Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LaSkyler
#397900
Hoi allemaal,

sinds 3 dagen ben ik mijn hond Bas aan het overzetten naar Carnibest. Hij vindt het erg lekker en ik heb tot nu toe ook alleen maar harde ontlasting gezien. Super dus!
Ik ben erg benieuwd hoe hij het erop gaat doen, we zullen zien :)
Wat ik me afvraag is of je te snel kunt overschakelen. ik heb nu 3 dagen 1 brokmaaltijd en 1 vleesmaaltijd per dag gegeven. Kan het kwaad als ik vanaf morgen alleen nog maar Carnibest geef? Ik heb ook niet echt opgebouwd maar heb hem per maaltijd ongeveer de helft van zijn rantsoen Carnibest gegeven.
Ik weet dat Carnibest helemaal compleet is maar adviseren jullie om verder nog iets bij te geven? Zoals probiotica of de kruidenmix? Wat geven jullie standaard extra?
Ik weet in ieder geval dat ik 1 hond erg blij heb gemaakt door over te schakelen naar vers!

Groetjes van Lonie en Basje de Engelse Cocker Spaniel.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op do 06 okt 2005, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#397951
Hee, wat goed van je :D gefeliciteerd, za'k maar zeggen ;D met de beslissing om je hond goed eten te gaan geven. Hij zal je dankbaar zijn!

Ik sluit me bij Do aan, als je hond verder geen problemen of kwalen heeft en het goed doet op CB zou ik gewoon de brokjes de deur uit doen. Ik heb allebei mijn hondjes (4 jaar en 8 weken) cold turkey overgezet op barf en niks problemen.
Prboiotica heb ik geen ervaring mee maar veel mensen hier wel, die kunnen je vast wel adviseren.
Door Doedels
#398279
[quote="LaSkyler"]
Hoi allemaal,

sinds 3 dagen ben ik mijn hond Bas aan het overzetten naar Carnibest. Hij vindt het erg lekker en ik heb tot nu toe ook alleen maar harde ontlasting gezien. Super dus!
Ik ben erg benieuwd hoe hij het erop gaat doen, we zullen zien :)
Wat ik me afvraag is of je te snel kunt overschakelen. ik heb nu 3 dagen 1 brokmaaltijd en 1 vleesmaaltijd per dag gegeven. Kan het kwaad als ik vanaf morgen alleen nog maar Carnibest geef? Ik heb ook niet echt opgebouwd maar heb hem per maaltijd ongeveer de helft van zijn rantsoen Carnibest gegeven.
Ik weet dat Carnibest helemaal compleet is maar adviseren jullie om verder nog iets bij te geven? Zoals probiotica of de kruidenmix? Wat geven jullie standaard extra?
Ik weet in ieder geval dat ik 1 hond erg blij heb gemaakt door over te schakelen naar vers!

Groetjes van Lonie en Basje de Engelse Cocker Spaniel.
[/quote]Goeie aktie. Je kunt de brokken met een gerust hart laten staan. De ontlasting ziet er nog steeds goed uit dus er zijn geen problemen te verwachten.
Ik geef zelf visolie er bij. Probiotica geef ik alleen bij diarree en na een ab kuur. Verder kun je dingen geven die niet in cb zitten zoals vis, yoghurt, ei enz.
Door Cindy de Wolf
#399010
Ik ben destijds ook in een keer overgestapt op de CB, en helemaal geen problemen. Prima keus om de brok te laten staan. ALhoewel ik wel moet bekennen dat ik wel een zak heb staan, just in case zeg maar 8)

Cindy
Door Doedels
#399078
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik ALhoewel ik wel moet bekennen dat ik wel een zak heb staan, just in case zeg maar 8)

Cindy
[/quote]Daar kan je het asyl heel blij mee maken ;)
Door LaSkyler
#399964
Hij vindt het super lekker!
Zo gauw hij weet dat t etenstijd is gaat ie in de keuken zitten en komt er niet meer uit totdat hij z'n Carnibest heeft gehad :)
De ontlasting is nog steeds goed, af en toe wat zachter maar in ieder geval geen diarree :)
De brokkenton kan dus definitief de deur uit!

Groetjes van Lonie en Bas de blije Cocker!
Door LaSkyler
#401203
Dank je wel voor jullie tips :)

De ontlasting ziet er nog steeds goed uit. De komende paar weken wil ik alleen Carnibest geven. Hij krijgt van mij wel na elke maaltijd een pensstaafje (ik had ergens gelezen dat het goed is om de duur van de maaltijd wat te verlengen). Na die paar weken wil ik ook meer gaan bijgeven, zoals yoghurt en vis en zo. De probiotica haal ik wel in huis, ik weet namelijk van Bas dat hij weleens een paar dagen dunne ontlasting kan hebben. (Maar dat kan natuurlijk ook met de brokken te maken hebben gehad :D)

In ieder geval bedankt :)

Groetjes van Lonie.

P.s. moet wel uitkijken dat ik er geen ongewenst gedrag bij krijg, Bas gaat in de keuken zitten piepen totdat hij zijn Carnibest krijgt :D ;)
Door francoos1
#657458
[quote="LaSkyler"]

P.s. moet wel uitkijken dat ik er geen ongewenst gedrag bij krijg, Bas gaat in de keuken zitten piepen totdat hij zijn Carnibest krijgt :D ;)
[/quote]

Hoi Lonie,

Dat piepen moet je natuurlijk niet gaan belonen door elke keer toch z'n eten te geven wanneer hij nog piept !

Onze hond is nu sinds zaterdag 4 november ook volledig over op CB en wij zetten haar bak met CB op de aanrecht om het op kamertemp. te laten komen. Een bord erop anders vind ik het natuurlijk wel een beetje hondjepesten ;-)

Pas eten geven wanneer ze het piepen opgegeven hebben en weer gaan liggen ! Dan beloon je natuurlijk het "geduldige" wachten en niet het piepen  :P Moet je kijken hoe snel ze het in de gaten krijgen  ;D ;D

En ... Lonie ....  :groupwave2::groupwave2::groupwave2: dat je over bent !! Die r*tbrokken de deur uit !!

Groetjes van Marielle en lebbers van Nina.
Door Mevroi Kruim
#657584
Schaf je een emmer met goedsluitend deksel aan, dan hoef je er geen bord meer op te leggen en de lucht hangt ook niet in de keuken. Scheelt weer in het gezeur. En het is bestand tegen honden die aan zelfbediening doen  ;D
Door francoos1
#657697
[quote="Kruimel"]
Schaf je een emmer met goedsluitend deksel aan, dan hoef je er geen bord meer op te leggen en de lucht hangt ook niet in de keuken. Scheelt weer in het gezeur. En het is bestand tegen honden die aan zelfbediening doen  ;D
[/quote]

Hoi Kruimel,

Al deed ik het in een emmer dan weet onze Nina toch wel dat haar voer er staat en blijft ze ook wachten tot het komt maar pas op het moment dat ze er niet meer om vraagt dan krijgt ze het pas !! En niet eerder !!  :P
Klinkt streng maar het is ff doorzetten en dan is het gezeur afgelopen !!
Dat probleem hadden we in het begin ook met d'r brokken ...  :o :o :o

Na een paar dagen doorzetten was het over !!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door