Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#657611
Sari is net terug van een bezoekje aan de dierenarts. Niets ernstig, maar toch.

Sari was niet blij om de da te zien. Ging de spreekkamer binnen en rende er net zo snel weer uit.

De reden van het bezoek was:

- Sari heeft nog steeds een grote vochtbult op zijn elleboog heeft. Die is ondanks alle maatregel die we genomen hebben om hem op een zachte ondergrond te laten liggen niet afgenomen. Hij heeft nu een homeopatisch zalfje gekregen die we op de bult moeten smeren. Echter we moeten de bult eerst kaal scheren.

- Sari heeft jeuk en uitslag tussen zijn achterpoten. Het lijkt wel op deze plek steeds groter wordt. We kunnen echter niet achterhalen waardoor dit komt. Hij heeft geen nieuwe dingen gegeten of iets anders nieuws in de omgeving. De da heeft hem Hydrocortiderm gegeven tegen de jeuk. Nu eerst proberen om dit in te smeren en daarna zien of het helpt

- Het lopen en de HD van Sari gaat steeds beter. Echter de spierontwikkeling van zijn achterhand wil niet echt vlotten. Sari heeft daarom Spiersupport gekregen (1x daag 2 maatscheppen). Eveneens heeft Sari aanstaande woensdag avond een afspraak bij de fysiotherapeut.

Groeten,

Robert en Sari

P.S. Is 1x daags 2 maatscheppen niet een beetje veel? Op de verpakking staat honden >25 kg    1 maatschep per dag
Door K@rin
#658537
Robert Koncarevic schreef: Sari is net terug van een bezoekje aan de dierenarts. Niets ernstig, maar toch.

Sari was niet blij om de da te zien. Ging de spreekkamer binnen en rende er net zo snel weer uit.

De reden van het bezoek was:

- Sari heeft nog steeds een grote vochtbult op zijn elleboog heeft. Die is ondanks alle maatregel die we genomen hebben om hem op een zachte ondergrond te laten liggen niet afgenomen. Hij heeft nu een homeopatisch zalfje gekregen die we op de bult moeten smeren. Echter we moeten de bult eerst kaal scheren.

- Sari heeft jeuk en uitslag tussen zijn achterpoten. Het lijkt wel op deze plek steeds groter wordt. We kunnen echter niet achterhalen waardoor dit komt. Hij heeft geen nieuwe dingen gegeten of iets anders nieuws in de omgeving. De da heeft hem Hydrocortiderm gegeven tegen de jeuk. Nu eerst proberen om dit in te smeren en daarna zien of het helpt

- Het lopen en de HD van Sari gaat steeds beter. Echter de spierontwikkeling van zijn achterhand wil niet echt vlotten. Sari heeft daarom Spiersupport gekregen (1x daag 2 maatscheppen). Eveneens heeft Sari aanstaande woensdag avond een afspraak bij de fysiotherapeut.

Groeten,

Robert en Sari

P.S. Is 1x daags 2 maatscheppen niet een beetje veel? Op de verpakking staat honden >25 kg 1 maatschep per dag
Hoi Robbert,
Ja, jeuk is echt vervelend, wanneer je niet weet waar het vandaan komt.
Wat en hoeveel eet Sari nu ??
Hydrocortiderm zal zeker voor dit moment werken, maar haalt niet de oorzaak weg ..........

v.w.b. de bult, ik weet dat paarden ook regelmatig "piephakken" hebben.
Nu las ik laatst dat daar ook vaak " insmeren met Groene Leem" bij wordt toegepast.
Heb je dat al eens geprobeerd ?
Misschien kun je daar meer over lezen als je ff Googled op "groene Leem"

