Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ianthe
#656727
Alles gaat goed met barfen. Kunnen nu zelfs heel omslagtig aan het vlees van Canis naturalis komen. We krijgen het aankomende woensdag.

We hebben alleen 1 probleempje, Xena lust geen groentenmix :( Daardoor legt ze nu soms keiharde keuteltjes. Omdat ze dus te weinig groenten krijgt.

We stoppen er nu sla, komkommer, tomaat en paprika in. Wat kunnen we er in doen wat de meeste honden wel lusten. WAnt zelfs met stukjes kipfilet er doorheen moet ze het niet >:(

En we gaan de % verhogen naar 6% Ze heeft zo echt te weinig.
Door Lizzy
#656731
Ik denk dat je tomaat en paprika maar even moet vergeten. Dat is ten eerste groente uit de nachtschade familie en ten tweede vinden veel honden dat inderdaad niet zo lekker. Wat veel honden wel lekker vinden is een mengsel van gekookte sperzieboontjes, gekookte pompoen, beetje waterkers, beetje knoflook, een appeltje (vaak gaat appel, als enige fruitsoort, wel goed met groentes). En dat kun je dan eens mengen (klein beetje) met bijvoorbeeld pens. Of een blikje sardientjes. Of een beetje vlees met wat kwark of een eitje.
Door Lizzy
#656794
Vanille kwark bevat meestal suiker en kunstmatige smaakstoffen. Ik zou dat niet direct aan mijn honden geven. Voor 1 keertje kan het natuurlijk geen kwaad.
Door 202Spots
#657134
pink0pink schreef: We stoppen er nu sla, komkommer, tomaat en paprika in. Wat kunnen we er in doen wat de meeste honden wel lusten. WAnt zelfs met stukjes kipfilet er doorheen moet ze het niet >:(
Ik zou in ieder geval de paprika weg laten, en dan meer soorten groentes erbij.
Wanneer er minstens 5-6 groentes zijn dan smaakt alles beter, Weinig honden eten de groenten zonder iets anders er door, en meestal moet er iets van vlees,orgaanvlees, eitje of blikje vis doorheen om het lekkerder te maken.
Eventueel beetje geraspte parmesan cheese boven op strooien... ;)
Door Dtje
#657345
Karel vond groente ook maar matig, maar toen ik de laatste mix had gemaakt werd de pan schoongelikt  :o :o. Ik denk dat dit komt omdat ik er een redelijke hoeveelheid amandelen en pijnboompitten doorheen had gedaan.
Door Happy Tail
#657572
hier altijd een hoop gekletter na een lege bak met groentemix.....ik lust wel meer!!! ik maak de groentemix meestal lekker met zowiso een wisselende inhoud en dan als smaakmakers: eitje, zalmolie (das helemaal jummie) of wat vis uit blik erdoor, makreel, tonijn maakt niets uit hier.
Ook gaan er regelmatig wat noten doorheen en dan ik het ook echt zo weg. Verder hebben we de afspraak: eerst het grootste deel van de groente en dan krijg je echt eten ;D

het is ook echt even wennen voor de honden lijkt me
Door Ianthe
#657595
En een notenmix wat gaat daarin. Zijn er nog mixen die in vervanging kunnen voor Groentemix.
En al die smaakmakers. Dat kunnen we ook wel eens gaan proberen.
Door 202Spots
#657609
pink0pink schreef: En een notenmix wat gaat daarin.
Alle soorten rauwe ongebrande in koffiemolentje fijn gemalen noten,zaadjes en pitten.(alleen geen macadamia's)
Amandels,walnoten, hazelnoten, pecans, sesamzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten,pine seeds en wat je nog meer kan vinden
meer op :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 606.0.html
Zijn er nog mixen die in vervanging kunnen voor Groentemix.
Nee denk 't niet groentemix is groente...
tenzij je de bibimix (maag inhoud van schaap) of hele vuile pens als groente geeft?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door