Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door francoos1
#658268
Hallo allemaal,

Een klein vraagje  ::) !

Nina is een zwitserse witte herder pup van 5,5 maand, weegt 18,5 Kg !
Ze krijgt over twee maaltijden verdeeld, 1 Kg CB Natuurvoer per dag. 'S morgens rond een uur of 8 en 's avonds ook rond een uur of 8.
'S morgens gaat ze er als allereerste uit om te wandelen, daarna ontbijten we zelf en daarna krijgt zij te eten (duidelijk in die volgorde en veranderd ook niet want dat is om de rangorde duidelijk te maken  :P :P!!)

Dit alles gaat eigenlijk perfect zo, maar er is een klein probleempje ! Nina spuugt wat gal 's morgens tijdens haar ochtendwandeling en wij vermoeden dat het komt doordat ze erge honger heeft ! Nou wil ik gaan proberen om haar later op de avond nog iets te geven wat wel goed is voor haar en iets dat goed vult, maar dat niet zo aanzet !!

Wie heeft er goede ideetjes ??? ?

- We hebben al een paar keer een pensstaafje geprobeerd rond een uur of 10, dat was in zoverre niet zo'n succes omdat madam dan veel drinkt en er dan rond 4:30 uur uit moet, in elk geval hoefde ze niet te spugen die dag  ;D ;D, maar zo vroeg eruit vinden wij niet zo leuk !!
- De porties anders verdelen hebben we ook al geprobeerd maar werkt niet naar tevredenheid ! Dus 's morgens iets minder en 's avonds iets meer.

Ik dacht zelf aan yoghurt met wat kleine toevoegingen die niet in CB zitten .... is dat iets ??
En hoeveel yoghurt zou ik kunnen geven en wat zou ik erin kunnen doen ??

'k ben benieuwd wat voor ideeen jullie hebben ??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#658298
Ik zou eerder een hapje geven vlak voordat je gaat wandelen. Een lik yoghurt en/of een kippenek is na een nacht slaap ook wel weer vertrokken.

Daarbij, een lik yoghurt, leuk, maar niet voor iedere dag. Kun je de avondmaaltijd anders niet wat later geven?
Door francoos1
#658303
[quote="Angelique"]
Ik zou eerder een hapje geven vlak voordat je gaat wandelen. Een lik yoghurt en/of een kippenek is na een nacht slaap ook wel weer vertrokken.

Daarbij, een lik yoghurt, leuk, maar niet voor iedere dag. Kun je de avondmaaltijd anders niet wat later geven?
[/quote]

Eerlijk is eerlijk, ik vind yoghurt ook niet echt iets om dagelijks te geven !! Daarom mijn vraag. Met meerdere mensen weet je meer dan alleen ...
Kippennekken .... hmmm ! 'K zal er van de week nog achteraan gaan !

Alvast bedankt.

Misschien komen er nog meer goede ideeen !!
Door karin G
#658335
ik geef nog 3x een maaltijd, maar boef is iets jonger, misschien dat jouw hond nog niet toe is aan 2 jmaaltijden?
ik geef trouwens meestal een uur voor het wandelen eten smorgens, smiddags juist erna(vraag me niet waarom, dit gaat goed zo dus ik laat het zo), maar die van mij heeft nog geen braak- en/of diarree neigengen gehad.mogelijk helpt dit?
Door *Natasja*
#658469
Hier krijgen ze 's avonds voor het slapen gaan allebei 100 gram KVV ivm het gal spugen 's ochtends en dat bevalt prima.
Door francoos1
#658538
[quote="*Natasja*"]
Hier krijgen ze 's avonds voor het slapen gaan allebei 100 gram KVV ivm het gal spugen 's ochtends en dat bevalt prima.
[/quote]

Dus als ik een of twee kippennekjes zou geven komt dat op hetzelfde neer ??
Leuk voor de afwisseling ook !!
Door francoos1
#660319
Hallo allemaal !!

We zijn erachter wat het beste werkt !!!  :)

Gewoon nog wat later op de avond voeren ,rond een uur of 8 a 9 !!, dan is ze niet misselijk 's morgens.
We kwamen er toevallig van de week achter.
Een dag of drie achter elkaar niet anders gekunnen dan rond 9 uur eten geven en 's morgens niets aan het handje. Gisteren om 7 uur eten gegeven en vanmorgen dus WEER gal spugen, gras eten en giga zeuren aan tafel !!! Honger dus, misselijk van de honger !!!!

Bedankt voor het meedenken allemaal  !!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door