Als je echt de bespiering wil verbeteren bij Sari, dan zou je eens kontakt op moeten nemen met Janet van Chamourel.
Zij gaat /ging met Cindy naar de Hydrotherapie en dat helpt heel erg goed.
Zij kan je er vast meer over vertellen en je een adres in Holland doorgeven, want zij gaan naar Antwerpen.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien is dat voor Sari een optie. (die zeker zal werken)
Door tieneke
#658544
Is het geen reactie van een vlooienbeet?
Anders goed nagaan wat hij tussendoor krijgt waarvan hij misschien deze reactie heeft,wat voor kvv geef je of ben je veranderd van kvv?
Groene leem op de bult smeren kan wel de zwelling verminderen maar of de bult echt weggaat is nog maar de vraag na langere tijd,1 van onze vorige fokmerries had ook een piephak en na deze leeg te hebben laten zuigen bij een kliniek etc ging deze nog niet weg maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.
Door Audrina
#658553
Helpen bentoniet klei (is eigenlijk middel voor paarden maar kan je ook bij honden gebruiken) en / of wob-enzymen niet tegen de zwelling / vochtbult? Klinkt namelijk als een soort slijmbeursgal/ legger. Dan is de slijmbeurs licht beschadigd geweest, waardoor die vol blijft lopen met vocht. Mijn jongste teef heeft zoiets aan haar spronggewricht en bij haar helpen de klei en de wobenzymen goed. Het is alleen wel iets wat je moet blijven herhalen anders komt het weer terug.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 08 nov 2006, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chamourel
#658556
ik heb ook al gehoord dat je met spiersuport ook weer op moet passen dat de spieren niet te stijf worden......dus moet je veel bewegen als je dat geeft.........
heb ik tenminste begrepen........

als je echt spieren wilt opbouwen zou ik zeker naar hydrotherapie gaan.
Cindy heeft al een tijdje hydro en heeft hele goede billen nu, maar nu 2 weken niet geweest te zijn merk je echt al weer verschil in de poten, omdat ze tijdens het lopen natuurlijk die ene geopereerde poot bijna niet belast.
hydro is echt heel erg goed, en je zal zien hoe snel je dikke billen kweekt.......
Door Robert Koncarevic
#659268
Bedankt voor de tips!

Sari is gisteren bij Herma Verton (dierenfysiotherapeute) geweest. Ze maakt zich een beetje zorgen om zijn knieën en zijn kruisbanden. Sari is niet echt de meest makkelijke hond om te behandelen door vreemden (en soms ook door bekenden  >:( ) Dus normale fysiotherapie kan ze bij hem niet toepassen. Haar advies is 3x acupunctuur en daarna hydrotherapie.

Nu ben ik dus op zoek naar een adres voor hydrotherapie in de buurt van Rotterdam. Van de fysio heb ik de naam Elma Bakker gekregen. Moet nog even kijken waar zei zit.

Mbt de jeuk: Sari eet 1 1/2 kg Carnibest per dag. Hij heeft niets nieuws of anders gegeten. We houden hem in de gaten dat hij niet te veel gaat likken en bijten. Hopelijk is het snel over.
Door Robert Koncarevic
#659288
*Karin schreef: ff een heel ander vraag ..........
Hoeveel kg weegt Sari ??
Ongeveer 68 kg. Kan iets meer zijn, omdat hij te groot is voor de weegschaal leunt hij iets tegen de muur.
Door K@rin
#659290
Robert Koncarevic schreef: Ongeveer 68 kg. Kan iets meer zijn, omdat hij te groot is voor de weegschaal leunt hij iets tegen de muur.
Is dat niet te zwaar ??
(als je het vergelijkt met een Pyr is het erg veel ................)
Door Robert Koncarevic
#659293
*Karin schreef: Is dat niet te zwaar ??
(als je het vergelijkt met een Pyr is het erg veel ................)
Hoe zwaar weegt jouw Pyr?

Hij is niet dik. Je voelt zijn ribben met gemak.

Ik zal binnenkort wat foto's van Sari plaatsen. Misschien zie je daar iets van zijn gewicht af.
Door K@rin
#659311
Robert Koncarevic schreef: Hoe zwaar weegt jouw Pyr?

Hij is niet dik. Je voelt zijn ribben met gemak.

Ik zal binnenkort wat foto's van Sari plaatsen. Misschien zie je daar iets van zijn gewicht af.
Noël weegt nu ca. 52 kg, die is niet zo hoog als Sari denk ik ??
Maar Noël mag ook wel iets afvallen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door