Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#655656
Truus had alweer overgeven en weer heeft de laminaat uitgezet :o

Ik vind dit wel ontzettend vervelend, zeker gezien het feit dat mijn man nu echt geen hoge dunk meer heeft van het geven van vers vlees :-\

Weer 4 planken naar de fillistijnen, dat maakt er in totaal al 8 :o

Deze keer was het toch van de vis wat ze die ochtend gekregen heeft. Het was alleen iets van kop en iets van huid volgens mij (kon het niet goed zien) Het stonk in ieder geval goed naar vis ::) T was een flinke plas...

Nu begin ik toch steeds minder vertrouwen erin te krijgen. Ik geloof best dat het overgeven niet echt kwaad kan, zeker omdat ze zich erna gewoon goed voelde en verder ook geen vreemde symptomen vertoonde. De dag erna heeft ze gewoon barf gekregen, spiervlees met orgaan en dat is er ook in gebleven...

Maar als ze weer een keer overgeeft, krijg ik er ook steeds minder zin in, zeker gezien het feit dat ik hierdoor elke keer ruzie krijg met mijn man, aangezien de laminaat niet bestand is tegen het zuur van het braaksel. Truus heeft tot nu toch ook elke keer gebraakt in de nacht of als wij niet thuis zijn ???....

Langzaam weet ik het niet meer en vindt ik het toch een groot risico worden nu... Ik weet ook niet waar het aan kan liggen. Die hazenbout is er gewoon ingebleven en die knook was toch wel goed hard...

waar kan het toch aan liggen?
Door André
#655678
Hier geven ze wel eens over in 2 gevallen


- na een te korte periode van rusten daarna ----> beweging.
- Als er teveel is gegeten.

Een erg vervelend probleem en niet echt bemoedigend.


Succes
Door Cindy de Wolf
#655772
Hoe lang voer je al barf? Het kan namelijk ook zo zijn dat het maag/darmstelsel van jouw hond nog niet al teveel botten kan verteren en dat ze het daarom opgeeft. Je zou kunnen overwegen om eerst nog zo'n 70% kvv te geven en 30% barf en dan met name een kvv waarin gemalen botten zitten. Als dit goed gaat dit langzaamaan opbouwen en de KVV afbouwen. Mijn pup, nu 13 weken is gespeend op brokken en bij mij gelijk overgezet op barf en die gaf tot een week of 2 geleden ook regelmatig haar eten op. Nu niet meer. Ik heb 2 voordelen;1) geen laminaat en 2) makkelijke vriend.
Door Ramona
#656301
Tja, t is een moeilijk geval.

Ze krijgt nog niet zo heel erg lang barf. In die periode heeft ze tot nu toe 3 keer overgeven. Eerste keer was een kippenbotje van een dijbeen, tweede keer was het dus de vissenkop (half verteerd, alleen bot) en volgens mij wat huid...

Truus krijgt zo'n 600 gram per dag aan barf, verdeelt over de ochtend en de avond.

In de ochtend krijgt ze haar maaltijd NA de wandeling en dan tegen de middag zo rond een uur van 17/18 uur. Ze heeft dan haar wandeling ongeveer een uur of 3/4 erna pas.

Die vis had ze in die middag gekregen en in de ochtend had ze hazenbout gekregen die een naar mijn mening erg hard bot bevatte, waarvan ze wel alles binnen heeft gehouden. Konijnenbraadstukken gaan er ook als zoete broodjes in. Die had ik 1 keer door midden en de rest moet zijzelf doen.

De dijbenen ontbeen ik en ik denk dat ik het nu nog bij kleinere visjes houd, zoals sardien en horstmakreeltjes. De boten van die hazenbouten hak ik flink in.

Ze krijgt verder haar barf ook aangevuld met Rodi diepvries voeding, daarbij 2 keer per week nog brok en 1 vastendag...

Dat ze overgeeft okay, maar dat het elke keer  in de nacht gebeurd dat is dus vervelend. Als ik er overdag bij zou zijn, kan ik haar een plek wijzen waar ze kan overgeven. Ze kan dan leren om op die plek over te geven... maar ja ::) Dan maar in de nacht ???
Door daanentous
#656342
Mijn ene hond geeft ook bijna altijd over als ze vis heeft gegeten. Zelfs als het gemalen is. Het is heel goor, maar ze wil het zelf altijd weer opeten, dus dat laat ik haar doen en dan blijft het wel binnen. Geen idee hoe dat komt. Het is niet dat ze te snel eet, want vis eet vind ze niet zo heel lekker, dus met andere dingen schrokt ze veel erger.  Toucha gaf in het begin ook regelmatig over en meestal heel vroeg in de ochtend (rond 5 of 6 uur). Gelukkig is dat nu zo goed als over. Alleen van konijn wil ze ook nog wel eens overgeven.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#656343
Ramona schreef: aangezien de laminaat niet bestand is tegen het zuur van het braaksel.
Het is niet het zuur van het braaksel waardoor je laminaat uitzet en naar de knoppen gaat maar het vocht.
Door Ramona
#656354
daar heb je ook gelijk in... zuur en vocht, maar toch begrijp ik niet dat dat al zo snel gebeurd...

