Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#654995
Mijn kat wil niet eten. Kwam wel kijken en liep daarbij heel erg te wankelen. Alsof zijn achterpoten niet meer willen. Hij heeft net bijna 6 weken blaasontsteking gehad en antibiotica. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Ga straks naar de DA.
Laatst gewijzigd door Misty op wo 01 nov 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#654997
Ik heb geen idee, maar ik geloof dat ik wel een bloedonderzoekje zou laten uitvoeren. Even checken of de niertjes enzo ook nog goed functioneren.

Snuf heeft overigens ook ooit iets heel raars gehad. Ze leek wel een dronken zeeman. Kon niet meer op d'r beentjes staan. Maar Snuf viel bijvoorbeeld ook echt van de trap en haar ogen stonden raar. Ze bleek de zeldzame aandoening "acute (perifere) polyneuropathie te hebben....

Dus wat dat betreft kan het echt alles zijn! Ik zal voor je duimen.
#655068
Naar de DA geweest. Hij bleek uitgedroogd te zijn. Infuus van 100 ml toegediend. Toen we thuis kwamen leek hij wel beter te lopen en liep gewoon goed de trap op naar boven. Nu ligt hij in de slaapkamer in een hoekje. Net nog even wat water gegeven met een spuitje in z'n bek gedruppeld. Z'n maag gaat daarbij tekeer, maar hij heeft ook al een dag niet gegeten. Geen bloedonderzoek laten doen (hij heeft wel nierfalen: d.d. 6/10; Urea 32.7 en Crea 283). Het toedienen van het infuus ging al onder zeer luid protest, dus we wilden hem niet verder pesten. Nu kijken hoe het gaat. Heb een grote spuit meegekregen om hem water in zijn bekkie te druppelen. Als hij niet genoeg krijgt moet hij morgen weer een infuus. Hoop dat hij straks wel wil eten. Ik zal iets lekkers (gekookte vis) voor hem maken.
#655301
Hij heeft nog steeds niet gegeten. Wel inmiddels 60 ml water bijgedruppeld.
Hij komt niet van zijn plek. Ik heb hem naar beneden gedragen en op z'n kussen gelegd. Ben toch bang dat er iets meer aan de hand is dan uitdroging. Als het morgenochtend niet beter gaat, laat ik z'n bloed testen. Arm beesie. Hij heeft zo genoeg van de DA, die overigens geweldig is. Maar hij is er de afgelopen tijd zo vaak geweest, waardoor het steeds moeizamer wordt.
#655375
Mijn schat heeft nu al bijna 2 dagen niets gegeten en drinkt uit zichzelf ook niet meer. Elk uur krijgt hij 10 ml water in z'n bekkie gedruppeld, maar het lijkt niet beter te gaan. Hij komt niet van z'n plek en heeft vanmorgen, vloeistof, gebraakt. DA gebeld en het advies gekregen om te dwangvoeren. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Proberen? Kijken of het helpt en hij weer uit zichzelf gaat eten. Of..............misschien moet ik het zo laten en geeft hij hiermee aan dat het  genoeg is zo en niet meer hoeft. Terwijl hij gisteren bij de DA zo tekeer ging toen hij een infuus kreeg dat de DA niet dacht dat hij het al had opgegeven. Wat een *****-zooi!
#655391
Ik heb onze siamees ook weken dwangmatig gevoerd. Katten MOETEN eten dat heeft geloof ik met de lever te maken??? Bij onze da. kon ik blikjes   met een inhoud van 200 gram-  geloof van Hill"s  , Hill"s  d/a??? ,  a/d   -weet de letters niet meer.-kopen. Het is een soort paté en dat verdunde ik met water. Alle benodigde voedingsstoffen zitten er geconcentreerd in .Ik kon het dan met een plastic spuit - zonder naald :)- zo in haar bekje spuiten .Dit werkt prima!!!!Het is toch wel even te proberen??Als hij echt niet meer wil ,zal hij deze manier van voeren ook wel weigeren???Heel veel sterkte samen .
#655398
Ik zou ook gaan dwangvoeren en ff bij de DA van die hill's  blikjes gaan halen en als je er toch bent ook meteen een tube nutrigel (extra vitamines en mineralen) meenemen.
Onze kat was afgelopen kerst ineens ziek en stopte ook met eten en drinken en wij dachten dat ze aan haar eindje was. Toch drong onze DA er toen op aan om dat dwangvoeren in ieder geval te proberen en we zijn blij dat we dat gedaan hebben want ze is er toen enorm van opgeknapt. Na anderhalve dag begon ze al weer uit zichzelf te eten en van lieverlee hebben we het blikvoer weer gemend met vers.
Het is niet leuk om te doen maar je kan er misschien wel je kat mee redden. Heel veel sterkte in ieder geval.
#655490
Ik had een kat die ook niet meer wou eten...Ben haar toen ook gaan dwangvoeren.
Vaak komen ze in een neerwaardse spiraal doordat ze beroerd zijn en niet eten. door het niet eten gaan ze zich beroerder voelen en worden daardoor weer zieker. Door te dwangvoederen kan je dat doorbreken.
Succes hoor :-* :-*
#655539
Absoluut gaan dwangvoeren!!!! Ik zou zelf al direct de eerste dag dat een zieke kat niet eet dwangvoeren. Meerdere keren per dag kleine hoeveelheden. Ik zou bij de DA Hills ad halen. Ook zou ik idd nutrigel bij de DA kopen. Er staat op dat het voor varkens en honden is, maar het is ook prima bruikbaar voor katten. Ook van de nutrigel zou ik haar meerdere malen per dag een beetje dwangvoeren.
#655545
Sluit me bij de voorgangers aan: dwangvoeren. Al ben ik zelf geen fan van de Hills, ik geef kvv als het nodig is. Maar voor een kat met ernstig nierfalen zal het misschien wel beter zijn.
Ik heb het zelf met een kat met nierfalen meegemaakt, ineens was hij net zover heen als jouw kat, niet meer willen eten en drinken, water uitkotsen enzo. Hij kreeg 2 x daags een onderhuids infuus met vocht en moest ook gevoerd worden. Helaas heeft hij het niet gered, na een paar dagen verdween het infuusvocht niet meer in z'n lichaam maar bleef gewoon als een grote bobbel onder z'n vel zitten. De volgende dag was hij dood. Als het op is is het ook echt op.
#655576
Bedankt voor al jullie reacties. Vanmiddag begonnen met dwangvoeren. Ongeveer een dessertlepel Hills a/d per keer verdund met water. Nu 3 x gegeven en hij houdt het binnen. Ook heb ik een middeltje tegen misselijkheid gekregen die ik hem van tevoren heb gegeven. De nutrigel heb ik nog niet. Eerst maar eens kijken of hij zo genoeg binnen krijgt. Ook krijgt hij nog steeds elk uur 10 ml water. Hij loopt nog wel erg wankel en heeft nog niet geplast sinds gisteren. Daar maak ik me wel zorgen om. Ik zal hem straks even op de bak zetten. Hopen dat hij plast. Gisteren zat hij nog niet verstopt volgens de DA. Maar ik weet niet hoe snel dat kan gaan. Als het morgenochtend nog niet beter gaat ga ik weer naar de DA voor een bloedonderzoek en misschien, als hij het dan nog toelaat, weer een infuus.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door