Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Loes
#656563
Kan ik Spocky, die sinds 1 oktober volledig op kvv staat een rauwe kipfilet geven die 1 dag over de datum is (houdbaar tot 3 november). Of is dit iets te risky?
Door Loes
#656569
Tibetaan schreef: Natuurlijk kan dat.... gewoon doen en misschien vind hij het heerlijk.  ::)

Ja, maar hij is wel 1 dag over de datum he?
Door Knoeppie
#656587
Dat is dat kadaver dat ze in de natuur (wolven) en dat overreden konijn in het park ook, krijgen ze niets van.
Bovendien is een houdbaarheidsdatum, mits ongeopend, altijd ténminste houdbaar tot de datum.
Door Tibetaan
#656590
Mijn hond heeft vaak de neiging om wat vlees te verstoppen in de tuin....opeens na een dag zie ik haar dan weer lopen met dat bewuste stuk vlees in haar bek en verorbert zij het met grote liefde. Nimmer is ze er ziek van geworden. Ik zeg maar altijd zo “als het vlees niet uit zich zelf van het aanrecht loopt is het nog goed genoeg voor de hond”.  ;D
Mocht je echt twijfelen dan zou je de kook over de kip kunnen doen en wat rauwe gepureerde groenten erbij kunnen verstrekken (zit je echt goed en veilig).
Laatst gewijzigd door Tibetaan op za 04 nov 2006, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#656594
Die datum is een wettelijk voorschrift,  omdat wij mensen salmonella  kunnen oplopen van (niet meer goede) kip die onvoldoende verwarmd is. Honden hebben doorgaans een veel sterker maagzuur en kunnen prima overweg met 'niet zo vers' vlees.  Ik koop als ik het zie ook wel afgeprijsd vlees voor de hond......
Als het echt niet meer te pruimen is laat je hond het wel liggen (maar die kans is vrij klein.... ;))
Wel zelf even goed je handen wassen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#656599
Loes schreef: Kan ik Spocky, die sinds 1 oktober volledig op kvv staat een rauwe kipfilet geven die 1 dag over de datum is (houdbaar tot 3 november). Of is dit iets te risky?
Is totaal geen probleem, voor de hond (of kat) zit daar geen enkel risico aan verbonden.
Door conleeuw
#656630
ik heb al veel meer dan een dag over datum gevoerd, niets aan de hand, gewoon lekker doen, volgens mij vinden de honden het hier gewoon lekkerder als het een beetje oud is :-X ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door