Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Nitus
#65698
Mijn vriend dreigt dat hij Nitus weer op brokken gaat zetten omdat Nitus zo slecht poept (het is brei met klonten, zeg maar) want hij is bang dat hij te mager wordt. Nitus krijgt sinds een week 1400 gr. Energique no.1, verdeeld over 2 maaltijden. Hiervoor heeft hij 2 weken Nature diet gehad (en daar poepte hij mooi stevig op) en daarvoor kreeg hij altijd brokken met af en toe kvv (toen was zijn poep ook niet altijd stevig). Verder likt hij heel veel aan zijn poten, en flanken, heeft hij erg last van een loop oog, maw hij ziet er niet uit op dit moment. Ik denk dus dat hij aan het ontgiften is, maar die slappe ontlasting zit mij ook niet echt lekker, en ik heb het idee dat zijn darmen die grote lading voer niet kunnen verteren. Kan ik hem nu beter ander kvv geven of hetzelfde maar bv 3x per dag? dat zijn darmen minder hoeven te doen, of werkt dat niet zo? O ja en hij krijgt per maaltijd ook 1 eetlepel Golddust no.2. Gitte doet het fantastisch op Energique (krijgt het nu +/- 3 weken) maar die krijgt ook maar 500 gr. (en Golddust). Zijn wel een boel vragen in één keer, hè? :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65699
Je zou een ander merk kunnen proberen of eerst deze met heet water overgieten zodat het niet helemaal rauw meer is.
Aan welke merken kun je ook nog komen?
Door qyan
#65714
[quote="Nitus"]
Mijn vriend dreigt dat hij Nitus weer op brokken gaat zetten omdat Nitus zo slecht poept (het is brei met klonten, zeg maar) want hij is bang dat hij te mager wordt. Nitus krijgt sinds een week 1400 gr. Energique no.1, verdeeld over 2 maaltijden. Hiervoor heeft hij 2 weken Nature diet gehad (en daar poepte hij mooi stevig op) en daarvoor kreeg hij altijd brokken met af en toe kvv (toen was zijn poep ook niet altijd stevig). Verder likt hij heel veel aan zijn poten, en flanken, heeft hij erg last van een loop oog, maw hij ziet er niet uit op dit moment. Ik denk dus dat hij aan het ontgiften is, maar die slappe ontlasting zit mij ook niet echt lekker, en ik heb het idee dat zijn darmen die grote lading voer niet kunnen verteren. Kan ik hem nu beter ander kvv geven of hetzelfde maar bv 3x per dag? dat zijn darmen minder hoeven te doen, of werkt dat niet zo? O ja en hij krijgt per maaltijd ook 1 eetlepel Golddust no.2. Gitte doet het fantastisch op Energique (krijgt het nu +/- 3 weken) maar die krijgt ook maar 500 gr. (en Golddust). Zijn wel een boel vragen in één keer, hè? :-[
[/quote]

en als je eerst begint met ongeveer 800 a 900 gram voer, verdeeld over 2x.
ben je in 1x begonnen met 1400 gr vlees of heb je dat eerst opgebouwd?
of idd een ander merk proberen, waar de ene hond het goed op doet, doet de ander het natuurlijk slecht op ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65718
[quote="sylvia"]
Je zou een ander merk kunnen proberen of eerst deze met heet water overgieten zodat het niet helemaal rauw meer is.
Aan welke merken kun je ook nog komen?
[/quote]
Ik kan alleen niet aan Bibi komen (veel te ver rijden) de rest kan ik wel aankomen, Nitus heeft ook weleens Duck Uitmuntend gehad maar daar poepte hij ook een beetje breiig van, AHV ging wat beter maar nu heb ik hier ergens gelezen dat daar teveel orgaanvlees inzit dus om hem dat nu elke dag te gaan geven lijkt me ook geen goed idee. ??? En omdat hij wel vaker kvv heeft gehad (1x in de maand een dag) denk ik niet dat ik het nog met heet water hoef over te gieten? ??? Nitus is gewoon een hele lastige hond wat dat betreft, hij heeft heel veel nodig maar ik heb de indruk dat hij niet uit zijn eten haalt wat er in zit. :(, Bedankt voor je snelle reactie :), ik was even met de hondjes spelen.
Door Truus
#65719
Hoi Anna-Marie je geeft nog maar kort kvv, bij sommigen krijg je dan eerst het ontgiften.
Voorheen gaf je het een keer in de maand zeg je. Het lijkt mij, dat je dan niet echt kan zeggen, dat hij er al aan gewend was.
Ik zou het nog even volhouden hoor en het niet gelijk opgeven.
Verdelen van de maaltijd kan wel maar hou even goed in de gaten, of jou hond dan wel een vol gevoel heeft.
Grts Truus.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 14 mar 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#65720
Ik vind 1400 gr best veel hoor. Hoe zwaar weegt Nitus nu?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65722
[quote="qyan"]
en als je eerst begint met ongeveer 800 a 900 gram voer, verdeeld over 2x.
ben je in 1x begonnen met 1400 gr vlees of heb je dat eerst opgebouwd?
of idd een ander merk proberen, waar de ene hond het goed op doet, doet de ander het natuurlijk slecht op ;)
[/quote]
800 à 900 gr. lijkt mij zo weinig voor Nitus, hij zou een kilootje of 50 mogen wegen (weegt nu ong. 45 kg) toen hij Cavom kreeg zat hij ook al op 700 gr. brokken per dag en werd hij ook niet dik. Maar als we hem meer gingen geven dan werd zijn poep weer slapper. Ik zou hem idd minder kunnen gaan geven maar ik ben bang dat hij dan nog dunner wordt en dat mijn vriend dan helemaal geen kvv meer wil voeren en hem weer op de brokken zet >:(. En dat wil ik dus voorkomen. Die 1400 gr. heeft ie over 2 maaltijden verdeeld gekregen, 's morgens 700 gr.en 's avonds 700 gr. Daarvoor heeft Nitus dus 2 weken Nature diet gehad en daar kreeg hij 1560 gr. van p.dag verdeeld over 2 maaltijden, maar dat was dus allemaal gekookt :o, dus niet goed heb ik begrepen en ook niet te betalen trouwens. Ze hadden me gezegd dat Nitus genoeg zou hebben aan 2 bakjes per dag! Nou niet dus, zitten haast geen calorieën in.
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 14 mar 2004, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#65724
ik blijf het erg veel vinden hoor.
kvv wat is dat voor voer ???
Door qyan
#65725
[quote="diana"]
ik blijf het erg veel vinden hoor.
kvv wat is dat voor voer ???
[/quote]

