Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#65415
Ik vrees een beetje dat vlees bij hondje Poncho (10 kilo) niet genoeg vult. Vanochtend heeft ze een schaaltje brokken op. Vanmiddag haar eerste echte 'barf-diner': 300 g orgaanvlees (weet dat dit niet echt aan te raden is maar ik had het al), gemengd met fijngemaakte pompoen/venkel, een schepje groengerstpoeder (green magma), een scheutje levertraan en een schepje edelgist. Toen ze klaar was, was ze nog lang niet verzadigd (dit merk ik aan alles bij haar). Omdat ik alleen vlees in de diepvries heb, kan ik niet snel wat bijgeven. Ze heeft daarom nog een flinke portie diner weggewerkt. Ik vind dit wel zonde want nu is het effect van het verse vlees weg. Toch vrees ik een beetje dat ze nog wat vullenders dan vlees nodig heeft, ik had ditzelfde probleem toen ze op een dieet van witte rijst en vis stond.

Misschien hebben ze echt nog zacht bot nodig? Maar dan ben ik wel afhankelijk van het aanbod van mijn groene slager. Weet niet of die lamsnek heeft (kippennek durf ik nog niet aan). Of zou ik nog iets anders erbij kunnen geven, zoals zilvervliesrijst?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65432
Ik denk toch echt wel dat 300 gr. per maaltijd genoeg moet zijn voor een hond van 10 kg., als ik het goed begrepen heb wil je dit dus 2x per dag gaan geven? Je mag wel oppassen dat je straks geen rolmops krijgt ;). Mijn teefje van 35 kg. krijgt ook 600 gr. per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Hoe merk je dan aan je hond dat hij niet genoeg heeft gehad? Blijft ie een uur lang zijn bak uitlikken? ;D, doen die van mij ook maar volgens mij doen ze dat omdat het zo lekker is. Sorry, was dus.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 13 mar 2004, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65438
Een schaal brokken,300 gr vlees en dan nog diner :o
die kan je straks rollen.
Mijn dames zouden zich dood eten als ik ze bleef geven,die hebben ook altijd wel zin in meer.
Die pompoen had je die wel gepureerd anders heeft ze er ook nog niks aan.
Door macho
#65452
misschien kan je er ook fytomix bijgeven.

300 gram krijg macho ook maar dan wel op 1 dag en er niks bij.

ik denk dat poncho ook moet wennen aan de omschakeling.
Door Anna Penta
#65454
[quote="Nitus"]
Ik denk toch echt wel dat 300 gr. per maaltijd genoeg moet zijn voor een hond van 10 kg., als ik het goed begrepen heb wil je dit dus 2x per dag gaan geven? Je mag wel oppassen dat je straks geen rolmops krijgt ;). Mijn teefje van 35 kg. krijgt ook 600 gr. per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Hoe merk je dan aan je hond dat hij niet genoeg heeft gehad? Blijft ie een uur lang zijn bak uitlikken? ;D, doen die van mij ook maar volgens mij doen ze dat omdat het zo lekker is. Sorry, was dus.
[/quote]

Nee, ik wil 1 x per dag een maaltijd van vers vlees geven, het liefst helemaal geen brokken maar eventueel in het begin 's ochtends brokken. Maar mij lijkt hooguit 400 gram vlees voldoende, maar ze is dan echt nog lang niet verzadigd. Poncho is een hondje dat eet tot ze genoeg heeft. En dat had ze niet na deze maaltijd. Ze blijft dan staan, kijkt naar de bak van haar vriendinnetje, die nog aan het eten is, kijkt naar het aanrecht, gaat op den duur blaffen... ik ken haar zo goed, ik weet dat ze dan echt nog honger heeft en desnoods de hele avond gaat vervelen. En nee, ze wordt niet dik, ze eet een flinke maaltijd, is dan verzadigd maar wordt niet dik, blijft zelfs wat ingevallen (geen wormen oid).
Door Anna Penta
#65455
[quote="sylvia"]
Een schaal brokken,300 gr vlees en dan nog diner :o
die kan je straks rollen.
Mijn dames zouden zich dood eten als ik ze bleef geven,die hebben ook altijd wel zin in meer.
Die pompoen had je die wel gepureerd anders heeft ze er ook nog niks aan.
[/quote]
Nee dus, ze komt geen grammetje aan. En dood eten kan Poncho zich niet want als ze genoeg heeft loopt ze weg. Ze weet zelf wat ze op kan en nodig heeft. De pompoen en venkel heb ik in de blender fijn gemaakt, wordt overigens niet echt puree. Ik vroeg me al af hoe ik dat moest doen. Hoe maak je puree van rauwe pompoen?
Door Anna Penta
#65456
[quote="macho"]
misschien kan je er ook fytomix bijgeven.

300 gram krijg macho ook maar dan wel op 1 dag en er niks bij.

ik denk dat poncho ook moet wennen aan de omschakeling.
[/quote]

Ja Joke, dat moet de tijd leren of het slechts de omschakeling is. Ik zal even zoeken wat fytomix precies is. Toch vrees ik dat Poncho echt iets nodig heeft dat vult. Misschien zal ik er wat zilvervliesrijst bij koken, lijkt me toch niet echt slecht gezien het feit dat de diepvriesmaaltijden ook granen bevatten.
Door macho
#65457
dan zou ik haar fytomix of kruidenmix erbij geven dan kan ze gewoon eten en is ze toch oplaatst verzadigd.

fytomix vult echt wel ik zou geen rijst erbij geven.
Laatst gewijzigd door macho op za 13 mar 2004, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#65458
Is dit een serieus verhaal ??? ???

Mijn 4 honden van 30 kg eten 500 gram per dag per hond !

