Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#633209
Mayka is sinds afgelopen oud-en-nieuw bang voor vuurwerk. Nee, dat schrijf ik verkeerd: ze is bang voor de hoge gillende geluiden tijdens oud-en-nieuw van bv vuurpijlen die met een gil de lucht in gaan. Knallen interresseren haar niet en ik denk dat het komt omdat haar gehoor scherper geworden is sinds haar zicht verminderd is.
Nu ben ik dus op zoek naar een homeopatisch rustgevend/kalmerend middel wat ik haar kan geven. Omdat je met sommige al vroeg moet beginnen stel ik deze vraag al in september  ;), is he t n ieder geval op tijd.
Dus: wie heeft er ervaring met bv Nervelet (VSM), Nervositeit (Puur Natuur), Rustcompositum (Groene Os)?
(Bach Rescue werkte niet)
Door Audrina
#633212
Dog Calmer (staat wel niet in je lijstje, maar is wel een kalmerend middel) van dursydog.nl / wendals herbs werkt hier bij geen van m'n honden, behalve als ik ze meer dan de dubbele max. hoeveelheid zou geven.
Door java
#633270
Ik heb voor mijn ene hond werkelijk alles geprobeerd maar niets hielp....begon al vaak 6 weken van tevoren !! Nu gebruik ik de laatste jaren niets meer en dat bevalt me zeker zo goed. Ja oke ze is enkele uren van streek..helaas, maar ik geef ze op HET moment geen aandacht. Ga zelf rustig in de kamer zitten...en de hond maar rondjes lopen.  Dit is voor de hond volgens ons gevoel de beste methoden. De volgende dag vind ze de geur van kruit nog wat vervelend maar we merken verder niets meer aan de hond.

groetjes WILL
Door Lizzy
#633284
Ik heb met alle middelen die je noemt ervaring en het werkt allemaal niet noemenswaardig, behalve dat ik met Rust Compositum heel aardige ervaring heb (alleen niet in geval met vuurwerk-angst, want daar hebben ze hier geen last van, maar in andere stressvolle situaties).
Door Helen
#633399
Ik vind ook niks werken. Ook de DAP werkt hier niet. Ik heb nog een half DAPje dus die gebruik ik maar gewoon om het op te maken (zo zonde vh geld anders....). Kuma is schot vast en Balou is erg gespannen met Oud en Nieuw. Al gaat het steeds beter omdat ze zich optrekt aan Kuma die nergens op reageert. We nemen haar een half uur van tevoren op schoot en ze blijft tot een uur of 0030 op schoot en dat gaat gewoon prima.
Door Borke
#634573
Ik heb vorig jaar wekenlang vooraf Nervoheel gebruikt - geen enkel effect te merken.
Op oudejaarsochtend Scullcap gegeven (maximale dosis) en dat hielp wel een beetje. Ik geef dat ook altijd aan de katten die bang zijn van vuurwerk en daar helpt het wel wat bij.

Er zijn ook mensen die zweren bij een half glaasje advocaat, maar ik vind dat zo'n naar idee, heb geen idee hoe een hond daar op reageert...?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634601
AstridStraver schreef:

Er zijn ook mensen die zweren bij een half glaasje advocaat, maar ik vind dat zo'n naar idee, heb geen idee hoe een hond daar op reageert...?
Ze slapen er heerlijk op ;D ;D
Door Antonia
#634726
Ik heb goede ervaringen met Rust Compositum van de GRoene Os. Alleen niet in verband met vuurwerk. Ik heb het gebruikt om de na een heftig conflict opgelopen gemoederen tussen mijn beide reuen wat te verzachten (als ondersteuning in combinatie met andere hulpmiddelen).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634822
Hier werkte bij de bangebroek de Bach Rescue remedy wel goed. Hij is nog steeds niet blij, maar heeft niet meer de neiging om door het dak te willen vliegen. Om er wat extra slaap bij te krijgen geef ik de laatste 2 jaar een flinke dosis passiflora oertinctuur vooraf aan het vuurwerk en daar wordt lekker op geslapen.
Door conleeuw
#634898
AstridStraver schreef: Ik heb vorig jaar wekenlang vooraf Nervoheel gebruikt - geen enkel effect te merken.
Op oudejaarsochtend Scullcap gegeven (maximale dosis) en dat hielp wel een beetje. Ik geef dat ook altijd aan de katten die bang zijn van vuurwerk en daar helpt het wel wat bij.

