Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#654398
Hallo,

Max heeft sinds een week enorme jeuk en rode plekken op z'n huid en verder heeft hij ook weer last van zijn oren. Oren waren al een gevoelig punt (maar ging naar 1/2 jaar barf eigenlijk wel goed). Jeuk en rode plekken heb ik nog niet eerder gezien.

Verder is hij wel allergisch voor zuivel en granen, maar daar gaat hij van kotsen.

Goed ik denk dat de jeuk aan de voeding ligt. De laatste tijd zijn er een paar dingen in z'n menu veranderd, ik heb zeewier en zalmolie toegevoegd 2x per week. En hij krijgt wat regelmatiger eend.

Wat denken jullie? Ervaringen met allergie voor  één van de drie?
Voorlopig laat ik de komende weken het even alledrie maar weer uit het menu en kijken of het dan beter gaat.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door Nitus
#654430
Balen hoor :(, het kan heel goed dat hij ergens allergisch op reageert.
Ik zou idd even een stapje terug gaan en hem het eten te geven dat hij kreeg voordat de jeuk optrad. En dan voortaan als je iets nieuws toevoegt, dat heel voorzichtig te doen en 1 nieuwigheidje per week/2 weken, dan kun je beter zien of iets een reactie oproept of niet.
Door Jojo
#654438
Mijn reu kan niet tegen vis, en dus ook geen visolie en zalmolie. Vervelend, want als je al wat wilt doen voor de huid en vacht grijp je snel naar visolie maar da gaat dus niet. Hij heeft wel baat bij pure borageolie! :)
Door Lizzy
#654547
Christin schreef: Hallo,

Max heeft sinds een week enorme jeuk en rode plekken op z'n huid en verder heeft hij ook weer last van zijn oren. Oren waren al een gevoelig punt (maar ging naar 1/2 jaar barf eigenlijk wel goed). Jeuk en rode plekken heb ik nog niet eerder gezien.

Verder is hij wel allergisch voor zuivel en granen, maar daar gaat hij van kotsen.

Goed ik denk dat de jeuk aan de voeding ligt. De laatste tijd zijn er een paar dingen in z'n menu veranderd, ik heb zeewier en zalmolie toegevoegd 2x per week. En hij krijgt wat regelmatiger eend.

Wat denken jullie? Ervaringen met allergie voor  één van de drie?
Voorlopig laat ik de komende weken het even alledrie maar weer uit het menu en kijken of het dan beter gaat.

Groetjes
He bah, balen! Wat ik zou doen: alle drie die dingen voorlopig weer van het menu schrappen. Dan, als het weer beter is: 1 voor 1 weer gaan toevoegen met een tussen pauze tussen de dingen van 2 a 3 weken. En dan afwachten op welke van de drie hij niet goed reageert. Ik denk dat het de eend en/of de visolie kan zijn. Maar ja, voor hetzelfde geldt is het heel iets anders hoor... Zo valt te denken aan: ben je een nieuw wasmiddel gaan gebruiken? Heb je vlooien-spul gebruikt? Heb je toevallig wat tomaat of paprika gegeven? Heb je een nieuwe plant? Heb je een nieuw vloerkleed?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door