Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber9960
#653644
hoi
ondanks ik ben overgestapt van brokken naar vers,met in het begin een verbetering van de huidklachten,krijgt mijn hond opnieuw dezelfde problemen.
-Constant jeuk zo erg dat hij zich slecht in zijn vel voelt
-oorontstekingen
- gestresseerd door al deze problemen

ben opnieuw naar de DA geweest en ze adviseerde mij speciale brokken tegen allergie ( daar ging ik dus niet op in en zei dat mijn hond vers eet)
uiteindelijk zijn bloed laten onderzoeken en nu blijkt volgens haar dat hij allergisch is aan huisstofmijt en aan menselijke huidschilfers
zo wie zo met een boef in huis wordt er dagelijks goed gestofzuigd en heel regelmatig afgestoft.
Nu kan je hoe netjes je ook bent nooit vermijden dat er huisstofmijt aanwezig is.
Heeft iemand met deze allergie bij honden ervaring,en of tips?
Door tt-tjes
#653690
Yep, ik heb een schotse collie gehad met deze allergie. Ik heb dit laten testen bij mevr. Vroom in Oisterwijk dmv een huidtest. We zijn toen begonnen met de desensibiliseringskuur. Na ongeveer 5 maanden begon dit te werken. Ik heb hem daarna nog 4 jaar gespoten, met steeds langere tussenpozen, daarna niet meer.

Toen was hij er overheen. Hij is er toch 11 mee geworden.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat jouw hond hier ook goed op reageert, maar het is het overwegen waard.
Door Mevroi Kruim
#653745
Met een bloedtest kun je algeme categorien vaststellen, dus bv allergisch voor boompollen, graspollen, mijten, katten, honden, maar niet welke grassoorten of boomsoorten precies.
Althans, zo was het toen ik getest werd. Ik ben allergisch voor sommige grassen en de meeste bomen, preciezer hoef ik het niet te weten, ik merk het vanzelf wel  :-X
Door amber9960
#653982
ik ben zo'n dikke 6 maanden geleden overgestapt lupa. Ik dacht toen echt dat het probleem aan de brokken lag,en ben dus wel teleurgesteld dat dit  toch niet het geval was. Aan de andere kant ben ik wel nog steeds overtuigd van het voordeel van vers hoor en ben blij toch de overstap te hebben gemaakt.Jullie hebben waarschijnlijk gelijk en is een bloedtest echt niet voldoende om een juiste diagnose te stellen.Mijn DA raad mij ook een kuur aan van inspuitingen,maar die zouden vrij veel geld kosten.Nu heb ik geen problemen met de kostprijs als het de juiste oplossing is heb ik het er graag voor over maar ik twijfel inderdaad aan de diagnose,vooral dan omdat mijn boef 6 maanden zonder problemen is geweest na de overschakeling van de voeding. Als je nu allergisch bent aan huisstof dan ben je dat toch niet voor 6 maanden in het jaar wel en 6 maanden niet????
Ik vraag mij af of het niet eerder met het seizoen te maken heeft en dan denk ik in de richting van hooikoorts of zo iets?
In elk geval hebben jullie gelijk en kan ik beter een huidtest laten doen,en een 2 opinie kan ook nooit kwaad.
bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Door Nitus
#654033
Is er de laatste tijd niet iets veranderd dan? Omdat het idd gek is dat het 6 maand goed is gegaan. Heeft je hond misschien van iemand anders een lekkertje gekregen, is je wasmiddel 'vernieuwd' etc. Probeer daar eens goed over na te denken. Heb je zelf je hond iets nieuw gegeven, een ei, of een groente door de groentemix die er eerder niet in zat....
En het kan ook idd met het seizoen te maken hebben, bepaalde planten die nu in bloeistaan. Is daar niets over te vinden op het internet, waarschuwingen voor bepaalde pollen? :-\
Door amber9960
#654451
heb ik al over nagedacht,het enige wat echt is veranderd is het seizoen,dus daar moet het volgens mij toch mee te maken hebben.Maar ik ga een huidtest laten doen om toch wat meer zekerheid te hebben.
bedankt voor je reaktie
Door Lizzy
#654569
Volgens mij is het najaar de huisstofmijt-periode van het jaar. Volgens mij zou je goed kunnen proberen om visolie extra aan het voer toe te voegen. Het is (vind ik) de moeite waard om homeopathische middelen te proberen. Ledum D30 zou het proberen waard zijn, al dan niet in combinatie met een nosode (huisstofmijt). Misschien raadpleeg je daarvoor het best een homeopathisch-werkend DA.

Overigens kun je bij honden (bij mijn weten) wel veel beter in het bloed zien waar hij/zij allergisch voor is. Dit in tegenstelling tot mensen en katten, waarbij dat niet/nauwelijks goed aan te wijzen is, middels een bloedtest. Tenminste, dit is wat ik begreep van mijn vorige DA.
Door Lizzy
#654934
Lupa schreef: maar hoe doen ze dat dan? spuiten ze de stof in het buisjebloed? en hoe weten ze welke van de honderden stoffen moeten gebruiken?
Ik weet ook niet precies hoe de test werkt. Misschien dat Hitam, Timmy, Dorothea, Fido daar meer over kan vertellen?
Door Eline Terra
#655870
goedendag,
Mijn hond heeft ook zo´n hyposensikuur gehad, maar ik krijg het idee dat het bij mijn hond niet werkt. Ze krijgt het al 1,5 jaarDe resultaten zijn ook best teleurstellend en kan heel lang duren. Ze hebben bij Terra ook bloed afgenomen en daar kwam huisstofmijt en vlooienallergie uit.
Ook Terra heeft een half jaar niet gekrapt, maar is weer begonnen toen ze ineens vlooien had.
Ook ik ben zoekende naar een oplossing.
Maar die bloedtest is heel goed en ideaal. Geen kale hond daarna.

Gr Eline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door