Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ianthe
#657974
Is zalmkop (spiervlees, vleesbot, orgaan?) en waar moet je eendagskuikens tot rekenen.

We krijgen namelijk vrijdag een bestelling van versvleesvoeding binnen. IK zet onder BARF menu's nog wel even een op roepje voor hulp.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#657997
Zalmkop reken ik tot een vleesbot. Eendagskuikens vallen bij mij in de categorie "overig" (daar waar je ook je ei toe rekent) Geef je echter een maaltijd van enkel kuikens dan zou ik ze bij het vlees doen omdat het skeletje nou niet echt een vleesbot te noemen is.
Door marja
#658301
pink0pink schreef: Is zalmkop (spiervlees, vleesbot, orgaan?) en waar moet je eendagskuikens tot rekenen.

We krijgen namelijk vrijdag een bestelling van versvleesvoeding binnen. IK zet onder BARF menu's nog wel even een op roepje voor hulp.
Ik heb ook net mijn eerste bestelling barf binnen, ik kan er geen wijs uit........
Ik heb dus geen idee wat ik ze geef ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#658307
marja schreef: Ik heb ook net mijn eerste bestelling barf binnen, ik kan er geen wijs uit........
Ik heb dus geen idee wat ik ze geef ::)
Wat heppie gekocht dan?
Door marja
#658311
Angelique schreef: Wat heppie gekocht dan?
Kippen karkas en eendnkarkas, ik zie het verschil niet......
geitenvlees
rundkopvlees
runderlever, dat weet ik wel;)
runderstrot
pens, dat weet ik dan weer wel.
Door *wendy*
#658339
geitenvlees is beduidend lichter van kleur dan runderkopvlees, dus dat verschil zal je ook wel zien toch?  ;)

Zie je bij de karkassen geen verschil in grootte?  :-[

En de runderstrot kun je ook vast wel herkennen.

Al met al weet je dus al meer dan 50% wat je voert  :D Lever, pens, geitenvlees, runderstrot en runderkopvlees. Het is dan nog even puzzelen tussen de karkassen  ;D
Door marja
#658433
pippy schreef: geitenvlees is beduidend lichter van kleur dan runderkopvlees, dus dat verschil zal je ook wel zien toch?  ;)

Zie je bij de karkassen geen verschil in grootte?  :-[

En de runderstrot kun je ook vast wel herkennen.

Al met al weet je dus al meer dan 50% wat je voert  :D Lever, pens, geitenvlees, runderstrot en runderkopvlees. Het is dan nog even puzzelen tussen de karkassen  ;D
Hahaha  ja het is heerlijk puzzelen met die bloederige rauwe stukken dood beest ;D
Door Happy Tail
#658682
marja schreef: Kippen karkas en eendnkarkas, ik zie het verschil niet......
kip heeft kipkleur en eend heeft eendkleur:-) eend is roder dan kip en je ruikt het vast ook wel. Ook het vocht wat uit de eend komt is roder dan kip

geitenvlees
rundkopvlees
runderlever, dat weet ik wel;)
runderstrot alles wat overblijft en niet echt vlezig eruit ziet
pens, dat weet ik dan weer wel. en anders ruik je dat wel HIHI
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door