Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#654446
Kun je een AB kuur van Nysileen (VSM) nou ook geven aan honden met kennelhoest?
Dit ipv een AB kuur van de dierenarts..
Door Ziviaantje
#654518
Nysileen is geen antibiotica. Je kan bijvoorbeeld bisolvon geven ( de tabletjes, ik heb het huismerk van kruidvat voor mezelf, broomhexidine of zo zit er in ) en wat honing en kijken of het vanzelf minder wordt ( wel bij andere honden vandaan houden ! ). Blijft het zo, dan ff naar de dierenarts voor antibiotica.
Door Mevroi Kruim
#654523
Nysileen is idd geen ab, ab is nooit zonder recept verkrijgbaar. Je kunt het prima gebruiken bij kennelhoest, is veel zinniger dan een ab-kuur over het algemeen aangezien bij kennelhoest meestal vooral virussen de boosdoeners zijn en daar helpt geen ab tegen.
Verder kun je tegen de hoest tijmsiroop geven, of een lepeltje honing.
Meestal gaat kennelhoest zonder problemen vanzelf over.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#654540
Kruimel schreef: Nysileen is idd geen ab, ab is nooit zonder recept verkrijgbaar. Je kunt het prima gebruiken bij kennelhoest, is veel zinniger dan een ab-kuur over het algemeen aangezien bij kennelhoest meestal vooral virussen de boosdoeners zijn en daar helpt geen ab tegen.
Verder kun je tegen de hoest tijmsiroop geven, of een lepeltje honing.
Meestal gaat kennelhoest zonder problemen vanzelf over.
Virussen kunnen ook kennelhoest geven, maar het meest wordt dit toch veroorzaakt door een bacterie nl. Bordetella bronchiseptica. Bij milde gevallen wordt antibiotica niet voorgeschreven, maar in ernstigere gevallen heeft het zeker zin.
Door Jo
#654553
De Nysileen waar ik het over heb was vorig jaar volop op de tv reclame. Het is een zevendaagse kuur. Ik heb 'm zelf ook een keer gebruikt en moet zeggen dat ik er onwijs veel baat bij had . Dus vandaar mijn vraag over kennelhoest en Nysileen.

Hier een stukje over de Nysileen waar ik het over heb:
Werking:
Nisyleen forte is een plantaardige 7-daagse kuur voor de keel, neus en luchtwegen. Dit plantabioticum bevordert het algehele afweersysteem van de lichaamscellen. Nisyleen forte brengt de keel tot rust, is er om vrijer te ademen en heeft een verzachtende invloed op de luchtwegen.
Laatst gewijzigd door Jo op ma 30 okt 2006, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#654992
Een abioticum is geen anti-bioticum, daar is nog wel een onderscheid. AB in de zin van anti-bioticum kan allen door arts/da worden voorgeschreven en wordt degelijk dubbelblind enzo getest alvorens het goedgekeurd owrdt. De plantaardige middelen worden niet getest of wetenschappelijk onderozcht (over het algemeen dan) en de werking is ook niet officieel vastgesteld. Wat niet wil zeggen dat het niet werkt!
Virussen kunnen ook kennelhoest geven, maar het meest wordt dit toch veroorzaakt door een bacterie nl. Bordetella bronchiseptica. Bij milde gevallen wordt antibiotica niet voorgeschreven, maar in ernstigere gevallen heeft het zeker zin.
OK, hebben wij dus verschillende info over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door