Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#657213
Net nu het zo goed ging met Bella, elke dag kvv met wat toevoegingen (vis,kippennekken, ei etc)
en elke ochtend een cranberry-tablet...

Nu heeft ze sinds gisteren weer bloed bij haar plas... (dus waarschijnlijk weer ontsteking en blaasgruis)

Ik durf bijna niet naar de da te gaan omdat ik zijn brok en eigenlijk zijn antibiothica wil weigeren...

Iemand tips??

groetjes Marja
Door MollyBella
#772635
Uiteindelijk ben ik toch naar de da gegaan, ruzie gemaakt, want ik zorgde niet goed voor mijn hond doordat ik haar brokken ontzegde.

Nu heb ik gisteren ph strips gehaald want ik wil het eens wat beter in de gate kunnen houden..

Persoonlijk vind ik het erg moeilijk om te vergelijken met de kleurtjes die er dan op het doosje staan..

Elke ochtend krijgt Bella een cranberrytablet
Samenstelling:

cranberry extract 4:1 400 mg
vitamine c                   200 mg
OPC druivenpit             20 mg
Zink gluconaat              5mg


En elke avond een half vitamine c tablet (een hele is 1000 mg) van 500 mg
Nu zie ik op de verpakking met vertraagde afgifte, wat betekent dit is dit time released, want daar heb ik expliciet naar gevraagd dat ik dat niet wilde....

nu zie ik dat haar staafje tussen de (ochtendurine gebruikt) 7.0 en 6.5 zit als ik het goed heb begrepen is dat goed, maar is de ochtendurine altijd laag, ik moest bij de da trouwens altijd ochtendurine meebrengen. Heb om te testen ook een staafje onder het kraanwater gehouden en dat is hier 8.0.

Dus ik ga het vanmiddag ook opmeten...

Nu las ik ook ergens dat ik niet altijd vitamine c kan geven, hoe ga ik dit in de toekomst dan doen? Ze krijgt deze combinatie toch al een tijdje sinds 15-3 dit jaar

Daarnaast krijgt ze ook nog elke ochtend en elke avond probiotica Mifloran

Dit is zo opgesteld door Bio Mentor

Gisterenavond en vandaag heb ik haar ook water met karnemelk gegeven om door te spoelen (heb gelezen dat dat goed is) hoeveel mag ik dan geven? En zit hier ook een tijdslimiet aan??


Kan ik hier eeuwig mee doorgaan of moet ik in de toekomst iets anders??

Zit ik op de goede weg?

Willen jullie even jullie gedachte over bovenstaande geven??

dank jullie wel
Laatst gewijzigd door MollyBella op wo 06 jun 2007, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772653
Time released vit C is zinloos. Je hebt om de urine aan te zuren ascorbinezuur nodig.
Daarnaast komt de hoge pH bij honden vaak door een bacterie en je krijgt het ook slecht weg zonder antibiotica.
Heb je van de dierenarts ab gekregen?

En verder de pH in de gaten houden.
Door MollyBella
#772656
Toendertijd van mijn eigen da wel die slikte bella ook nog toen we bij bio mentor waren...
Momenteel heeft ze geen antibiotica, maar haar ph waarde is nu toch goed??
even een vraagje voor mijn duidelijkheid \: vertraagd afgeven = time released???

Als dat zo is dan moet ik dus meteen andere halen...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772658
Ja, vertraagd afgeven is time released. Behalve dat die niet zuur is, is het ook zinloos.
De vit C wordt geleidelijk afgegeven maar wordt alleen in de 12 vingerige darm opgenomen, zodat het grootste deel afgegeven wordt op een plek waar het niet opgenomen kan worden. Wie dat bedacht heeft.........
Door MollyBella
#772666
Verdorie koop ik bij de reformwinkel vitamine c voor een groot bedrag, zeg ik er expliciet bij dat ze niet time released mogen zijn krijg ik ze toch!!!

Waar moet ik dus op letten als ik ze nu ga halen??

