Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#655119
Ik heb al vaker gelezen dat je een hond nadat hij bot gegeten heeft ongeveer een uur geen water moet geven vanwege de vertering.

Geldt dit ook voor KVV??

Normaal was ik de bak na het eten af en gaat er weer water in. Balou drinkt dan ook meteen na het eten, en nog regelmatig daarna nog een beetje.

Nu vraag ik me af of dit invloed kan hebben op de vertering en of het dan niet allemaal wat te snel de maag weer uit gaat. Misschien dat dit de reden is dat zijn ontlasting altijd te slap is?

Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Door Anita*
#655294
Wat ik er van weet is dat een kvv hond juist minder drinkt omdat er vrij veel vocht in het versvlees zit, maar niet drinken na het eten van botten dat weet ik niet, ik denk dat Lizzy je hier meet over kan vertellen, ze zal nog wel antwoorden. ;)
Door Ziviaantje
#655295
Ik laat de bak bij KVV gewoon staan, alleen als ze een flinke lamsrib heeft gehad gaat de bak even weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#655365
[quote="Anita*"]
Is het dan zo, dat je na het eten van botten niet mag drinken? wist ik niet ???
[/quote]

Een paar slokken kan geen kwaad, maar als een hond zich helemaal volllebbert dan heb je kans dat met het water er ook stukken onverteerd bot de maag verlaten.

Drinken na kvv maakt niks uit.
Door Cathelijn
#655647
[quote="Angelique"]
Een paar slokken kan geen kwaad, maar als een hond zich helemaal volllebbert dan heb je kans dat met het water er ook stukken onverteerd bot de maag verlaten.

Drinken na kvv maakt niks uit.
[/quote]

Maakt niks uit als in: is niet gevaarlijk?

Als een hond meer dan een paar slokjes drinkt bij zijn KVV, wordt het in de maag dan niet wat soeperiger? Ik kan me wel voorstellen dat bij een hond met een niet optimale vertering de ontlasting dan ook wat soeperiger wordt.
Of is dit echt onzin?? :-\
Door Mevroi Kruim
#655824
Ik kan niet meer vinden waar ik het gelezen heb, maar toch.
Die gedachte van niet drinken bij het eten want soep = slechtere vertering, die heerste er voor mensen ook. Dat is ooit een keer onderzocht en dat bleek geen bal uit te maken.
Desalniettemin laat ik mijn honden na het eten hooguit een paar slokjes drinken. Tara heeft soms van die uitschieters, vooral na het eten van veel bot, dat ineens de hele regenton leeg moet. Dat vind ik geen goed idee, ze zwelt dan echt op als een ballon, dus dat mag niet van mij.
Door tt-tjes
#656108
Ze krijgen bij mij op dit moment pas na ongeveer een uur te drinken. Als Balou dan te veel in 1 keer wil dan pak ik de bak weg en krijgt hij na een uur pas weer.
Dan valt het wel mee wat hij drinkt, maar als ik meteen water neerzet dat slobbert hij gerust een halve bak leeg.
Door Jojo
#657425
Vroeger ;D toen ik net begon met het voeren van vers en botjes heb ik het ook eens gelezen en haalde ik altijd angstvallig die waterbak weg na het eten. Totdat ik eens ergens las dat dat helemaal niet nodig was. Na een poosje hard werken op een paar ribben had Joey altijd erg dorst en ik vond het zo zielig dat hij zo hopeloos naar water liep te zoeken dat ik maar gewoon weer water ben gaan neerzetten. Tot op de dag van vandaag heb ik er ook nooit geen problemen van gemerkt :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door