En orgaanvlees met allerlei 'supplenten' kan ik niet echt een volle maaltijd noemen. Geen spiervlees? Zat er geen vet aan, Geen bot?
Door Anna Penta
#65463
Paul_Barte schreef: Is dit een serieus verhaal ??? ???
hihi, ja die poncho van mij is een aparte hoor ;)
En orgaanvlees met allerlei 'supplenten' kan ik niet echt een volle maaltijd noemen. Geen spiervlees? Zat er geen vet aan, Geen bot?
nou nee, maar ik ben nog maar een beginner he, verwacht niet te veel van me ::) Andere dagen krijgt ze rodi, alleen vandaag wilde ik het zelf doen. Het was een mengsel voor de hond van de Groene Weg, hart, lever in elk geval en misschien nog wat. Edelgist krijgen ze elke dag, is antivlo, levertraan ook elke dag, voor de allergie, groenten had ik fijngemaakt, zie hierboven. Toch niet slecht voor een beginner dacht ik, alleen, het vult dus niet. Ik meen te begrijpen dat fytomix een kant-en-klaar mengsel is van... van... ben even het merk kwijt. Zal er naar op zoek gaan.
Door macho
#65468
[quote="Anna Penta"]
[quote="macho"]
fytomix is van http://www.bibidiervoeding.nl/
[/quote]

Dankje Joke, helaas werkt de pagina niet optimaal en staan er geen verkoopadressen op. Zal aan mijn dierenwinkel vragen of ze het kunnen bestellen.
[/quote]

bij verkoop en advies kan je precies zien wie het verkoopt.

dat hoef je niet te vragen want dat kan niet.

het dichts bijzijnde is voor jouw hoogvliet.
Door An
#65469
[quote="Anna Penta"]
[quote="Nitus"]
Ik denk toch echt wel dat 300 gr. per maaltijd genoeg moet zijn voor een hond van 10 kg., als ik het goed begrepen heb wil je dit dus 2x per dag gaan geven? Je mag wel oppassen dat je straks geen rolmops krijgt ;). Mijn teefje van 35 kg. krijgt ook 600 gr. per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Hoe merk je dan aan je hond dat hij niet genoeg heeft gehad? Blijft ie een uur lang zijn bak uitlikken? ;D, doen die van mij ook maar volgens mij doen ze dat omdat het zo lekker is. Sorry, was dus.
[/quote]

Nee, ik wil 1 x per dag een maaltijd van vers vlees geven, het liefst helemaal geen brokken maar eventueel in het begin 's ochtends brokken. Maar mij lijkt hooguit 400 gram vlees voldoende, maar ze is dan echt nog lang niet verzadigd. Poncho is een hondje dat eet tot ze genoeg heeft. En dat had ze niet na deze maaltijd. Ze blijft dan staan, kijkt naar de bak van haar vriendinnetje, die nog aan het eten is, kijkt naar het aanrecht, gaat op den duur blaffen... ik ken haar zo goed, ik weet dat ze dan echt nog honger heeft en desnoods de hele avond gaat vervelen. En nee, ze wordt niet dik, ze eet een flinke maaltijd, is dan verzadigd maar wordt niet dik, blijft zelfs wat ingevallen (geen wormen oid).
[/quote]

Mij klinkt alsof ze jou goed getraint heeft ;) Als ik elke keer bij moest geven als ze aan hun etensbak blijven rondhangen dan geef ik binnen een maand elks hier 5 kg.
Door Anna Penta
#65470
[quote="An"]
[quote="Anna Penta"]
[quote="Nitus"]
Ik denk toch echt wel dat 300 gr. per maaltijd genoeg moet zijn voor een hond van 10 kg., als ik het goed begrepen heb wil je dit dus 2x per dag gaan geven? Je mag wel oppassen dat je straks geen rolmops krijgt ;). Mijn teefje van 35 kg. krijgt ook 600 gr. per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Hoe merk je dan aan je hond dat hij niet genoeg heeft gehad? Blijft ie een uur lang zijn bak uitlikken? ;D, doen die van mij ook maar volgens mij doen ze dat omdat het zo lekker is. Sorry, was dus.
[/quote]

Nee, ik wil 1 x per dag een maaltijd van vers vlees geven, het liefst helemaal geen brokken maar eventueel in het begin 's ochtends brokken. Maar mij lijkt hooguit 400 gram vlees voldoende, maar ze is dan echt nog lang niet verzadigd. Poncho is een hondje dat eet tot ze genoeg heeft. En dat had ze niet na deze maaltijd. Ze blijft dan staan, kijkt naar de bak van haar vriendinnetje, die nog aan het eten is, kijkt naar het aanrecht, gaat op den duur blaffen... ik ken haar zo goed, ik weet dat ze dan echt nog honger heeft en desnoods de hele avond gaat vervelen. En nee, ze wordt niet dik, ze eet een flinke maaltijd, is dan verzadigd maar wordt niet dik, blijft zelfs wat ingevallen (geen wormen oid).
[/quote]

Mij klinkt alsof ze jou goed getraint heeft ;) Als ik elke keer bij moest geven als ze aan hun etensbak blijven rondhangen dan geef ik binnen een maand elks hier 5 kg.
[/quote]

neeneeneeneenee dat is helemaal niet zo. Poncho weet écht zelf wat goed voor haar is. Ze is zeker geen hondje dat maar doorgaat. Ze eet haar bak leeg en meestal is het dan goed. Soms loopt ze eerder weg en dan is het te veel. En soms is het te weinig, dan 'vertelt' ze dat. Bambi en Kit kan ik daarin niet vertrouwen, die zouden almaar door kanen, onverzadigbaar. Maar Poncho is heel speciaal, die denkt voor haarzelf. Maar misschien moet je haar kennen om dat te geloven :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door