

Strak plan, want ik heb er hier echt wel eens flinke stukken (15cm) prikkeldraad of hele grote spijkers uitgevist :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door