Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#655172
Vanmiddag met Loebas wéér bij de dierenarts geweest. Gister met controle was alles nog goed, en nu heeft hij echt een enorme bloeding gehad? Of een bloeduitstorting?
In elk geval is zijn scrotum zo groot als tennisbal, het staat helemaal strak. Verder is het gebied eromheen donkerpaars, bij het zwarte af.
Ook bloedt het iets, alleen weet ik niet of dat uit de wond van de operatie komt (ik wil er ook niet teveel mee gaan hanessen)

Volgens de Da kwam het in zeldzame gevallen voor, dat er een bloeding optrad na castratie (vrijdag is Loebas gecastreerd). Ze doet er op dit moment verder niets aan, het moet vanzelf weer overgaan. Wel hebben we extra Rimadyl meegekregen omdat het vreselijk pijnlijk moet zijn, vooral met lopen.
Kan ik iets geven ter ondersteuning? Traumeel heb ik in huis? En recovetsem ->ben ik tot nu toe straal vergeten te geven, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan.

Bah....ik heb al zo lang in twijfel gestaan om die castratie, en nu dit  :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door Femke op di 07 nov 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#655175
Dit heb ik ook meegemaakt met 1 van mijn honden. Ik heb moeten smeren met een brandwondenzalf. Dat trekt de brand eruit en koelt de boel, want heel dat gebied stond in rijpe zweer omdat het bloed nergens meer heen kon, alleen nog maar die balzak in. Verder ook pijnstillers gekregen en maar smeren.......smeren.....smeren. Zielig hoor. Je hond zal er goed ziek van zijn. Sterkte.
#655177
barfje schreef: Dit heb ik ook meegemaakt met 1 van mijn honden. Ik heb moeten smeren met een brandwondenzalf. Dat trekt de brand eruit en koelt de boel, want heel dat gebied stond in rijpe zweer omdat het bloed nergens meer heen kon, alleen nog maar die balzak in. Verder ook pijnstillers gekregen en maar smeren.......smeren.....smeren. Zielig hoor. Je hond zal er goed ziek van zijn. Sterkte.
ik heb calendula emulsie in huis, kan ik dat gebruiken?
Dat helpt ook goed bij zonnebrand en werkt ook verkoelend. Er zit geloof ik wel alcohol in....

Kon jij het goed aanraken bij je hond? Ik heb het idee dat het bij Loebas al pijn doe als ik er naar wijs  :-\
#655211
Femke schreef: ik heb calendula emulsie in huis, kan ik dat gebruiken?
Dat helpt ook goed bij zonnebrand en werkt ook verkoelend. Er zit geloof ik wel alcohol in....
Ik zou dit niet doen, ik heb ook een keer calendula emulsie bij Balou op zijn balzak gedaan toen die ontstoken was, hij heeft het hele huis bij elkaar gegild, zo'n pijn deed hem dat. :(
Je kunt het volgens mij dan nog beter met een washandje met koud water een beetje koelen.
#655271
Nee, geen Calendula-emulsie. Dat werkt normaal verzachtend maar irriteert ook enorm dan.
Het moet speciale brandwondenzalf zijn wat een stof bevat dat brand eruit trekt. Een soort mentholachtige substantie. Reken maar dat mijn mannetje het heerlijk vond toen hij doorhad dat het zo verkoelde en verzachtte.
Ik had het merk Hydrocortiderm voor brandwonden van de eerste graad.
Er zullen allicht op homeopatisch gebied soortgelijke zalven zijn, maar dit hielp erg goed.
#655328
ik ga er vandaag nog eens achteraan, het is echt een drama met hem  :'(
Hij durft zich bijna niet te bewegen en als hij zich wel beweegt dan jankt hij wel een kwartier van de pijn.
Gister heeft hij een extra rimadyl gehad voor de nacht. Ik probeerde het gisteravond te koelen maar toen jankte hij alleen maar harder  :-X


Overigens geef ik nu ook veel recovetsem, ik hoop maar dat dat snel aanslaat.
Laatst gewijzigd door Femke op wo 01 nov 2006, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#655410
vanmiddag om half 3 weer naar de DA, het gaat echt niet goed  :'( :'( :'(

de zwelling is nu zo groot als een hele grote sinaasappel, voor mijn gevoel staat het op knappen  :-X

Loebas vergaat van de pijn, ligt de hele ochtend te janken.

Wat heb ik gedaan, door hem te laten castreren? :'( :'(
#655411
Femke schreef: vanmiddag om half 3 weer naar de DA, het gaat echt niet goed  :'( :'( :'(

de zwelling is nu zo groot als een hele grote sinaasappel, voor mijn gevoel staat het op knappen   :-X

Loebas vergaat van de pijn, ligt de hele ochtend te janken.

Wat heb ik gedaan, door hem te laten castreren? :'( :'(
Hee joh, dat had je toch niet kunnen voorzien?

Veel sterkte vanmiddag en ik hoop voor Loebas dat ze het snel kunnen verhelpen
#655413
Femke schreef: vanmiddag om half 3 weer naar de DA, het gaat echt niet goed  :'( :'( :'(

de zwelling is nu zo groot als een hele grote sinaasappel, voor mijn gevoel staat het op knappen  :-X

Loebas vergaat van de pijn, ligt de hele ochtend te janken.

Wat heb ik gedaan, door hem te laten castreren? :'( :'(
goed hoor dat je toch naar de da ga, en jij moet jezelf niets verwijten, het gebeurt inderdaad bij een enkele geval, maar jij heb niet kunnen weten dat juist hij dit zou krijgen, wellicht dat de dierenarts iets kan doen om verlichting te geven en is hij straks zo hersteld, arme drommel, arme jij, sterkte ermee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door