Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#658968
Wie weet of knoflook slecht is voor honden?
Ik gebruik ze al een hele tijd.  :o Zou helpen tegen vlooien.


Bientje
Door Xada
#658976
Knoflook is alleen slecht als je het in hele grote hoeveelheden geeft. Eén tot twee keer per week een half teentje kan geen kwaad en is alleen maar goed.
Door bientje
#658979
bedankt voor je snelle reactie,ik ben wel opgelucht dat het niet slecht voor ze is. ;)
Kan ik het gewoon af en toe geven. ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#658982
Hier gaat de knoflook standaard door de groentenmix. Ik denk dat ze zo per week allemaal een teentje of anderhalf binnen krijgen.

Daarnaast hebben mijn woefs wel eens "gezellig" samen stiekem een heel bolletje knoflook staan opknagen, zonder er ziek van te worden.
Nou ja...ik werd ziek van de lucht die ze daarna produceerden... :-X
Door 202Spots
#659042
Xada schreef: Knoflook is alleen slecht als je het in hele grote hoeveelheden geeft. Eén tot twee keer per week een half teentje kan geen kwaad en is alleen maar goed.
3-4 X per week 'n half teentje mag wel voor 'n grote hond.
Door Stef@nie
#659046
Ruik je dat eigenlijk goed, als je hond 3 halve teentjes in de week eet? Ik ben niet zo'n grote fan van knoflookgeur  :-\. Ik voer het mijn hond ook (nog) niet. Wil dat wel gaan doen.
Door 202Spots
#659047
Stef@nie schreef: Ruik je dat eigenlijk goed, als je hond 3 halve teentjes in de week eet? Ik ben niet zo'n grote fan van knoflookgeur  :-\. Ik voer het mijn hond ook (nog) niet. Wil dat wel gaan doen.
Nee je ruikt het niet aan de hond z'n adem.
(alleen wanneer je het klaar maakt)
Door Stef@nie
#659049
202spots schreef: Nee je ruikt het niet aan de hond z'n adem.
(alleen wanneer je het klaar maakt)
Mooi  :) ! Dat eventjes dat ik het ruik bij het klaar maken kan ik nog wel aan  ;)
Door Boefke
#659074
bientje schreef:Zou helpen tegen vlooien.
Ja, dit heb ik ook gehoord. Ik ben het aan het proberen (we hebben hier momenteel vlooien >:(), maar het is wel heel lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Ik zie ze iig niet met bosjes de woning uitrennen ;D
Door Twiz
#659277
Ik ben bang dat als je een "vlooieninvasie" hebt dat ze echt niet weggaan door alleen knoflook.
Je zult zeker ook de omgeving (huis, kleden ed.) goed moeten behandelen.

Ik dacht dat het alleen preventief werkt en niet als er al vlooien zijn, maar ik kan het dus ook mis  hebben.
Als het alleen maar preventief werkt zul je nu de "plaag" aan moeten pakken met andere middelen en dan kijken of ze weg blijven door de knoflook.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#659280
Maar hoeveel knoflook is teveel? Ik ken dus iemand die z'n hond elke dag een knoflookpil geeft tegen de vlooien. Dat lijkt mij een beetje teveel van het goede.
Door 202Spots
#659291
Dorothea2 schreef: Maar hoeveel knoflook is teveel? Ik ken dus iemand die z'n hond elke dag een knoflookpil geeft tegen de vlooien. Dat lijkt mij een beetje teveel van het goede.
Lijkt mij ook TEveel...vooral wanneer er waarschijnlijk 'n meer dan1 teentje knofloof in 1 pill zit...
Door Anita*
#659292
Ik geef Tara twee keer in de week 1 teentje, dat kan toch wel?
Door Anita*
#659295
202spots schreef: Nee je ruikt het niet aan de hond z'n adem.
(alleen wanneer je het klaar maakt)
Ik vind het trouwens heerlijk ruiken zo'n teentje knoflook, niet uit iemands adem hoor begrijp me goed ;D
Door 202Spots
#659300
Anita* schreef: Ik geef Tara twee keer in de week 1 teentje, dat kan toch wel?
Ja dat is goed hoor. ;)
Ik vind het trouwens heerlijk ruiken zo'n teentje knoflook, niet uit iemands adem hoor begrijp me goed
Wanneer ik me mix MET knoflook aan 't maken ben, dan ruikt me keuken als 'n chinees restaurant...volgens m'n man dan ::)

En knoflook adem ruik je niet wanneer BEIDE mensen knoflook gegeten hebben... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door