Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Domestic_Dog
#656117
Hoi,

Bij Stoffel zag ik sinds gisteren ineens uitslag op zijn huid. Hij heeft een plek op z'n kont en aan de binnenkant van zijn dijen, oksels en bij z'n piem is het rood en schraal. Hij likt en krabt dan ook veel.

Hij heeft al wat langer jeuk (sinds een maand of 2) en toen bleek dat hij vlooien had. Ik heb hem ontvlooid (2 keer) en check hem regelmatig nu. De laatste tijd heb ik geen vlo of vlooienpoepje meer bespeurd bij hem maar de jeuk blijft maar aanhouden  ??? ik begrijp er niks van.

Er is niks veranderd in zijn dieet. Dat is gewoon hetzelfde gebleven. 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En wat ik hiertegen kan doen?
Door Domestic_Dog
#656136
tt-tjes schreef: Misschien een allergische reaktie op iets van buiten??
Dat zou kunnen natuurlijk. Ik vind het alleen dan zo vreemd dat dat nu gebeurt en niet in het voorjaar ofzo. Hij heeft ook nog nooit eerder zoiets gehad.
Door Lizzy
#656245
Waar heb je hem mee ontvlooit? Mijn ervaring is dat heel veel honden allergisch/zeer slecht reageren op vlo-middelen.
Door Domestic_Dog
#656512
Lizzy schreef: Waar heb je hem mee ontvlooit? Mijn ervaring is dat heel veel honden allergisch/zeer slecht reageren op vlo-middelen.
Hoi Lizzy,

Ik heb hem ontvlooid met Frontline. Ik las straks hier op barfplaats al dat honden daar slecht op kunnen reageren. Ik heb hem er 2 keer mee behandeld (2 x in 2 maanden).
Door fokje
#657675
hallo

ik heb ook een bverner sener vasn 9 maanden die heb ik ook met frontline behandeld  en die kreeg ook een reactie daarop  met krabben en kale vieze plekken hij kreeg prompt hotspot  ik he nu ook adventage gerkregen van de dierenarts ,maar ikmoet nu eerst wachten  tot die frontline uit z'n lichaam is  had al uitgerekent dat hij eind deaze maand advatage op kan hebben  en dan maar weer kijken hoe hij daar op reageert

gr fokje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door