Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helen
#657240
Kuma barft als dat gaat helemaal en als we wat beperkt zijn in barfartikelen die wij aan haar durven geven eet zij kvv. Dat was tot voor kort Carnibest, maar aangezien Bibi een stuk goedkoper is besloten wij dat eens te proberen. Nou na enkele weken rennen wij gillend terug naar Carnibest...Pffff
Bij ongeveer de helft van de bibizakken waren de plakkers niet goed geplakt en waren de verpakkingen dus gewoon open. En in werkelijk in alle verpakkingen van de bibiworsten zitten gaten... Dat wordt me toch een gigantische kliederboel als die krengen ontdooien man. Ik kan mij gewoon voorstellen dat als mensen moeite hebben met het voeren van rauw vlees, ze op deze worsten afknappen....
Verder moet Kuma ongeveer anderhalf keer zoveel eten als met Carnibest...Dag winst....Nee, ik maak deze worsten op en voer daarna weer Carnibest...Dit was echt een eenmalige bibiactie.
Door Rosita
#657369
Ik ga juist weer Bibi proberen. Over mijn laatste 2 ladingen van de CB was ik niet echt tevreden. In de 1e zat zichtbaar meer lamsvet en de 2e (die ik nu voer) vind ik er meer pens in zitten. Vroeger zou ik mij daar niet zo druk om hebben gemaakt, maar kleine Vito (volgende week alweer 5 mnd) heeft hele gevoelige darmen. Sinds 4 dagen eet Vito eindelijk weer CB (heb een tijd Rodi gevoerd omdat hij steeds stukjes bot in zijn ontlasting had, maar langdurig Rodi voeren vind ik 3x niks, dus toch maar weer aan de CB). Wel maal ik het zelf nog extra door met mijn gehaktmolen.

Tijdens het malen blijven er dan een aantal stukjes bot/kraakbeen achter in de molen welke ik daarna uitzoek. Ik kan dan ook precies zien met welke stukjes bot Vito moeite heeft omdat ik ze dus ook terug vind in zijn ontlasting. Het zijn niet de licht roze zachte grotere stukjes, maar de keiharde beige kleinere stukjes (van de kippenbeentjes/vleugels denk ik). Het zijn er na het malen niet veel (een groot deel zal meegemalen zijn, of er zitten er niet veel van in) en ik gooi de harde stukjes dus weg (want die poept hij toch uit, wat zijn darmen weer irriteert), de rest gaat terug. Zijn ontlasting is nu goed, maar gezien dit best wel veel werk is wil ik dus Bibi weer eens proberen. De verpakking van CB is nu een stuk hygiënischer dan die van Bibi (ook al laten de etiketten dit keer ook los), maar als je de bevroren worst zonder verpakking in een afgesloten bak laat ontdooien zie ik het probleem niet. Vroeger voerde ik net zoveel Bibi als nu CB (denk dat dit per hond verschilt), maar ik zal inderdaad niet goedkoper uit zijn. Wel bleven de tanden van mijn vorige honden (en van mijn katten) schoner op de Bibi dan later op de CB. Ook kan ik mij herinneren dat er veel roze stukjes bot in zaten, dus ik hoop dat Vito er goed op reageert. Anders denk ik dat het CB puppy wordt.
Door Helen
#657378
In bibi zie ik heel veel stukken organen zitten wat mij ook niet zo aanstaat. Qua botstukken weet ik het niet, daar heb ik nooit op gelet. Ook qua tanden kan ik het niet vergelijken omdat Kuma al heel lang geen grote botten meer eet poets ik haar tanden af en toe, dus die zijn sowieso schoon. 
Carnibest kan je waar dan ook ontdooien, die worsten zitten gewoon dicht. Bibi druipt aan alle kanten en zorgt altijd voor een kliederboel.
Ik heb al jaren Carnibest in de vriezer liggen en ben er nooit ontevreden over geweest.

Wel balen dat Vito zulke gevoelige darmen heeft....Ik zou hem lekker veel probiotica geven. Kip-rijst van Carnibest vind ik heel fijn gemalen. En anders idd misschien de pupversie proberen.
Door *Natasja*
#657538
Ik snij de Bibi altijd half-bevroren al in de benodigde porties en doe deze daarna in boterhamzakjes. Niks geen geklieder. En ik heb nog nooit meegemaakt dat de verpakking niet goed dicht zat.
Door Rosita
#657612
[quote="*Natasja*"]
En ik heb nog nooit meegemaakt dat de verpakking niet goed dicht zat.
[/quote]

Ja, ik vroeger dus wel. Als je de worst dan niet in een bakje heb zitten is het een hoop geklieder van al dat vocht wat eruit loopt. Ook zaten er regelmatig gaatjes in de verpakking. Het plastic is gewoon niet zo heel dik. Ook de plakkertjes waarmee het wordt dichtgemaakt kunnen lekken. Hier heeft CB niet meer last van en dat blijft natuurlijk een voordeel, maar dat is voor mij dus geen reden om geen Bibi te voeren.
Door Helen
#657656
[quote="*Natasja*"]
Ik snij de Bibi altijd half-bevroren al in de benodigde porties en doe deze daarna in boterhamzakjes. Niks geen geklieder. En ik heb nog nooit meegemaakt dat de verpakking niet goed dicht zat.
[/quote]

Daar heb ik dus geen zin in dus. Bij Carnibest ontdooi ik gewoon de worst boven in de badkamer, spoel 'm even af en loop er in mijn hand mee naar beneden. Geen bloed, geen geklieder, niets.
Door *wendy*
#657662
Ik heb wel regelmatig verpakkingen die ook lekken hoor bij de CB.
Maar het is wel veel en veel minder dan bij Bibi. Overigens zou dat voor mij geen reden zijn om geen Bibi te geven.
Door *Natasja*
#657673
[quote="Helen"]
Daar heb ik dus geen zin in dus. Bij Carnibest ontdooi ik gewoon de worst boven in de badkamer, spoel 'm even af en loop er in mijn hand mee naar beneden. Geen bloed, geen geklieder, niets.
[/quote]

Ja, en dan moet je het toch nog steeds uit de verpakking zien te krijgen? Ik heb dus geen zin om die prut uit de zak te wurmen, dus verdeel ik het terwijl het nog bevroren is.
Door Helen
#657702
[quote="pippy"]
Ik heb wel regelmatig verpakkingen die ook lekken hoor bij de CB.
Maar het is wel veel en veel minder dan bij Bibi. Overigens zou dat voor mij geen reden zijn om geen Bibi te geven.
[/quote]

Is ook niet de hoofdreden hoor, al erger ik mij er wel aan. De hoofdreden is dat ik tegen de klippen op moet voeren bij Kuma en dat er op het oog veel en veel meer stukken orgaanvlees inzit dat in Carnibest.
Door wonkybonk
#657756
Haal je de Bibi dan bij het verkooppunt inHoogvliet of bij een andere tussenhandel. heb er in Hoogvliet maar sporadisch last van dat het etiket eraf is en in de winkel wordt er vaak nagekeken of het etiket er wel opzit. Trouwens de kleur van plakbandje die de verpakking afsluit geeft al aan welke variant het is. Kijk vaak niet eens naar het etiket. Wel is de verpakking vaak lek, maar aangezien ik het in een bakje ontdooi is dit geen probleem. rauw vlees lekt ook als je het ontdooit, dus ik heb hiervoor een aantal plastic bakjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door