Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ziviaantje
#658487
Ik heb sinds 2 dagen een jong katje in huis met een zware logontsteking en niesziekte. Het katje is een week of 8, maar ziet eruit als een week of 3 - 4. De fokker vond het de moeite niet meer om het te proberen met het katje en wilde het in laten slapen. Volgens de dierenarts heeft het zo'n 20 % kans om het te halen. Ze is al wat tieriger dan toen ik haar kreeg. Ik geef haar om de dag een injectie met antibiotica ( weet ik zeker dat het binnen komt ), ze ligt in een bench met een kruikje en ik geef haar een keer of 5 per dag eten met een spuitje. Ik geef haar nu Hills AD blikvoer met een spuitje in de bek. Ik heb speciale kittenmelk geprobeerd, maar die laat ze uit het bekje lopen. Het eten gaat erg moeizaam. Als ze zelf gaat eten zal ze een veel grotere kas hebben om het te redden. Kan ik nog iets proberen ? Als ze wat groter is en zelf goed eet wil ik haar op Bibi zetten, maar voorlopig moet ik het doen met de Hills'AD ( speciaal voor zieke en herstellende dieren ).
Door Romoka
#658490
O, wat zielig. Goed dat je haar probeert te redden.

Ik kreeg voor de cavia een zakje poeder van de da. Het is eigenlijk voor honden en katten. Het is dus poeder en dat moet je aanmaken met water tot het een soort pasta wordt. Misschien kan je dat proberen? Het kan zijn dat het alleen voer is voor darmproblemen, maar je kan het altijd aan je da vragen. Ik ben de naam even kwijt, maar zal kijken of ik het kan vinden dan meld ik het wel.

Heel veel sterkte met het diertje. Ik duim hard voor een goede afloop.
Door Romoka
#658492
Ik heb het kunnen vinden. Het heet: Convalescene support en is van Royal Canin.

Nogmaals sterkte.
Door Ziviaantje
#658541
Romoka schreef: Ik heb het kunnen vinden. Het heet: Convalescene support en is van Royal Canin.

Nogmaals sterkte.
Ja, dat ken ik, maar dat is vloeibaar en tot nu toe lukt me dat niet. Ik heb al royal canin vitak milk voor jonge katjes geprobeerd, maar dat laat ze gewoon uit het bekje lopen  :baby:
Gebruikersavatar
Door sylvia
#658547
aussie schreef: Ja, dat ken ik, maar dat is vloeibaar en tot nu toe lukt me dat niet. Ik heb al royal canin vitak milk voor jonge katjes geprobeerd, maar dat laat ze gewoon uit het bekje lopen  :baby:
Heb je een kinderboerderij in de buurt?
Je kunt eens gan rondbellen voor schapenmelk dat is namelijk bijna identiek aan poezenmelk
Door Ziviaantje
#658705
sylvia schreef: Heb je een kinderboerderij in de buurt?
Je kunt eens gan rondbellen voor schapenmelk dat is namelijk bijna identiek aan poezenmelk
Ook dat is vloeibaar  ;) Laat ze zo uit de bak lopen. Misschien dat iemand iets weet om haar meer weerstand te geven, iets wat makkelijk verkrijgbaar is ( als ik het bestel kan dat wel een week duren ).  Overigens likte ze net wat blikvoer van mijn vinger... Nu maar hopen dat ze het een beetje gaat oppakken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#658808
aussie schreef: Ook dat is vloeibaar  ;) Laat ze zo uit de bak lopen. Misschien dat iemand iets weet om haar meer weerstand te geven, iets wat makkelijk verkrijgbaar is ( als ik het bestel kan dat wel een week duren ).  Overigens likte ze net wat blikvoer van mijn vinger... Nu maar hopen dat ze het een beetje gaat oppakken.
Ik zou zelf er toch voor kiezen om wat gemalen versvoer te geven dan krik je ook direct het imuunsysteem op.
Door Ziviaantje
#658857
sylvia schreef: Ik zou zelf er toch voor kiezen om wat gemalen versvoer te geven dan krik je ook direct het imuunsysteem op.
:D Ja, dat antwoord had ik eigelijk al eerder verwacht, ik dacht al, waar blijven jullie  ;D ;D ;D Maar daar is dit kleine ding nog echt te klein voor. Hij ( denk ik, heb nog niet goed gekeken, is een erg harig katje ) is maar 380 gram, zo groot als een katje van een week of 3 - 4 dus. Het is net pas uit zichzelf aan de Hills AD paté aan het likken, KVV is nog gewoon te grof. Hij gaat Bibi krijgen als hij alles goed opgepakt heeft.
Door *Robin*
#658893
Ik weet jammer genoeg niet hoe ik je moet helpen, misschien weerstand boosters in de vorm van vitamine c?? ???
In ieder geval heel veel sterkte met dit zieke katje. ik hoop dat hij(?) het zal redden bij jullie!! :-*
(ook vreemd om zo'n katje maar in te laten slapen als het even niet wil lukken :-\ ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen!!! :-[)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#658902
aussie schreef: :D Ja, dat antwoord had ik eigelijk al eerder verwacht, ik dacht al, waar blijven jullie  ;D ;D ;D Maar daar is dit kleine ding nog echt te klein voor. Hij ( denk ik, heb nog niet goed gekeken, is een erg harig katje ) is maar 380 gram, zo groot als een katje van een week of 3 - 4 dus. Het is net pas uit zichzelf aan de Hills AD paté aan het likken, KVV is nog gewoon te grof. Hij gaat Bibi krijgen als hij alles goed opgepakt heeft.
Daarom zou ik de kvv nog een keer malen tot het een soort van pate is. Hier kregen de kittens ook vanaf 4 weken gemalen vlees en dan ook zo gemalen dat ze het zo op kunnen zuigen.
Door Ziviaantje
#658938
sylvia schreef: Daarom zou ik de kvv nog een keer malen tot het een soort van pate is. Hier kregen de kittens ook vanaf 4 weken gemalen vlees en dan ook zo gemalen dat ze het zo op kunnen zuigen.
Helaas heb ik geen maalmachine  :-\ Gaat dus niet lukken. Ik zal zo ff een foto neerzetten, kunnen jullie zien over wat voor ragenbolletje ik het heb  :baby:
Door Ziviaantje
#658939
*Robin* schreef: Ik weet jammer genoeg niet hoe ik je moet helpen, misschien weerstand boosters in de vorm van vitamine c?? ???
In ieder geval heel veel sterkte met dit zieke katje. ik hoop dat hij(?) het zal redden bij jullie!! :-*
(ook vreemd om zo'n katje maar in te laten slapen als het even niet wil lukken :-\ ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen!!! :-[)
Ach ja, sommige fokkers vinden alleen perfecte katten de moeite waard, en anders helpen ze de natuur wel even  >:( Ik heb ook geen goed woord over voor deze fokker. Ik hoop dat hij er snel mee stopt ! Gaat hij maar plantjes kweken of zo  ;D
Door *Robin*
#658949
aussie schreef: Ach ja, sommige fokkers vinden alleen perfecte katten de moeite waard, en anders helpen ze de natuur wel even  >:( Ik heb ook geen goed woord over voor deze fokker. Ik hoop dat hij er snel mee stopt ! Gaat hij maar plantjes kweken of zo  ;D
vind ik ook wel een goed idee!! :D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door