Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#656319
Ik heb vandaag weer het een en ander aan vlees in huis gehaald en ga beginnen met barf.

Willen jullie oordelen of dit goed is???

Maandag: 300gr kippennekjes
                 120 gr hart
                 160gr kopvlees
                 120 gr groente

dinsdag:   droge brok

woensdag: 300gr kippennekjes
                   120 gr kippenlevertjes
                   160 gram pens
                    120 gr groente

donderdag brok

vrijdag: 300 gr kippennekjes
             120 gr kippenmaag
             160 gr kopvlees
             120 gr groente

zaterdag brok en zondag brok

Ik wil wel op fulltime barf maar eerst even zo proberen.
De hond is ong 35 kilo en ben uit gegaan van 2% vh lichaamsgewicht.

gr Saskia
Laatst gewijzigd door saskia34 op za 04 nov 2006, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#657581
Tja. Je hoeveelheden zijn niet verkeerd, je afwisseling is zeer gering (kip en rund) en eerlijk gezegd zou ik ipv brok liever kvv voeren. Da's rauw, met weinig graan, en compleet. Minder belastend voor je hond z'n spijsvertering dan de afwisseling van vers met brok.
#657587
vind wel leuk dat je alvast droge brok neer hebt gezet.....een ondertoon die ik eruit opmaak dat het straks 100% barf wordt ;)

en om mee te beginnen best goed toch, later als je wat meer adressen hebt kan je meer diersoorten introduceren lijkt mij
#657635
Ik zou zelf de brokken dagen achter elkaar doen, net als de versdagen. Als je het steeds afwisselt, moet het spijsverteringsstelsel elke keer weer omschakelen.

Je kunt elke maaltijd compleet proberen te maken, maar ik vind het zelf makkelijker om per 1-2 weken compleet te voeren. Dus de ene dag pens, de volgende dag nekjes, dan een dag kopvlees enz. Als je dan gemiddeld over een periode van 1-2 weken de juiste percentages geeft, is dat een stuk makkelijker, vind ik zelf.

En inderdaad zou ik proberen om wat meer afwisseling in diersoorten te vinden, bv wat vette vis erbij zou heel mooi zijn.
#657910
mijn brokken zijn bijna op dus dan wil ik ook volledig over op barf.
De kip ging hartstikke goed,ze kauwde er rustig op en het kraakte goed.

Ik had vlees besteld bij BobBakkker en die zou het bzorgen vandaag maar dat wordt donderdag, hoop dan ook wel dat hij komt want eerst zou hij vorige week dinsdag al komen.

Dus dan heb ik al weer veel meer soorten vlees.

Hoop dat jullie dan wel willen helpenmet het samenstellen van een week menu.

Saskia
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door