Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ulla
#653776
Heeft er iemand ervaring met stokvis voor honden.
Dit is niet de zoute,die mensen eten,ik bestel het speciaal als hondenstokvis,en het is niet gezout,of anders hebben ze het ontzout.
Ze vinden het heerlijk,en lusten buiten haring om,geen rauwe vis.
Ik kan het vergeten,ze laten het gewoon liggen.
Gekookt prima,sardines uit blik prima,maar geen rauwe vis.
Om de vis af te wisselen,geef ik ze dus gedroogde stukjes stokvis.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Ulla ::)
Door henneke
#653953
Ik heb deze stokvis voor Bo , hij krijgt 1 keer per week een hele als snack , het is inderdaad heel erg duur maar oh wat vind hij het lekker , Bo is niet zo'n enthousiast beest maar hiermee loopt hij minstens 5 minuten te paraderen door de kamer om iedereen te laten zien wat hij gekregen heeft ( of we dat al niet hadden geroken!)
Een bijkoment voordeel vind ik de tijd dat hij erop aan het kluiven is voordat het op is ik heb nog niets ontdekt waar hij langer op moet kluiven .
Door ulla
#653967
Hoi,
Persoonlijk vind ik de prijs meevallen,als je het vergelijkt,met wat je in de winkel betaald.
Voor 1 kilo betaal ik € 18,00,voor 5 kilo € 70,00,en ik heb net weer 10 kilo a € 130,- besteld.
Het wordt gewoon franco via TPG bezorgt,en wat ik niet gebruik,gaat de vriezer in.
:o En kijk eens wat je voor een kilo kabeljauw,of zalm betaalt,ook hartstikke duur.
Groetjes,
Ulla :)
Gebruikersavatar
Door pike
#654040
Voor zoveel geld :o :o mij niet gezien.
Los daarvan: ik denk niet dat stokvis een goede vervanger is voor de vette zalm, sardientjes of makreel. Stokvis wordt van kabeljauw gemaakt en is dus magere vis. Heb het even nagekeken: De "hondenstokvis" bevat 1,7% vet. Dus voor de belangrijke visolieën hoef je het niet te geven want die zitten er niet in lijkt me.
Door tieneke
#654071
[quote="ulla"]
Hoi,
Persoonlijk vind ik de prijs meevallen,als je het vergelijkt,met wat je in de winkel betaald.
Voor 1 kilo betaal ik € 18,00,voor 5 kilo € 70,00,en ik heb net weer 10 kilo a € 130,- besteld.
Het wordt gewoon franco via TPG bezorgt,en wat ik niet gebruik,gaat de vriezer in.
:o En kijk eens wat je voor een kilo kabeljauw,of zalm betaalt,ook hartstikke duur.
Groetjes,
Ulla :)
[/quote]
Is this a joke?  :o
Ik heb echt heel veel voor de Nollebakmonsters over maar 18,00 euro per kilo vis?
In nog geen honderd jaar dus  ;)
Geef hier wel een lekker vet visje, is ook nog veel gezonder en voor mij lekker goedkoop...,betaal hier 3,00 voor 1 kilo zalm en voor makreel zelfs 1,40 per kilo  8)
Ik wil wel wat opsturen hoor  ;D ;D
Door tieneke
#654079
[quote="Tinker"]
Ik kan niet in je portomonaie kijken maar 130 euro voor 10 kilo hondensnacks vind ik niet bepaald meevallen. ::) ;D En ik betaal op de markt voor zalm/kabeljouw toch ook echt veel minder dan 18 euro de kilo ;)
[/quote]
Hier is de zalm,eend en lamsvoorbout met ribben en schouder(de laatste wordt geheel verwijdert)het duurste wat er gegeven wordt,de rest is haast voor niets....voor 18 euro wordt er hier een ruime week zeer luxe gebarft... :D
Door ulla
#654111
Oeps,jullie reakties begrijp ik wel,als ik zie wat je betaalt voor verse vis.
Maar op kipkarkassen na,en verder kvv barf ik niet echt.
Kom ook nog maar sinds twee dagen op barfplaats,en lees er veel goede dingen.
Maar,mijn honden,eten echt buiten haring om geen verse vis.
Vandaar zo nu en dan stokvis,die gedroogd wel 5 x de voedingswaarde heeft van verse vis.
Heb ik het gevoel,dat ze toch,iets goeds krijgen,naast kvv.
Ook ga ik na het een en ander gelezen te hebben,rauwe eieren bijgeven.
Een mens is nooit te oud om te leren.
Maar wel bedankt voor jullie reakties.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#654153
Volgens mij worden die stokvissen ook als traktaties/beloningen gebruikt?
Als je dan de prijs vergelijkt met een zakje gedroogde long oid wat je in de DSZ koopt. Daar betaal je ook rustig 1,95 voor een zakje van 150 gr. da's 13 euro per kilo :o. Nou dan kun je beter een stukje stokvis geven denk ik zo ;).
Verder heb ik geen ervaring met stokvis...
Heb je trouwens al eens een zalmkop geprobeerd? Of de verse sardientjes voor serveren een half uurtje in warm water leggen? Sommige honden vinden ze dan wel te eten.
Door henneke
#654175
ach weet je als mijn hond die stokvis nou echt het einde vind , lekkerder dan wat ik hem maar voor kan zetten dan mag hij van mij 1 maal per week heel luxe snacken ik zelf eet ook tenminste 1 keer per week een toetje waarvan ik de literprijs niet wil vergelijken met magere yoghurt  :D
Door tieneke
#654182
[quote="henneke"]
ach weet je als mijn hond die stokvis nou echt het einde vind , lekkerder dan wat ik hem maar voor kan zetten dan mag hij van mij 1 maal per week heel luxe snacken ik zelf eet ook tenminste 1 keer per week een toetje waarvan ik de literprijs niet wil vergelijken met magere yoghurt  :D
[/quote]
Het punt is dat ze hier echt alles het einde vinden  ;D
Door K@rin
#654186
[quote="Nitus"]
Of de verse sardientjes voor serveren een half uurtje in warm water leggen? Sommige honden vinden ze dan wel te eten.
[/quote]

