Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eline Terra
#655401
Ik heb al zo´n 3 jaar jeukproblemen met mijn Toller. Ze heeft sowieso een vlooien en huisstofmijtallergie. Maar ondanks de hyposensikuur en consequent frontlinen blijft ze veel last van jeuk en huidschilfers hebben. Na vele verschillende merken voer gehad te hebben (wellicht heeft ze ook een voedselallergie) ben ik nu sinds een maand precies overgegaan op Carnibest. Ik weet dat ze moet ontgiftigen, maar hoe lang duurt dit, want het enige verschil wat ik zie is dat iets meer gaat glimmen.
Ik hoop ech dat CB gaat helpen. ik hoor er zoveel positieve verhalen over. En ik wil gewoon een hond hebben die eens een keer jeuvrij wordt. Het is zo sneu.....
Alle adviezen zijn welkom

Gr Eline
Door Boefke
#655604
Als je net bent overgestapt op vers dan denk ik dat je heel veel geduld moet hebben. Ik zou idd iig tijdelijk stoppen met frontline, kijken of dat iets uitmaakt. Wellicht tijdelijk een groene leem kuur om dat spul goed te verwijderen. En verder de CB toch zeker wel 4 maanden tot een half jaar de kans geven, voordat je er iets over kunt zeggen. Mocht het niet minderen dan zou ik naar een holistische DA gaan. Die bekijkt de zaak van alle kanten als het goed is. Ik ben zelf bij een geweest ook nav jeukklachten en heel tevreden. De jeuk is bij mijn hond in een jaar tijd verdwenen (praktisch), wat mede komt door een overstap op vers voedsel.
Door pallas
#656225
Eline Terra schreef: Geen frontline meer dus, wat zou ik dan kunnen geven om mijn hond vrovlij te houden??

Gr Eline
Eén van mijn honden heeft ook een vlooienallergie, van mijn da altijd advantage druppels gekregen. Deze vlooiendruppels doden de vlo als hij op de hond komt en de vlo hoeft de hond dus niet te bijten om dood te gaan. Het enige nadeel is dat je het wel een paar maanden moet geven voor een goed resultaat en het is maar 4 weken werkzaam (dus wat duurder in het gebruik)
Door Eline Terra
#656233
Oké, dankjewel, ik ga overstappen op advantage. Heb ik natuurlijk net weer een sixpack gekocht. Maarja gezondheid gaat voor en dat gekrap is echt frusterend.

Gr Eline
pallas schreef: Eén van mijn honden heeft ook een vlooienallergie, van mijn da altijd advantage druppels gekregen. Deze vlooiendruppels doden de vlo als hij op de hond komt en de vlo hoeft de hond dus niet te bijten om dood te gaan. Het enige nadeel is dat je het wel een paar maanden moet geven voor een goed resultaat en het is maar 4 weken werkzaam (dus wat duurder in het gebruik)
Door Tibetaan
#656236
Heel goed dat je bent overgestapt op CB (gewoon een zeer goede voeding).
Een buurvrouw van mij had hetzelfde met haar hond en heeft ruim 3 maanden CB verstrekt voor er daadwerkelijk verbetering naar voren kwam. Ook de overstap naar een andere manier van vlooienbestrijding heeft baat gehad en nu het beestje een band van SCALIBOR om heeft is de jeuk afgezakt naar NORMAAL...het is gewoon leuk om het beest met zoveel "pit" te zien rennen. Suc6 met je strijd!
Door Eline Terra
#656248
Tibetaan schreef: Heel goed dat je bent overgestapt op CB (gewoon een zeer goede voeding).
Een buurvrouw van mij had hetzelfde met haar hond en heeft ruim 3 maanden CB verstrekt voor er daadwerkelijk verbetering naar voren kwam. Ook de overstap naar een andere manier van vlooienbestrijding heeft baat gehad en nu het beestje een band van SCALIBOR om heeft is de jeuk afgezakt naar NORMAAL...het is gewoon leuk om het beest met zoveel "pit" te zien rennen. Suc6 met je strijd!
Dank voor je reactie. Scalibor draagt mijn hond in de zomer ook altijd, maar ga voor frontline iets anders proberen. Ik merk idd ook dat het erg veel energie vreet van een hond als hij alleen maar bezig is met krabben. Ik ga gewoon lekker door met CB voeren, want ze is er ook nog eens wild van.
Door Boefke
#656633
pallas schreef: Eén van mijn honden heeft ook een vlooienallergie, van mijn da altijd advantage druppels gekregen. Deze vlooiendruppels doden de vlo als hij op de hond komt en de vlo hoeft de hond dus niet te bijten om dood te gaan. Het enige nadeel is dat je het wel een paar maanden moet geven voor een goed resultaat en het is maar 4 weken werkzaam (dus wat duurder in het gebruik)
Even een vraagje. Hoe werkt dat dan? Als ik het goed begrepen heb bestaat Advantage ook uit druppels in de nek en wordt vanuit daar opgenomen door het lichaam. Hoe kan een vlo dan al dood gaan zonder te bijten?
Door pallas
#656836
Boefke schreef: Even een vraagje. Hoe werkt dat dan? Als ik het goed begrepen heb bestaat Advantage ook uit druppels in de nek en wordt vanuit daar opgenomen door het lichaam. Hoe kan een vlo dan al dood gaan zonder te bijten?
De stof druppel je idd verdeeld over de rug van de hond via de huid komt de stof ook in het haar van de hond ( vandaar dat je het wel een aantal maanden moet gebruiken voor een optimaal resultaat) als een vlo op de hond springt gaat ie dus na een poosje al dood, ook de plek waar je hond vaak ligt wordt op die manier vlo-vrij.

Didot kreeg eerst van mij frontline, maar hij is nu eindelijk (samen met een dieet) van de allergische klachten af.
Door Eline Terra
#657415
pallas schreef: De stof druppel je idd verdeeld over de rug van de hond via de huid komt de stof ook in het haar van de hond ( vandaar dat je het wel een aantal maanden moet gebruiken voor een optimaal resultaat) als een vlo op de hond springt gaat ie dus na een poosje al dood, ook de plek waar je hond vaak ligt wordt op die manier vlo-vrij.

Didot kreeg eerst van mij frontline, maar hij is nu eindelijk (samen met een dieet) van de allergische klachten af.
Oké erg leerzaam voor mij. Advantage is dus voor honden met een vlooienallergie beter. Ik hoor ook her en der verhalen over honden met een vlooienallergie die ze helemaal niet behandelen, want ze krijgen sowieso jeuk daarvan. Is er iemand die daar ervering mee heeft? Gister is Terra prompt weer besmet met vlooien. De hele dag is ze aan het krabben. Mijn ervaring is dat ze hier nu zo´n maand last van heeft, van 1 vlooienbeet. Is er een manier om die tijd te verkorten. Ze krabt nu zo´n 80% van de dag. Echt VRESELIJK. Kan wel janken....
Door Jojo
#657436
:( Ken het probleem van vlooienallergie....
Ik geef uit princiepe geen vlooiengif, maar toen we laatst daadwerkelijk een kleine vlooienkolonie in huis hadden gehaald (2 katten en 2 honden die er mee behept waren) heb ik toch maar alle beestjes een druppel gif in de nek gespoten. Het is idd. zo dat de advantage zich met de vetlaag die op de huid zit verspreid en als de flo er mee in aanraking komt verlammen zn zenuwen waardoor hij als het goed is niet meer in staat is om te bijten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door