Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#656635
Arme Ziggy wordt aanstaande vrijdag weer aan haar wond geopereerd....Het schiet niet op. Het geneest ietsjes, maar scheurt weer uit....Ik krijg het wild vlees weg met zalf en het komt weer terug als ik stop met zalven, omdat Ziggy de zalf eraf likt en er vervolgens misselijk van wordt....
Vrijdag wordt de wond opnieuw uitgesneden en gehecht. Ziggy's pootje wordt stevig ingezwachteld tegen haar lijfje aan zodat de wond niet opnieuw uit kan scheuren en ze krijgt een kapje om. We houden haar een kleine twee weken in de bench totdat de hechtingen eruit zijn en de wond echt helemaal genezen is en dicht zit....Ze zal het vreselijk vinden (en ik ook), maar anders zal het nog weken, misschien maanden kosten voordat die nare wond dicht zit. Dit is de beste methode.....
Laatst gewijzigd door Helen op zo 28 jan 2007, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Romoka
#656641
O, wat naar zeg. Het zal voor jullie en ziggy niet makkelijk worden haar in de bench te houden, arme ziggy. Het moeilijke is dat je niet kan uitleggen dat het voor haar eigen bestwil is en dat niet als straf is bedoeld.

Ik hoop dat ze snel zal genezen en de wond nu helemaal dicht gaat.

Alvast sterkte voor vrijdag.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#656655
Wat vervelend zeg, ik hoop dat die twee weken snel omgaan en dat het dan ook gewoon goed genezen is.
Door Helen
#656723
Dank jullie wel!!! Ik hoop het ook. Die wond zit op zo'n rottige plek en er staat zoveel spanning op...bah.
Door Truus
#656725
He gadsie Helen wat naar nou. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar van een hondenvriendin weet ik dat zij met berkenteerolie de wond helemaal zuiver heeft gemaakt en het toen mooi heelde. De dierenarts gaf haar nog de complimenten hierover.
Sterkte met Ziggy :-*
Door Helen
#656730
Truus schreef: He gadsie Helen wat naar nou. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar van een hondenvriendin weet ik dat zij met berkenteerolie de wond helemaal zuiver heeft gemaakt en het toen mooi heelde. De dierenarts gaf haar nog de complimenten hierover.
Sterkte met Ziggy :-*
Dank je Truus wat lief!!!

Wij hebben al van alles geprobeerd met die wond helaas...Er zit echt niks anders op dan opereren...
Door Mevroi Kruim
#656783
Achossie, arme Ziggy! Het zit haar niet echt mee met die wond. Voor de rest is ze natuurlijk een ongelofelijk mazzelkont  ;D ;D

Sterkte met haar, en ik duim dat het nu snel geneest.
Door Helen
#656788
Kruimel schreef: Achossie, arme Ziggy! Het zit haar niet echt mee met die wond. Voor de rest is ze natuurlijk een ongelofelijk mazzelkont  ;D ;D

Sterkte met haar, en ik duim dat het nu snel geneest.
Maar we zijn dan ook zo gek op haar. Ze is zo'n lieve brave kat (met wat gebruiksaanwijzingen ;D). Ze is behoorlijk rustig (mogelijk nog door pijn van haar wond?), maakt niks stuk, is heel zindelijk, krabt aan de daartoe bestemde plankjes en qua verzorging lukt alles.  Ze luistert naar haar naam en komt als je roept, ligt het liefst de hele dag op schoot en gaat super met de honden. Voor vreemde honden is ze niet bang, sterker nog die jaagt ze de woonkamer door al blazend als ze ze onbeschoft vindt!!!
Een gavere kat bestaat toch niet!!!
Door Mevroi Kruim
#656831
Ze klinkt echt helemaal geweldig!
Dus eigenlijk zijn jullie ook echte mazzelkonten, met zo'n Supercat  ;) ;)

Mutual Admiration Society  ;D ;D
Door Helen
#656849
Kruimel schreef: Ze klinkt echt helemaal geweldig!
Dus eigenlijk zijn jullie ook echte mazzelkonten, met zo'n Supercat  ;) ;)

Mutual Admiration Society  ;D ;D
Oh, ok ;D Nu dan de andere kant van de medaille :D Ze heeft erg duidelijk grenzen. Als ze niet meer geaaid wil worden geeft ze dat heel duidelijk aan. Ga je door dan zijn er twee mogelijkheden 1) ze bijt, 2) ze rent weg. ..Het rennen wordt door ons gestimuleerd zoals je wel zult begrijpen. Verder jat ze als de raven...Je kan niets laten staan ;D  En als laatste als ze kotst kotst ze keurig midden op het kleed ;D  ;D


Ach als ik het zo zie staan ,blijft het een superkat!!! Heeeel veel meer pro's dan con's.
Door Kefraya
#657099
Arme Ziggy, het is ook zo'n akelige rotwond....
Hopelijk helpt de operatie! Geef haar maar veel knuffels en voor jou sterkte gewenst :-*
Door Helen
#659700
Even een kort berichtje. Ziggy is geopereerd aan haar wond. Het is super mooi gedaan en ziet er vooralsnog hoopgevend uit. Er zat zoveel granlulatieweefsel dat het hoogstwaarschijnlijk niet uit zichzelf geheeld zou zijn. Ze moet twee weken in de bench blijven met een kap om en daarna worden de hechtingen eruit gehaald. Daarna moet de kap nog een week omblijven. Ze is echt uren tekeer gegaan in gevecht tegen de kap. Hij bleef gelukkig zitten...Het was erg naar om te zien, maar het is niet anders. De wond staat zo onder spanning en het is allemaal zo fragiel dat gelik aan de wond al het werk teniet zou doen.
Ze heeft een nieuw soort antibioticum gekregen. Een injectie werkt twee weken. Een infectie bij de wond zou namelijk eveneens funest zijn.
Ik hoop van harte dat het hierna eindelijk over zal zijn voor haar dat gedoe met die wond...Het is erg sneu zo namelijk.
Door Truus
#659704
Gelukkig is dit achter de rug en nu opknappen. Sneu voor Ziggy en natuurlijk ook voor jou :-*.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door