Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door magda
#65505
Koosje is mijn bauceron en gisteravond heb ik een hard knobbeltje naast haar tepel ontdekt.
Ik dacht dat het alleen aan het vel zat, maar na goed voelen leek het wel alsof het aan een draadje zat.
Ik ben toen maar naar de vet gegaan vanochtend en hij vertelde me dat het kanker was.
Maar in een vroeg stadium, er is geen haast bij en toen heb ik van schrik de operatiedatum al meteen vast laten leggen, 29/03/04
Heb ik goed of fout gedaan? help!!!!
Door alies2
#65508
Oh wat shit Magda. Ik kan je niet vertellen of je er goed of fout aan hebt gedaan, dat kun je alleen zelf beslissen. Als het voor jou de goede beslissing is, dan kan een ander je daar alleen maar in steunen.
heel veel sterkte met je Koosje.
Door qyan
#65514
hoi magda,
he bah :-\
of je het goed of fout hebt gedaan, ik heb werkelijk geen idee.
maar in ieder geval vast succes voor de operatie :-*
gr wendy
Door Lizzy
#65531
magda schreef: Koosje is mijn bauceron en gisteravond heb ik een hard knobbeltje naast haar tepel ontdekt.
Ik dacht dat het alleen aan het vel zat, maar na goed voelen leek het wel alsof het aan een draadje zat.
Ik ben toen maar naar de vet gegaan vanochtend en hij vertelde me dat het kanker was.
Maar in een vroeg stadium, er is geen haast bij en toen heb ik van schrik de operatiedatum al meteen vast laten leggen, 29/03/04
Heb ik goed of fout gedaan? help!!!!
Kanker? Dat vind ik straf! Hoe heeft hij dat kunnen bepalen dan?

Maar goed, ik vind inderdaad dat het bobbeltje zo snel mogelijk weg gehaald moet worden. Maar, ik zou het zeker op laten sturen naar het laboratorium om te laten na kijken wat het precies voor een tumor is. Het kán namelijk goedaardig zijn!
Groetjes, Lizzy
Door ine
#65534
Zonder onderzoek vind ik het een knappe uitspraak!
Ik zou het zeker laten onderzoeken, zoals Lizzy zegt!
Door magda
#65540
Dacht ik eigenlijk zelf ook, later.
Maar ik ben het wel gewend van die Franse dierenartsen dat ze snelle conclusies trekken.
Maar in dit geval, bobbeltjes en knobbeltjes is zo eng.
Laten onderzoeken? Ik vraag me af of de vets dat hier doen na een operatie,maar ik kan het zeker voorstellen.
Zou het ook wel willen weten,hoewel we er niks mee opschieten. weg is weg
Mijn arme Koos ze lag te bibberen als een rietje, zo sterk en krachtig en dan zo bang.
Door qyan
#65544
magda schreef: Dacht ik eigenlijk zelf ook, later.
Maar ik ben het wel gewend van die Franse dierenartsen dat ze snelle conclusies trekken.
Maar in dit geval, bobbeltjes en knobbeltjes is zo eng.
Laten onderzoeken? Ik vraag me af of de vets dat hier doen na een operatie,maar ik kan het zeker voorstellen.
Zou het ook wel willen weten,hoewel we er niks mee opschieten. weg is weg
Mijn arme Koos ze lag te bibberen als een rietje, zo sterk en krachtig en dan zo bang.
magda,
bobbeltje laten onderzoeken! als jij dat wilt dan wil je dat.
het is jouw geld, je dA hoeft het niet te betalen!
als het kwaadaardig is moet er toch eventueel worden uitgezocht of er geen uitzaaiingen zijn. weg is niet altijd per definitie weg, indien uitgezaaid.

heeft je DA geen biopt genomen uit de bobbel met ene dunne naald en dit opegstuurd naar het lab?
Door magda
#65546
Nee niks hij voelde alleen maar.
Ik maar denken: zij hebben dat al honderdduizend x gevoeld ze kunnen het wel herkennen.
Door qyan
#65552
magda schreef: Nee niks hij voelde alleen maar.
Ik maar denken: zij hebben dat al honderdduizend x gevoeld ze kunnen het wel herkennen.
tja, dat soort onderzoeken heb ik ook al vaak gehad met qyan.
qyan had ten tijden van de ziekte van lyme opgezette lymfen klieren.
da voelde het en meteen: ga er maar vanuit dat het lymfeklierkanker is, qyan was 8,5 maand.
eerste een biopt met een dunne naald genomen.
eerste uitslag was positief :'(
3 weken later moets voor de tweede maal en biopt genomen worden van de klieren: toen was de uitslag gene lymfeklierkanker.
daarna zijn ze gaan prikken op lyme.

ik zou als ik jouw was idd of de bult laten verwijderen of een biopt laten nemen.
natte vingerwerk kan iedereen ;)
en alles wat uit de hond gehaald wordt laten onderzoeken in het lab.
alleen dan heb je zekerheid, de da speelt anders wel met het leven van je hond naar mijn idee
Door magda
#65554
ik herinner me weer wat hij precies gezegd heeft.
Hij zei:"Ja, kanker aan de tepels."
ik schrikken.
Hij weer: "Maar het is nog in een heel vroeg stadium en dan is het meestal nog goedaardig,maar na een jaar is het dan te ver ontwikkeld en is het kwaadaardig geworden. De operatie heeft geen haast,maar u moet het wel laten doen."
Het komt bij honden heel veel voor zegt hij.
Mijn zus: O al mijn vrouwtjeshonden hebben het gehad.
( ook om me gerust te stellen denk ik )
Door qyan
#65556
magda schreef: ik herinner me weer wat hij precies gezegd heeft.
Hij zei:"Ja, kanker aan de tepels."
ik schrikken.
Hij weer: "Maar het is nog in een heel vroeg stadium en dan is het meestal nog goedaardig,maar na een jaar is het dan te ver ontwikkeld en is het kwaadaardig geworden. De operatie heeft geen haast,maar u moet het wel laten doen."
Het komt bij honden heel veel voor zegt hij.
Mijn zus: O al mijn vrouwtjeshonden hebben het gehad.
( ook om me gerust te stellen denk ik )
ja maar hoe kan hij zonder onderzoek nou weten of het nu wel of niet in een vroeg stadium is?
ik weet niet veel van mama-tumoren, maar volgens mij kan een arts van buitenaf nooit voelen hoe ver iets is.
dus zou het er idd gewoon uit laten halen.
maar, nadat het eruit is gehaald toch op laten sturen naar het lab, om te weten of het goed of kwaadaardig is.
het zal maar kwaadaardig zijn en de arts stuurd het niet op naar het lab die bult:-X
Door Lupa
#65565
Ik zou voor de operatie het eerst laten onderzoeken,ze pakken onder plaatzelijk verdoving een stukkje.
Dat is dan bepalend voor de manier van opereren, als het kanker is dan moeten ze veel dieper en breeder weg halen, als het geen kanker ie dan kunnen ze veel oppervlakkig opereren.
Door magda
#65568
Ik ga het tegen hem zeggen,ze moeten toch weten wat ze gaan doen.
Door magda
#65571
Ze krijgen altijd kromme tenen als je iets probeert te zeggen. Misschien is dat wel Frans. Ze zijn een beetje Macho over het algemeen.
Door Lupa
#65572
ik zou dat zeker doen, want je heb er niks aan om je hond nu te laten opereren en dan halen ze niet genoeg weg, dan komt gegarandeerd terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door