Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#655918
Weet iemand wat een hele (gekweekte) eend, kaal, zonder kop & voeten en zonder ingewanden ongeveer weegt? Of varieert dat nogal?
Door Cindy de Wolf
#655928
Whahh denk rond de 1 a 1.5kg. Als ik met de jachttraining eenden gebruik zijn die errug zwaar zo rond de 1.5 a 2kg. Haal hier de bevedering vanaf en je haalt denk ik grofweg 1 kg over.
Gebruikersavatar
Door pike
#655966
Heb laatst gevraagd bij de pluimveeslachter, die had  hele "jonge eend" liggen. Maar geen kop, geen poten, geen veren enzo. Hij heeft er eentje voor me op de weegschaal gelegd die woog zo'n 2,5 kilo en de rest woog ook zo rond de 2,5 kilo zei hij.
Door Audrina
#656005
pike schreef: Heb laatst gevraagd bij de pluimveeslachter, die had  hele "jonge eend" liggen. Maar geen kop, geen poten, geen veren enzo. Hij heeft er eentje voor me op de weegschaal gelegd die woog zo'n 2,5 kilo en de rest woog ook zo rond de 2,5 kilo zei hij.
Oeps dan bel ik de kippenmeneer binnenkort toch nog maar een keertje op om het gewicht te vragen, want 12,5 kilo eend (5 stuks) is dan een beetje veel voor een hond die maar 1 of 2 keer per week een paar onsjes eend eet.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#656138
LIjkt me wel verstandig dan, 1 of 2,5 kilo maakt wel veel verschil! Maar een braadkuiken van de Lidl/Aldi  weegt al meer dan 1 kilo. De jonge eenden van mijn slachter waren beduidend groter dan die braadkuikens.
Door Antonia
#656151
pike schreef: LIjkt me wel verstandig dan, 1 of 2,5 kilo maakt wel veel verschil! Maar een braadkuiken van de Lidl/Aldi  weegt al meer dan 1 kilo. De jonge eenden van mijn slachter waren beduidend groter dan die braadkuikens.
Ik haal bij de Familia in Duitsland regelmatig hele diepvrieseenden. Dat zijn gekweekte eenden die op een vergelijkbare wijze als de Lidl en Aldi kippetjes verpakt zijn. Dus zonder kop, voetjes en veren, maar met de orgaantjes en de nek in een platic zakje in de eend gepropt. Er zijn dan 2 gewichtsklasses, eenden van ongeveer 1900 gram en eenden van 2400 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door