Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rowena
#656691
Hallo,
Ik heb even een vraagje ik barf nu al enige tijd met mijn Katten. Ik heb alleen 1 probleem 1 van mijn katten is echt heel erg kieskeurig :-X

Hij lust alleen kip. eend, duif en konijn.
Ik heb al rund, lam, paard en geit geprobeerd maar dat weigerd hij te eten >:(
Ik kan heel erg moeilijk aan duif komen dus dat heb ik voorlopig weer even niet.

nu is mijn vraag is kip, eend en konijn wel voldoende? ik kan alleen van kip orgaan vlees krijgen. Een konijn is vaak goed bevleesd maar van eend kan ik geen spiervlees krijgen alleen nekken en vleugels!!!

Ik heb nu een tijdje geprobeerd om 1 keer per dag kvv te geven en dan 1 keer per dag barf maar hij kotst kvv er 9 van de 10 keer weer uit.

Gaat dit zo goed?
Door Suzan54
#656759
Zo gek doet je kat het helemaal niet. Ik ben jaloers op je. Heel natuurlijke keuze toch, die kleinere prooidieren? Het schijnt dat hart een belangrijke bron van taurine is en daarom ben ik blij dat die van mij wel redelijk goed schapenhart eten.
Jammer van die KVV. Hoe zal het gaan wanneer je dit i.p.v. een maaltijd eens als een erbijtje geeft?
Door wendy1975
#656808
Rowena schreef: Hij lust alleen kip. eend, duif en konijn.
wees blij dat je het kunt krijgen. hier ben ik nog niet veel verder dan kip :-\ de rest heb ik nog niet kunnen vinden.
morgen voor het eerst lamshart, dus ik ben benieuwd...
Door *Robin*
#656841
Heb je er al eens aan gedacht om als ontbijt eendagskuikens te voeren?
en dan 's avonds konijn kip en eend voeren en als je het hebt duif.
ik vind het voorlopig wel genoeg variatie op die manier ;)
Door Rowena
#656846
Jammer van die KVV. Hoe zal het gaan wanneer je dit i.p.v. een maaltijd eens als een erbijtje geeft?
Je bedoelt kvv er af an toe bij geven? Ik ben bang dat ie dat dan gewoon weer uitspugt.... ik heb tot nu toe alleen carnibest en bandit gegeven en echt lekker vind hij het ook niet!
Ik heb vandaag stukjes lams hart gehaald en die vind hij ook niet lekker. Ik zal het hem nog een keer aanbieden maar ik geef het weinig kans.... :(
Heb je er al eens aan gedacht om als ontbijt eendagskuikens te voeren?
en dan 's avonds konijn kip en eend voeren en als je het hebt duif.
ik vind het voorlopig wel genoeg variatie op die manier
eendagskuikens eet hij wel. Als ik hem dat als ontbijt geef moet ik dan nog extra orgaanvlees geven of krijgt hij daar dan genoeg van?
Ik kan overigens alleen duifkarkas krijgen (ze zijn wel goed bevleesd) :) :)

Ik ben blij en opgelucht dat hij genoeg afwisseling krijgt.
Door *Robin*
#656884
ik geef hier ook vaak kuiken als ontbijt naar behoefte en 's avonds vleesbot of prooi.
als ik alleen vleesbot zou voeren bij die kuikens zou ik per kat 100 gram orgaan per week voeren,
dat is dus hartjes levertjes en maagjes door elkaar elk 1/3 van de maaltijd.
Dit kan je verdelen over twee maaltijden 50 gram of één keer per week de hele 100 gram.
als ze bij mij meer prooi eten krijgen ze beiden 50 gram orgaan per week.
je moet denken dat in ééndagskuikens ook orgaan zit dus die kan rekenen als compleet.
als je er genoeg vleesbot bij voert hoef je je geen zorgen te maken dat ze calcium tekort komen doordat de botjes van een kuiken nog niet goed ontwikkelt zijn

ééndagskuikens zijn ook goedkoop en vallen veelal heel goed in de smaak en ze zijn gezond door de eigeel die ze bevatten
Door Rowena
#657573
Heel erg bedankt voor de antwoorden. Nu weet ik tenminste dat het goed gaat. Ik zal ze dus voortaan elke ochtend kuiken geven en 's avonds lekker variëren met kip, eend, konijn en duif (als ik dat kan krijgen).
Vis ga ik binnenkort ook eens proberen dan kan ik dat ook gaan toevoegen.
:) :)
Laatst gewijzigd door Rowena op ma 06 nov 2006, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door