Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin G
#657834
Ik was bij de slager om te zien of ik pens kon bestellen daar, ja hoor dat kon, ik werd een uurtje alter teruggebeld, het mocht niet meer verkocht worden. >:(
Hij wist ook niet waarom, jullie??
wel eindelijk kippenekken, juist hetgeen waarvan hij niet wist of ie eraan kon komen.
Door *wendy*
#657845
Vuile pens mag niet zomaar verkocht worden ivm hygiene voorschriften. Vaak kun je dit dus niet krijgen via een "gewone" slager, maar moet je al naar een slachthuis of naar een slager die nog zelf slacht.
Hoe het psies zit weet ik ook niet, maar het heeft igg met wettelijke hygiene voorschriften te maken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#657855
De consument moet beschermd worden tegen bacterien en daarom mogen slagers geen onderdelen verkopen die in aanraking zijn geweest met maag- en/of darminhoud.
Dat is al een hele poos zo.
Volgens mij mogen slachthuizen dat officieel ook niet maar het lukt vaak wel.
#658297
als ik dit zo lees word ik nog eens extra blij met mijn zelfslachtende slager. vandaag kon ik 2 geitenpensjes, 5 lamspensjes en een runderpens ophalen. kost me niets ( behalve een niet al te fris ruikend autoritje en stinkende handen bij het open snijden en leegkieperen). slager blij want het scheelt hem in de afvoerkosten, ik blij en de doggiez blij.
Door nikeey
#658542
in de meeste dierenwinkels hebben ze het ook  niet meer.
Hier in amsterdam zijn er nog een aantal die het wel vers hebben.

Wij halen het nu voor de honden bij het slachthuis daar heb je het zo vers als het maar kan en kost bijna niets (5 euro voor 10 kilo).
Je krijgt het aan een lap mee maar onze honden zijn er dol op en het ziet er heel goed uit ;)
Door Zonnetje
#663629
::) Vraag me eigenlijk af hoevaak ik mijn hondjes pens mag geven, bv 1 x in de week of 2 x in de week ?
Heb het tot nu toe altijd maar 1 x per week gegeven in gesneden stuk/jes   :)
Laatst gewijzigd door Zonnetje op vr 17 nov 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#663659
Zonnetje schreef: ::) Vraag me eigenlijk af hoevaak ik mijn hondjes pens mag geven, bv 1 x in de week of 2 x in de week ?
Heb het tot nu toe altijd maar 1 x per week gegeven in gesneden stuk/jes   :)
Pens is orgaanvlees en valt daarom wat mij betreft in de 15/20% deel van het hele menu. Maar er is niks op tegen om de hele portie in 1 x te geven en dat kan dan 1 maaltijd per week ongeveer zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door