We gaan toch een poging doen om het via de verzekering vergoed te krijgen...

Volgens de verkooper valt het wel te proberen, dus we gaan ons best doen ;)
Door Yves
#656361
Sinds ik rauw geef heeft Yves twee keer overgegeven. Beide keren na een sardien. Ik zou als ik jou was dus ff geen vis meer geven.
Ik kreeg toen hier op het form op mijn kop, dat ik in het begin wat rustig aan moest doen en niet alles door elkaar proberen. En ze hadden gelijk!
Ga terug naar alleen kippennek als dat twee weken goed gaat dan kipkarkas daarna langszaam opbouwen naar hardere botten. Bij mij geeft Yves nu niet meer over, dus misschien dat het bij jou ook werkt.
Ik hoop het voor je en vooral voor de hond  ;)
Door Lizzy
#656364
Ik sluit me helemaal aan bij Yves. Je gaat voor jouw hond misschien een beetje te snel. Ik zou voorlopig gewoon even een weekje alleen kippennekken geven. En als dat goed gaat, ingeknipte kippenvleugels. En als dat goed gaat, kippenkarkassen of delen van hele kip. En eendennekken. Of delen van hele eend en parelhoen en konijn. En pas als dat goed gaat: hardere botten van lam en geit. Ik zou eerst geit geven, want mijn ervaring is dat die minder hard zijn als lam. Vaak. En zalmkop: pas als de hardere botten goed gaan. Op zich is overgeven in de overschakelingsperiode helemaal geen probleem. Hier gebeurde dat ook. Maar ik heb plavuizen. Bovendien: ze zitten hier 's nachts in een bench. Dus ik vind af en toe braaksel geen probleem. Doekie erover, klaar.

Jij moet dus langzamer aan doen zodat je hond beter kan wennen en niet over hoeft te geven. En dan nog, geven honden wel eens over. Honden geven veel makkelijk over als mensen en dat hoort ook gewoon een beetje bij het wezen hond. Heb je geen ruimte waar je je hond 's nachts in kan laten verblijven waar geen laminaat ligt? Of kan je hond 's nachts niet in een bench?
Door Ramona
#656367
Truus krijgt nu ongeveer 2 maanden barf in die twee maanden heeft ze 2 keer overgegeven. Konijnenbraadstukken; geen probleem, hazenbout; idem dito, sardien; idem dito, kippennekken, vleugels; idem dito, kippendijbeen; 1 keer gebraakt, makreel; 1 keer gebraakt...

wellicht kan ik het nu voorlopig houden op het eten waarvan ik zeker weet dat ze er niet van braakt? ik praat dan uiteraard alleen over de vleesbotten...
Door Ramona
#656369
helaas hebben we geen bench. We weten ook niet hoe Truus daarop zou reageren, aangezien ze nog nooit in een bench heeft gezeten...

en nee, we kunnen haar niet ergens anders zetten, aangezien we in het hele huis laminaat hebben. Boven komt ze in ieder geval niet, aangezien daar de fretten zitten en dat hun verdieping is ;)

t is dus een beetje vervelend, maar ja, we zien wel hoe het verder loopt...

maar wel ongelofelijk dat ze haast geen ontlasting heeft als ze vlees heeft gegeten :o in tegenstelling tot de brok
Door Yves
#656381
Ik zeg niet dat je het moet doen.....maar ik denk dat als je Truus langzaam aan een bench laat wennen dat het wel moet lukken om haar 's nachts daar in te laten slapen. Dus eerst dat ding open in de kamer dat ze erin en eruit kan evt. eten erin geven en zo opbouwen.
Maar goed ff terug over het overgeven. Ik vind het een goed plan om Truus (leuke naam trouwens) alleen dat te geven waarvan je weet dat ze het verdraagt. En misschien kun je over een tijdje wel weer 1 nieuw ding proberen, maar doe dat dan buiten of blijf erbij met een handdoek/zeiltje in de aanslag.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#656504
Wat dan weer wel vervelend is, is dat ze dan verplicht de hele nacht in haar eigen braaksel ligt. Hiermee los je wel het probleem op dat ze niet op het laminaat braakt maar niet de oorzaak van het braken.

Lastig hoor, 1 van mijn honden braakt 9 van de 10 keer als hij pens heeft gehad. Nu ik dit weet blijft hij gewoon langer buiten. Het komt omdat hij dit te gulzig naar binnen werkt.
Door Ramona
#656575
t is idd een latig verhaal en ik kan mij wel vinden het het feit, dat ze, indie ze braakt, wel in haar eigen braaksel ligt en dat vind ik niet zo'n geweldig idee...

Ik houd het nu gewoon bij het eten waarvan ik weet dat ze er niet van braakt ;)

Van de kippendijbenen, waar ze overigens de eerste keer van heeft gebraakt, haal ik het vlees af, dan heeft ze het spiervlees met het vet :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door