komplete vleesvoeding diaan ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65726
[quote="diana"]
ik blijf het erg veel vinden hoor.
kvv wat is dat voor voer ???
[/quote]
Kompleet Vers Voer :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65727
[quote="qyan"]
[quote="diana"]
ik blijf het erg veel vinden hoor.
kvv wat is dat voor voer ???
[/quote]

komplete vleesvoeding diaan ;D
[/quote]
Ja dat kan ook ;D
Door Truus
#65728
Tsja..die mannen ook ::) die vertrouwen het allemaal niet en willen dan naar de vertrouwde brokken ;D ;D ;D

Jouw hond zal er echt beter uit komen te zien op kvv geloof me. Hij krijgt meer spiermassa , een gezonde glanzende vacht en het is erg gezond. Je moet echt even volhouden hoor!
Aan het gewicht te zien mag hij dus 9 schijven hebben.
Door qyan
#65729
[quote="Nitus"]
[quote="qyan"]
en als je eerst begint met ongeveer 800 a 900 gram voer, verdeeld over 2x.
ben je in 1x begonnen met 1400 gr vlees of heb je dat eerst opgebouwd?
of idd een ander merk proberen, waar de ene hond het goed op doet, doet de ander het natuurlijk slecht op ;)
[/quote]
800 à 900 gr. lijkt mij zo weinig voor Nitus, hij zou een kilootje of 50 mogen wegen (weegt nu ong. 45 kg) toen hij Cavom kreeg zat hij ook al op 700 gr. brokken per dag en werd hij ook niet dik. Maar als we hem meer gingen geven dan werd zijn poep weer slapper. Ik zou hem idd minder kunnen gaan geven maar ik ben bang dat hij dan nog dunner wordt en dat mijn vriend dan helemaal geen kvv meer wil voeren en hem weer op de brokken zet >:(. En dat wil ik dus voorkomen. Die 1400 gr. heeft ie over 2 maaltijden verdeeld gekregen, 's morgens 700 gr.en 's avonds 700 gr. Daarvoor heeft Nitus dus 2 weken Nature diet gehad en daar kreeg hij 1560 gr. van p.dag verdeeld over 2 maaltijden, maar dat was dus allemaal gekookt :o, dus niet goed heb ik begrepen en ook niet te betalen trouwens. Ze hadden me gezegd dat Nitus genoeg zou hebben aan 2 bakjes per dag! Nou niet dus, zitten haast geen calorieën in.
[/quote]

als je van energique 1 schijf per 5 kilo moet geven, dan kom je voor nitus toch op 900 gram uit toch?
als je een hond meer voert dan hij verbruikt, dan gaat dat te veel aan voer er dmv slappe ontlasting/ diaree weer uit.
iedere hond heeft wel ene andere energie behoefte, maar zopu toch eens gaan minderen met de hoeveelheden en kijken of het dan beter gaat.
als dat eenmaal goed gaat kun je de hoeveelheid altijd langzaam opvoeren toch?
verder heeft hij ene tijdje op gekookt voedsel gestaan, dus zijn lichaam moet zich ana gana passen.
wat je kan proberen is om de eerste 2 a 3 dagen de kook over het vlees te gooien.
na die 2 a 3 dagen gooi je er egwoon warm water overheen, daarna lauwq en vervologens op kamertemperatuur.
misschien dat het dan beter gaat!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65734
[quote="Truus"]
Tsja..die mannen ook ::) die vertrouwen het allemaal niet en willen dan naar de vertrouwde brokken ;D ;D ;D

Jouw hond zal er echt beter uit komen te zien op kvv geloof me. Hij krijgt meer spiermassa , een gezonde glanzende vacht en het is erg gezond. Je moet echt even volhouden hoor!
Aan het gewicht te zien mag hij dus 9 schijven hebben.

[/quote]

IK geloof het ook wel hoor :), en ik zou zelf ook wel meer geduld hebben als ik die hete (brokken)adem niet in m'n nek voelde >:(. Ik ga proberen Nitus minder te voeren: 10 schijven (hij mag tenslotte 50 kg. wegen) en ook maar even een paar dagen overgieten met kokend water zoals Quan zei. En als zijn poep beter wordt kan ik hem idd meer gaan voeren. Vind het wel eng hoor, stel dat ie nou hartsikkke gaat afvallen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door