Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisha
#655001
Beste forumbezoekers,

Kan iemand mij vertellen of er wezenlijk verschil zit tussen de voeding van Carnibest, Bibi en Bandit. Is het ene qua voedingswaarde beter dan het andere ? Wat is jullie ervaring ?

We krijgen binnenkort kittens die zijn afgespeend op KVV en Barf en dus op zoek naar goed info en tips.
Door Ollie
#655103
Volgens mij maakt het elkaar niet zoveel. Je kunt die merken ook gewoon gaan afwisselen.

Ik voer mijn katten op het moment..Smuldier (vlees en pens variant) Duck en AHV en dat gaat uitstekend. Ik voer er dan nog wel 1 dagskuikens bij en ze krijgen zo nu en dan runderhart, rundvlees, kipfilet en koolvis.
Laatst gewijzigd door Ollie op di 31 okt 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#655108
Volgens mij zijn ze alle drie even prima. Het enige verschil is dat Bandit biologisch kattenvoer maakt en Bibi en Carnibest niet-biologisch zijn. Ik zou kijken naar welk voer jouw katten het lekkerst vinden en waar ze het het beste op doen. Katten zijn zeurpieten. Mutsen. Mijn kat bijvoorbeeld? Die vrat alleen Bibi. Bandit en Carnibest vond ze niet lekker. Daarom des te beter (!!! en om vele redenen des te beter!!) dat je kittens afgespeend zijn op versvlees en barf! Want, dit zijn niet zulke zeikerds als de brok-katten! Wat voor kittens zijn het? (bepaald ras?)
Door Ollie
#655109
Lizzy schreef: Volgens mij zijn ze alle drie even prima. Het enige verschil is dat Bandit biologisch kattenvoer maakt en Bibi en Carnibest niet-biologisch zijn. Ik zou kijken naar welk voer jouw katten het lekkerst vinden en waar ze het het beste op doen. Katten zijn zeurpieten. Mutsen. Mijn kat bijvoorbeeld? Die vrat alleen Bibi. Bandit en Carnibest vond ze niet lekker. Daarom des te beter (!!! en om vele redenen des te beter!!) dat je kittens afgespeend zijn op versvlees en barf! Want, dit zijn niet zulke zeikerds als de brok-katten! Wat voor kittens zijn het? (bepaald ras?)
Ohw kijk dat wist ik dus niet!
Door Daisha
#655166
Lizzy,

2 kittens Russisch Blauw en 2 kittens zijn een kruising van Russich Blauw x Singapura. Voor het geval iemand nu gaat vragen waar ze vandaan komen. Ze komen van Zaniematsu.

Bandit is helaas bij ons in de regio heel slecht verkijgbaar, zal er 110 km voor moeten gaan rijden. Bibi en Carnibest daarentegen zijn goed verkrijgbaar. Dat wordt dus afwisselen tussen Bibi en Carnibest met aanvulling van Barf.
Door Daisha
#655621
Hoi Helen,

Waarom 4 in één keer. Nou ja, we hadden altijd 1 poes die helaas is overleden. Nu hadden we al het idee dat we nu dus minimaal 2 kittens wilden. Dan kunnen ze lekker spelen en zo. Maar toen we op bezoek gingen liepen daar nog twee hele mooie bolletjes en ja, dan ben je verkocht. Het is allemaal van dezelfde vader en de kittens zijn heel erg aan elkaar gewend dus tja,...waarom ook niet dan ?

Stel je eens voor in de bar ? Waar is dat dan wel, ben hier gloedje nieuw !
#655628
Daisha schreef: Hoi Helen,

Waarom 4 in één keer. Nou ja, we hadden altijd 1 poes die helaas is overleden. Nu hadden we al het idee dat we nu dus minimaal 2 kittens wilden. Dan kunnen ze lekker spelen en zo. Maar toen we op bezoek gingen liepen daar nog twee hele mooie bolletjes en ja, dan ben je verkocht. Het is allemaal van dezelfde vader en de kittens zijn heel erg aan elkaar gewend dus tja,...waarom ook niet dan ?

Stel je eens voor in de bar ? Waar is dat dan wel, ben hier gloedje nieuw !

Naar beneden scrollen, onderaan in de sectie Algemeen is een Bar, maar ook een Voorstelgedeelte. Dat laatste is dus om je voor te stellen ;)
Door *wendy*
#655881
Mijn eigen kat lust geen Carnibest en ik wil binnenkort een keer Bibi proberen (mag ik dan een rolletje van jou overnemen?  :D ).
Bandit heb ik een mailtje gestuurd, dus ben benieuwd of ik nog reactie krijg.

Overigens zelf gevangen muizen en vogels gaan er hier wel in  ::)
Door *wendy*
#655896
Daisha schreef: Hoi Pippy,

Tuurlijk mag dat ;). Zal ik het even het kanaal over brengen of kom je er om. Kun je de rest gelijk meenemen :D
Lekker bijdehand ben je ook he !!! :D
Als je het niet erg vind deze keer een keer het kanaal overbrengen.
De volgende ronde, van 11 november zeg maar, kom ik dan even bij jullie buurten. ;) Ik heb morgen een razend drukke dag en moet de honden ook nog naar pension brengen. Zaterdag een nachie naar noord-holland.
Door Daisha
#655901
Oeps, :-[

Ja, heb vanochtend weer een heel bord bijdehandjes op. Sorry, niets meer van over.

En nog eens oeps, :-[ :-[

Zal ik eerst moeten zorgen dat ik aan wat Bibi kom, maar als ik het heb laat ik je het weten. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door