Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

?
1
100%
?
Geen stemmen
0%
Door Linda82
#654362
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op de site en wil graag wat meer informatie hebben. Ik heb sinds twee weken een boxerpup van nu 13 weken oud. Van de fokker hebben we royal canin meegekregen. Nu eet hij dit vrij slecht. Na een aantal dagen op internet gekeken en gezocht te hebben zit ik er sterk aan te denken om over te stappen op kvv, in de hoop dat ie dat wel eet. En ik lees overal dat dit beter is dan brokken. Maar kan ik de pup daar nu al op overzetten? Zo ja, moet ik dat nog langzaam opbouwen? Staat er op de verpakkingen hoeveel ik dat geven moet? Hij zit nu nog op drie porties per dag. Heeft hij voldoende daar aan of moet ik nog iets bijgeven? Ik hoop op goede tips en adviezen. Wil het beste voor die kleine rakker. Alvast bedankt.


Groeten Linda en een pootje van diesel
Door Red_Hunter
#654365
Welkom op barfplaats.

Je kan gelijk over gaan op KVV, niet mengen met de brokken maar weg met die brokken en KVV gaan geven.
Ik ben met allebei mijn honden gelijk overgegaan toen ze bij mij kwamen zonder problemen.
De laatste fokker wilde nog een zak brokken meegeven maar ik heb bedankt.
Ik geef energique en daarvan hebben ze 1 plak van 100 gr nodig per 2,5 kg lichaamsgewicht, maar je moet altijd even kijken hoe jou hondje het daar op doet.
Ik wens je veel succes.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Nitus
#654412
Hoi Linda, vind het een heel goed idee van je om je pup over te willen zetten op kvv. Het is idd véél gezonder dan brokken, die jou slimme hond dus met tegenzin eet.

Fedor, de herder in mijn handteking, heeft alleen bij de fokker 1 week lang, 1 maaltijd per dag brokken gehad. Daarna heeft hij noooooit meer een brok gezien, maar alleen maar Carnibest, AHV en Barf gegeten (dat laatste is geen merk, maar stel je zelf samen ;)). Dus ja, kvv is zeer geschikt voor pups.

Je kunt een pup 'cold-turkey' overzetten op vers, denk niet dat het nodig is om het geleidelijk te doen, tenzij je zwakke darmen vermoed, maar de meeste pups kun je van de ene op de maaltijd overzetten.

Meestal staat er wel op de verpakking hoeveel je moet geven, over het algemeen kun je uitgaan van 50 gr. per kilogram lichaamsgewicht. Dus stel, jou hond weegt nu 10 kilo, dan geef je hem om te beginnen 500 gr. wordt hij zwaarder (lees groter) dan moet je hem ook meer gaan geven, tenzij hij te dik wordt (wat je aan de ribben kan voelen/zien).

Heb je de beginnersdocumentatie al gelezen, daar staan nog veel meer nuttige tips in. En als je meer wilt weten, gewoon vragen hoor!

Over kvv in het algemeen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

en de verschillende merken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html

Veel succes!
Door Linda82
#654528
Bedankt voor de tips en adviezen. Ik heb meteen kvv van duck gekocht. Even wachten tot het ontdooid is en dan kijken wat meneer er van vind.

Groet linda
Door K&D
#654554
Succes met de smulpartij.  Naarmate je meer leest, zul je blij zijn de stap genomen te hebben. Je kunt ook rustig diverse merken KVV door elkaar voeren, als je er maar op let dat het de complete versie is. Er zijn ook enkelvoudige, maar die moeten worden aangevuld.
Door karin G
#654863
Hoi Linda, mijn hond vond het al meteen veel en veel beter hoor, en nergens last van.maar ik gaf het al zo nu en dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door