Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#656190
Donderdagavond laat begon Kareltje (4 mnd en 2 wk) te spuwen. Eerst wat hij had gegeten en later een stuk of 6 keer slijm. Toen hij naar de bak ging zag ik dat hij diaree had en dat er wat bloed bij zat. Ik wilde net schrijven dat het nu wat beter met hem gaat, toen hij opnieuw spuwde. Wit slijm, zonder haren of bloed.

Donderdagavond heeft hij volgens mijn moeder wel iets gegeten. Zelf heb ik er niet zo goed op gelet omdat mijn ouders er waren. Maar hij heeft iets cb op, al was niet zijn hele bak leeg. Later op de avond heeft hij ook nog een stukje vleeswaren gekregen. Dat kwam er later dus weer uit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Maar dan vind ik het vreemd dat hij twee uur later al diaree heeft en dan nog zolang misselijk blijft.

Twee weken geleden heeft hij een plastic zakje opgegeten, wat hij na twee dagen weer heeft uitgespuwd. Zou het kunnen dat er toch nog een stuk(je) plastic is achter gebleven wat nu een verstopping veroorzaakt? Sinds dat hij het plastic heeft gegeten let ik er goed op dat hij niets te pakken kan krijgen wat slecht is voor hem en buiten komt hij niet, dus daar zou hij ook niet ziek van kunnen zijn. Tot donderdagavond was er niets aan de hand. Kareltje at, dronk, speel en vloog door het huis. Ook zijn ontlasting was al die tijd goed, waardoor ik denk (en hoop) dat het plastic helemaal uit zijn lijfje is.

Je kan begrijpen dat ik aardig ongerust ben, mede omdat hij nog zo klein is. Morgen bel ik gelijk de da. Ik hoop dat Karel morgen wil eten, maar zelfs als dat zo is, dan bel ik de da evengoed, omdat ik zo het weekend niet in wil.
Laatst gewijzigd door Romoka op za 04 nov 2006, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Romoka
#656223
Ik heb de da gebeld en assistente vond het verstandiger, met het oog op het weekend en het feit dat Kareltje nog zo jong is, om lang te komen. Om 11.45 moeten we er zijn.

Op dit moment gaat het wat beter. Karel zit niet meer echt zielig in een hoekje en vanmorgen heeft hij wat gegeten en dat is erin gebleven. Maar hij is nog lang niet zichzelf.

Ik hoop dat het meevalt voor het kleine manneke.
Door Romoka
#656327
We zijn naar de da geweest. Kareltje heeft een virus of bacterie opgelopen. Waarschijnlijk door zijn voer. Het heeft gelukkig niets met het plastic zakje te maken. Er was geen verstopping in zijn darmen te vinden.
Karel heeft twee injecties gekregen, een pasta om een filmlaagje in zijn darmen aan te brengen en dieetvoer. Dit moet hij twee dagen hebben. Het gaat al beter met hem. Hij is nog niet de oude, maar zo ziek als hij vannacht was is hij gelukkig ook niet meer. Nu slaapt hij van alle indrukken van de da.
Gelukkig is wat hij heeft niet ernstig en gaat het hopelijk over enkele dagen goed.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#656421
Romoka schreef: We zijn naar de da geweest. Kareltje heeft een virus of bacterie opgelopen. Waarschijnlijk door zijn voer. Het heeft gelukkig niets met het plastic zakje te maken. Er was geen verstopping in zijn darmen te vinden.
Karel heeft twee injecties gekregen, een pasta om een filmlaagje in zijn darmen aan te brengen en dieetvoer. Dit moet hij twee dagen hebben. Het gaat al beter met hem. Hij is nog niet de oude, maar zo ziek als hij vannacht was is hij gelukkig ook niet meer. Nu slaapt hij van alle indrukken van de da.
Gelukkig is wat hij heeft niet ernstig en gaat het hopelijk over enkele dagen goed.
Een virus oplopen door het voer lijkt me erg onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk heeft er al iets in zijn systeem gezeten. Hopenlijk is hij wel weer snel de oude geef hem maar een dikke knuffel van mij  :-*
Door Romoka
#656838
Kareltje is nog steeds ziek. Vanmorgen leek het een heel stuk beter. Hij at weer en speelde zoals een kitten hoort te doen. Ook zijn ontlasting was beter. Maar nu  is hij weer niet lekker, stil, wil niet eten, hij heeft  weer diarree en zojuist heeft hij ook weer gespugt.

De medicijnen zijn nu uitgewerkt en die gaven hem eerst een oppepper denk ik en nu moet hij het zelf doen. Straks ga ik wat kip proberen, kijken of hij dat wil.
Naar hoor, kon hij maar vertellen wat er mis is.
Door Romoka
#658312
sylvia schreef: He bah wat vervelend zeg  :-\

Misschien even een rare vraag maar heb je hem al eens goed ontwormt, daar kunnen ze namelijk ook heel ziek van worden.
Hij is vanaf de tweede week dat hij hier was een paar keer ontwormt met pasta die ik van de da had gekregen. Ik neem aan dat het goed gegaan is. Ik zie geen wormen in zijn ontlasting. Gelukkig is hij alweer de oude en zijn er geen tekenen van ziekte meer.  :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#658349
Romoka schreef: Hij is vanaf de tweede week dat hij hier was een paar keer ontwormt met pasta die ik van de da had gekregen. Ik neem aan dat het goed gegaan is. Ik zie geen wormen in zijn ontlasting. Gelukkig is hij alweer de oude en zijn er geen tekenen van ziekte meer.  :)
Soms is dit dus toch niet afdoende, ik zou toch nog een breed spectrum na geven vooral bij katten kunnen worminfecties nogal blijven hangen. Het is trouwens ook niet gezegd dat je wormen in de ontlasting ziet als er sprake is van een besmetting.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door