Mogen ze wel gezoet zijn? Want dat zijn de meeste...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772669
Liever niet. Ik gebruik die van Bonusan, maar ik weet niet waar je die kunt kopen. Misschien hebben anderen tips welke je het beste kunt nemen.
Door MollyBella
#772674
VIT C 1000MG ASCORBATEN 877 /B 200TAB BONUSAN BV € 35,50  Bestellen 
VIT C 1000MG ASCORBATEN 960 /B 100TAB BONUSAN BV € 19,00  Bestellen 
VIT C 1000MG ASCORBINEZR 897/B 100TAB BONUSAN BV € 13,00 
Welke??
dan kan ik gaan rond bellen of ze hem ergens in de buurt hebben

En ziet het er verder wel goed uit?Moet haar urine nog zuurder??
Laatst gewijzigd door MollyBella op wo 06 jun 2007, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MollyBella
#772686
Misschien weten anderen idd andere goede vitamine c tabletten (biomentor had 500 mg voorgeschreven) die beter verkrijgbaar zijn??

Ik ga vandaag nog langs de tuinen, hema, kruidvat en trekpleister

alvast bedankt!!
Door MollyBella
#772794
Uiteindelijk bij de tuinen geslaagd, een super klein potje waar ik bijna de inhoud niet van kan lezen is het geworden gewoon van de tuinen merk vitamine c 500

Dit zit er in: Vitamine C (als ascorbinezuur)Vulmiddel (microkrystalhine, cellulose) citrusbioflavonoide, rozebottel, natriumcarboxymethylcellulose,antiklontermiddelen(stearinezuur,silcumdioxide, magnesiumstearaat) Glansmiddel 9hydroxypropyl methylcellulose).

phoe heey! wat een woorden,

Ik ben hier een leek in en maak me hardstikke zorgen over wat ik mijn hond allemaal aan supplementen geef.... in mijn oren klinken de natriumcarboxymethylcellulose en de magnesiumstearaat
erg eng in de oren omdat ik natrium verbind met zout en magnesium is mij verteld dat ik mijn hond met blaasgruis daar verre van moet houden...

Dit is allemaal geen bezwaar???

en ik ben ook gaan kijken naar visolie, ik zag bij de hema eentje en die heette Krachtige Visolie Omega-3 en -6 softgels

daar zat de 9 dan weer niet bij??? Ik ga nog even zoeken op visolie denk ik...

Is het wat??

Zoveel vragen, ik merk ook dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie.....

heb ook nog vragen hierboven staan waar ik nog geen antwoord op heb gevonden  :-\

groetjes Marja
Door Lizzy
#773239
MollyBella schreef: Uiteindelijk bij de tuinen geslaagd, een super klein potje waar ik bijna de inhoud niet van kan lezen is het geworden gewoon van de tuinen merk vitamine c 500

Dit zit er in: Vitamine C (als ascorbinezuur)Vulmiddel (microkrystalhine, cellulose) citrusbioflavonoide, rozebottel, natriumcarboxymethylcellulose,antiklontermiddelen(stearinezuur,silcumdioxide, magnesiumstearaat) Glansmiddel 9hydroxypropyl methylcellulose).

phoe heey! wat een woorden,

Ik ben hier een leek in en maak me hardstikke zorgen over wat ik mijn hond allemaal aan supplementen geef.... in mijn oren klinken de natriumcarboxymethylcellulose en de magnesiumstearaat
erg eng in de oren omdat ik natrium verbind met zout en magnesium is mij verteld dat ik mijn hond met blaasgruis daar verre van moet houden...

Dit is allemaal geen bezwaar???

en ik ben ook gaan kijken naar visolie, ik zag bij de hema eentje en die heette Krachtige Visolie Omega-3 en -6 softgels

daar zat de 9 dan weer niet bij??? Ik ga nog even zoeken op visolie denk ik...

Is het wat??

Zoveel vragen, ik merk ook dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie.....

heb ook nog vragen hierboven staan waar ik nog geen antwoord op heb gevonden  :-\

groetjes Marja
Ik durf het je eerlijk gezegd niet te zeggen maar ik begrijp je angst (voor die toevoegingen aan de vitamine C). Misschien dat Tannetje daar antwoord op weet.

Ik dacht dat ze bij de HEMA ook pure visolie hadden (in die goedkopere potten). De krachtige visolie met borage olie, die ze vroeger dus krachtige visolie noemde (ofzoiets): die heet nu inderdaad krachtige visolie, omega 3-6. Omega 9 zit er niet in maar dat heeft je hond ook niet nodig. Je kunt dus gewoon die krachtige 3-6 visolie van de HEMA nemen hoor.
Door Lizzy
#773242
Klazien schreef: Wij geven hier appelazijn door de CB en Eurologist om evt. blaasgruis tegen te gaan. De PH houden we goed in de gaten, gaat goed.
Hier hoor ik ook regelmatig goede berichten over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door