Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#657642
.... houden jullie 5 % van het lichaamsgewicht aan ? Indy is nu 6 maanden en zou als ik 5 % zou geven bijna een kilo krijgen. Maar dat krijgt ze niet op. Ze krijgt meestal zo'n 500 gram KVV en dan 1 BARF onderdeel ( bijvoorbeeld 2 kippenkarkasjes of wat kippennekjes, meestal zo rond de 2 ons ). Soms geef ik nog minder, als ze bijvoorbeeld haar maaltijd niet opgegeten heeft. Dan sla ik die gewoon over. Dat zal ze leren  ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op ma 06 nov 2006, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door francoos1
#657701
Hoi Natasja ,

Nina is pas 5 maanden en krijgt al 1 Kg CB per dag !!! Het wordt alleen nog maar meer en houdt pas op wanneer ze volgroeit is of wanneer ze "dichtgroeit"  ;)
Door *wendy*
#657717
Gandor kreeg vanaf c.a 7 maanden leeftijd al een kilo CB per dag.
Nu is hij 1 jaar en bijna 7 maanden en zit nog steeds op de kilo.
Maar ik voer hem een paar keer per week "bij" met botten/pens etc. Hij zou eigenlijk dus bij alleen CB voeren iets meer mogen hebben of overschakelen naar de Aktief.

Maar als jouw hondje het niet op krijgt dan moet je gewoon zakken/minderen hoor met het geen je voert.  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#657892
[quote="aussie"]
.... houden jullie 5 % van het lichaamsgewicht aan ? Indy is nu 6 maanden en zou als ik 5 % zou geven bijna een kilo krijgen. Maar dat krijgt ze niet op. Ze krijgt meestal zo'n 500 gram KVV en dan 1 BARF onderdeel ( bijvoorbeeld 2 kippenkarkasjes of wat kippennekjes, meestal zo rond de 2 ons ). Soms geef ik nog minder, als ze bijvoorbeeld haar maaltijd niet opgegeten heeft. Dan sla ik die gewoon over. Dat zal ze leren  ;D ;D ;D
[/quote]

Daarom zijn die procentjes ook maar richtlijnen. Als jij 5% geeft en je hond krijgt het niet op dan is het teveel en moet je gewoon minderen.
Hier zou de dame wel graag de komende 10/15 jaar die 5% per dag willen blijven eten, maar daar trappen we maar niet in. ;D Hoeveel % ze precies eet weet ik zo niet, maar ze is 7 maand en krijgt zo'n 600/800 gram per dag over 2 maaltijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door