Er zijn ook mensen die zweren bij een half glaasje advocaat, maar ik vind dat zo'n naar idee, heb geen idee hoe een hond daar op reageert...?
Nou Bess was als de dood voor vuurwerk, tot zij een jaar of 4-5 was, was er niets aan de hand, toen tijdens een wandeling hebben een stelletje rot jochies een knaller vlak naar ons gegooid, en dat was genoeg om Bess voor de rest van haar leven angstig te maken met vuurwerk.
Ik vondt het niet een goed idee om haar maar te laten bang zijn, de dagen voor oud en nieuw werd er heel vaak geknald, en dan was ze al nerveus, en met de overgang van oud naar nieuw, als alle hel losbarste, dan plaste en poepte ze in huis, wist niet waar ze het moest zoeken, het was zo ongeloofelijk zielig, ik heb eerst nog eens wat homeopatie geprobeerd, maar heb toen voor haar gewoon vuurwerk pilletjes gehaald, ging prima. Afgelopen jaar hebben jongelui hier rotjes in de tuin gegooid, herhaaldelijk, dus uiteindelijk Dot ook angstig. Ik had niet zo veel zin om haar nu al aan de drugs te helpen, dus omdat ik ook Nana (ook angstig) hier had, heb ik advocaat gevoerd, ik meen dat ik op de hondengdragsforum de tip kreeg, maar ik had niet zo veel advocaat in huis, dus heb ik zelf staan kokkerellen....... nou, met twee dronken honden in huis was het wel lachen zeg. Nana ging slapen, zou haar helemaal een zorg zijn of er nu wel of niet geknald werd. Dot, die was niet meer zo nerveus, maar om nou te zeggen de angst was over of weg, nee, maar volgens mij wel beter te doen. Ze stond af en toe wel met haar hoofd te schudden en als ze achter haar oor wou krabbelen (was kennelijk nodig omdat haar hoofd raar voelden) dan viel ze zowat om, was wel grappig om te zien, maar ze was iets rustiger, wat ik nou dit jaar ga doen, dat weet ik nog niet, ik zal wel zien hoe ze reageert bij de eerste knallen. Jazz is gewoon totaal niet van plan om hoe dan ook stressig te raken om een paar knalletjes, ook met middernacht, ze zou er gewoon doorheen slapen ;D
Door Lil
#636005
Helen schreef: Ik vind ook niks werken. Ook de DAP werkt hier niet. Ik heb nog een half DAPje dus die gebruik ik maar gewoon om het op te maken (zo zonde vh geld anders....). Kuma is schot vast en Balou is erg gespannen met Oud en Nieuw. Al gaat het steeds beter omdat ze zich optrekt aan Kuma die nergens op reageert. We nemen haar een half uur van tevoren op schoot en ze blijft tot een uur of 0030 op schoot en dat gaat gewoon prima.
Hier de DAP gebruikt voor verlatingsangst, nou hielp dus echt voor geen meter!
Voor de rest dus een hond die "schotvast" is, maar dan alleen als ik erbij ben :-[ Daar kwamen we laatst op de hondenvereniging achter, oeps :-\
Dus dan maar thuis blijven....
Door Mayka
#636169
Nou als ik dit allemaal zo eens lees denk ik dat ik maar niks ga geven. Misschien gaan we wel advocaat proberen. We zien wel. Als het blaffen te hard wordt doe ik wel oordopjes in  ;).
Zondag hadden ze bij de achterburen een feestje en tijdens het balonnen opblazen liet iemand die al piepend weer leeg lopen. Nou, dat hebben we geweten: Mayka blafte de hele buurt bij elkaar  8)!
Zelf dacht ik ook even dat er een vuurpijl werd afgeschoten, klonk net zo.
Door margreet
#636237
Bij ons twee totaal relaxte honden en één die zowat in je kruipt,wij hebben er nu voor de derde keer voor gekozen om met oudjaar lekker ver weg in de bossen een huisje te huren,heerlijk 8) en niet alleen voor de honden ;D ;D ;D veertien dagen rust en ruimte,een goed boek,spelletje,puzzeltje,we vervelen ons niet. ;D
Door Daisy75
#636253
Ik heb me laten vertellen door een arts dat als je van die verdovende middelen geeft , ze idd wel rustig zijn ja..uiterlijke schijn...want ze maken het wel mee alleen lijkt dat niet zo omdat hun lijf verdoofd is!!
Nou dat is toch vreselijk zielig dan als dat zo is?
Want je verlamd zowat je hond maar hij beseft het nog wel...!

Wat betreft dat glaasje advocaat...ik ga mijn hond echt geen drank/alcohol geven hoor, kan nooit goed zijn in mijn ogen.

Ik heb hier al jaren elende met mijn teefje...ze is niet in paniek(in dr gedrag dan), blijft rustig zitten op dr plek maar ze is echt heel erg bang....het ergste is dat ik daar pas last van heb na oud en nieuw...ben een half jaar (niet overdreven) bezig haar weer op straat te krijgen..dit is erg lastig, maar betwijfel het of het met zo'n middeltje betr zou gaan...geen idee, durf het niet aan door wat ik erover gehoord heb....stom he?
Door charmed
#656902
Wij geven altijd relax van Sanal, gewoon te koop bij de dierenspeciaalzaak. We gebruiken het voor 1 sheltie tijdens oud en nieuw en als we weggaan naar een sheltiedag dan geven we 1 van onze shelties Relax omdat ze bang is voor shelties (geen grapje)

Gr. jacqueline
Mayka schreef: Mayka is sinds afgelopen oud-en-nieuw bang voor vuurwerk. Nee, dat schrijf ik verkeerd: ze is bang voor de hoge gillende geluiden tijdens oud-en-nieuw van bv vuurpijlen die met een gil de lucht in gaan. Knallen interresseren haar niet en ik denk dat het komt omdat haar gehoor scherper geworden is sinds haar zicht verminderd is.
Nu ben ik dus op zoek naar een homeopatisch rustgevend/kalmerend middel wat ik haar kan geven. Omdat je met sommige al vroeg moet beginnen stel ik deze vraag al in september ;), is he t n ieder geval op tijd.
Dus: wie heeft er ervaring met bv Nervelet (VSM), Nervositeit (Puur Natuur), Rustcompositum (Groene Os)?
(Bach Rescue werkte niet)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door