Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#657916
Hoe hard zijn de hertenribben uit Mill?

Het is voor mij namelijk heel wat minder ver rijden en als ze te vergelijken zijn met de geitenribben van het IC dan ga ik wat halen, kijken of ze het lusten.
Door Twiz
#657958
De hertenribben zijn ongeveer even hard/zacht, maar wel minder vlezig, dus wat spiervlees bijgeven is geen overbodige luxe.
Ik ben er tevreden mee...........uhh, Twizzle is er tevreden mee.
Door tt-tjes
#657966
In welke hoeveelheden moet je daar bestellen? Ben er nog nooit geweest en zo'n grote hoeveelheid wil ik niet. Ik weet geeneens of ze het lusten.
Door Twiz
#658250
Veel dingen gaan per 2 kilo, zoals hertenvlees en orgaan, maar volgens mij kun je alles ook wel per kilo kopen als je dat wilt om te proberen.

Ik weet niet of je hond problemen heeft met het eten van sommige dingen, mijn hond eet beslist geen duif en konijn, maar vindt tot nu toe alle dingen uit Mill heerlijk.
Door La Demisa
#658488
Onze honden vinden alle 3 het stuisvogelvlees niet lekker. Twee eten het wel maar Lana vertikt het. Ziet er ook een beetje uit als gehakt. Ruikt naar niks. Hertenvlees is prachtig, vinden ze heerlijk. Volgens mij kun je alles ook per kilo kopen hoor. Hele vriendelijk mensen waar ze niet zo moeilijk doen.
Door tt-tjes
#658734
Ben vanavond even naar Mill gereden om herteribben en vlees te halen.

Natuurlijk meteen een stukje gegeven, ze vonden het heerlijk ;D ;D.

De ribben zijn zachter als de geiteribben. Het ziet er allemaal geweldig uit.
Door Cindy de Wolf
#658941
In de regel ben ik erg tevreden over de hertenribben uit Mill, ze zijn behoorlijk bevleesd maar in mijn ogen wel degelijk harder dan de geitenribben van het IC. Daarnaast zijn er enorm groot en krijg jet het met een normale snoeischaar niet door, zelfs mijn hakbijl heeft er behoorlijk wat moeite mee. Als ik de volgende keer weer ga halen ga ik aan Branko vrage of hij ze al in handzamere porties kan maken, van rond een kg ofzo.
Door tt-tjes
#659037
De ribbetjes die ik heb zijn maar heel dun, Branko zei dat je van heel jonge hertjes waren.
Nou heb ik ze nog nooit gehad dus ik kan niet vergelijken.
Door Cindy de Wolf
#659041
tt-tjes schreef: De ribbetjes die ik heb zijn maar heel dun, Branko zei dat je van heel jonge hertjes waren.
Nou heb ik ze nog nooit gehad dus ik kan niet vergelijken.
Dan zul je andere hebben dan ik, die van mij zijn om en nabij de 1cm, zonder het vlees meegerekend te hebben. Al mijn honden hebben er een flinke kluif aan en vaak blijft er wat liggen.
Door tt-tjes
#659102
Cindy de Wolf schreef: Dan zul je andere hebben dan ik, die van mij zijn om en nabij de 1cm, zonder het vlees meegerekend te hebben. Al mijn honden hebben er een flinke kluif aan en vaak blijft er wat liggen.
Dat moet dan haast wel, ik heb een hele rij ribben gewogen, kwam net niet aan een kilo
Door Cindy de Wolf
#659148
tt-tjes schreef: Dat moet dan haast wel, ik heb een hele rij ribben gewogen, kwam net niet aan een kilo
Dan heb ik op zeker anderen, ik heb dit namelijk ook gedaan en ik kwam ruim over de 2kg per rij. :o
Door Twiz
#659264
Wat gek Cindy, dat jij van die zware dikbevleesde ribben had op dezelfde dag als ik die hele fijne (maar wel) wat kalere ribben heb gekregen.
Er blijft hier geen kruimel van over en ik krijg ook niet de indruk dat ze harder zijn dan de geiteribben.

De stukken die ik kreeg waren maar een ons of 6 en dat was (denk ik) een ribbenkast in tweeen gesneden. Goed dat we weten dat er toch wel veel verschil in kan zitten. Kunnen we onze wensen volgende keer kenbaar maken.
Door Cindy de Wolf
#659453
Twiz schreef: Wat gek Cindy, dat jij van die zware dikbevleesde ribben had op dezelfde dag als ik die hele fijne (maar wel) wat kalere ribben heb gekregen.
Er blijft hier geen kruimel van over en ik krijg ook niet de indruk dat ze harder zijn dan de geiteribben.

De stukken die ik kreeg waren maar een ons of 6 en dat was (denk ik) een ribbenkast in tweeen gesneden. Goed dat we weten dat er toch wel veel verschil in kan zitten. Kunnen we onze wensen volgende keer kenbaar maken.
Dat is zeker vreemd, helemaal gezien het feit dat ze tegelijkertijd zijn opgehaald. Misschien pakt hij het in wanneer het hem uitkomt, wat logisch is natuurlijk. Ik ga in ieder geval de volgende keer vragen om jonge ribben en een wat handzamer maatje. Heb me rot staan te hakken, het zweet liep over mijn rug heen en na 10 min had ik nog geeneens 1 maaltijd eraf, en dan had ik er nog 5 te gaan. Krijg je wel armspieren van ;D
Door Twiz
#659830
Ik ging als een warm mes door de boter met die ribben.
Oké ik heb wel een prima hakmes, maar toch, zelfs nog iets bevroren koste het me geen enkele moeite en had ik in die zelfde 10 minuten 7 kilo in portie's. :confused1:
Door Lizzy
#659833
Ik heb ook de kleinere, zachte, wat kalere ribbetjes maar ik heb dan ook gevraagd om ribbetjes van jongere hertjes ( :'(). Ze vinden ze hier wel lekker, zelfs Pinkel! Maar ik geef er wel wat vlees of orgaanvlees bij want een hele maaltijd geven? Daar zijn ze wat te ienemienerig voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door