Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danja
#654799
Hallo, Danja heeft twee maanden terug haar laatste aanval gekregen, nu zit zij aan de vasotop tabletjes. Zij krijgt altijd versvlees, maar nu waren haar waardes weer te hoog. Haar eureum is gedaalt naar 8,3 maar haar creatinine waarde is nu 99, dat was de laatste keer 88 en daarvoor 95. Nu geef ik carnibest, maar ga nu over op de nierdieetbrokken tegen mijn zin, maar ik wil dat de waardes weer dalen tot ze normaal zijn. Ik wil haar wel Bandit geven dit is ook voor nierpatientjes. Ik denk dat de eiwitwaardes in versvlees toch te hoog zijn, dit is in bandit minder. Haar waardes mogen tussen de 0 en 50 liggen, dus bij Danja is dit wel aan de hoge kant. Zij drinkt veel en plast ook veel, s'nachts kan ze niet helemaal doorhalen, want dan moet ze er zeker 1 keer uit om een plasje te doen. Ik vindt haar de laatste tijd ook erg rustig, vooral met de wandeling loopt ze steeds achter, ze is wat vermoeider.

Groetjes Anneke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#654897
Haar ureum is gedaald, dat is prima. De creatinine zal niet zo gauw dalen maar langzaam maar zeker stijgen. Waar je haar ook op zet.
Nieren die eenmaal kapot zijn worden niet meer beter maar alleen langzaam slechter.
Het kan trouwens ook door de vasotop komen dat de creatinine even een stukje stijgt.

Ik zou haar lekker op versvlees houden en ook nog op de normale. Ik adviseer pas eiwitbeperkt dieet vanaf een ureum dat twee keer zo hoog is als hij mag zijn.

En het rusitge kan ook door de vasotop komen. Het is een bloeddrukverlager. Dus ze kan er wat slapper van worden. Misschien iets minder geven?
Door Audrina
#654912
Mag je haar er ter ondersteuning geen guldenroede / solidago bij geven? Of doe je dat al?
Door leonie
#655095
Danja krijgt een half tabletje vasotop. Nu had ik haar op de  Bandit en toen waren haar creatinine waardes gedaald van 95 naar 88, nu is hij weer verhoogd omdat ik Carnibest ben gaan geven. Nu krijgt ze weer bandit in de hoop dat haar waardes weer dalen.
Ze heeft gelukkig ook geen aanvallen meer gehad, dat komt denk ik doordat haar ureum is gedaald. Over een maand moet ze weer te bloedprikken, om te kijken of de waardes gedaalt zijn. Geef haar nu smorgens versvlees van Bandit en savonds die vieze brokken, van royal canine. Daarna wil ik haar weer voor 100% op vers zetten. Het is alleen vervelend dat ze niet duidelijk op alle versvleesvoedingen de ingredienten zetten, dat is wel lastig. Zaterdag gaan we vuile pens halen, dit schijnt ook goed te zijn voor nierpatientjes, heb ik gelezen. Wat kan ik Danja geven ter vervanging voor melkprodukten, dat krijgt ze altijd een beetje na haar eten, daar zitten te hoge fosfor gehaltes in???

Groetjes Anneke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door