Ja, dat heb ik afgelopen week ook gedaan.
Toen aten ZELFS Romy, Shanay & Dewi de verse sardines op !!  ;)
Door ulla
#654228
Oke,dat met die sardines in heet water vind ik een goede tip,en ga ik proberen.
Donderdag weer de visboer op de markt,en als ik daar zie wat de stokvis kost, ;D dacht ik goedkoop uit te zijn,is natuurlijk ook wel zo.
En ik doe er heel lang mee,en inderdaad het enthousiasme van de honden,daar geniet ik ook van.
De postbode vindt het overigings minder geslaagd,om te bezorgen ;).
Meer tips,om een hond aan verse vis te laten wennen zijn welkom.
Rauw ei eten ze wel,en ook wel de schaal.
Tot zover bedankt voor jullie reakties.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#654319
[quote="*Karin*"]
Ja, dat heb ik afgelopen week ook gedaan.
Toen aten ZELFS Romy, Shanay & Dewi de verse sardines op !!  ;)
[/quote]

Aha... de dames blijken dus fijnproevers te zijn :P ;). Maar gelukkig dat het op deze manier wel naar binnen gaat, zo kom je tenminste van je sardientjes af ;D.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#656915
[quote="ulla"]
Heeft er iemand ervaring met stokvis voor honden.
Dit is niet de zoute,die mensen eten,ik bestel het speciaal als hondenstokvis,en het is niet gezout,of anders hebben ze het ontzout.
Ze vinden het heerlijk,en lusten buiten haring om,geen rauwe vis.
Ik kan het vergeten,ze laten het gewoon liggen.
Gekookt prima,sardines uit blik prima,maar geen rauwe vis.
Om de vis af te wisselen,geef ik ze dus gedroogde stukjes stokvis.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Ulla ::)






[/quote]

Ik heb altijd gedroogde vis in huis. Soms krijgen ze een hele. Maar meestal gebruik ik ze als beloningen (klein gesneden)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#657485
Hier is die stokvis ook dé favoriete snack. Ik heb het alleen niet altijd in huis omdat ik het wat omslachtig vind om het per post te bestellen.
En ja, het is niet echt goedkoop, maar als je kijkt hoeveel verse vis er nodig is om 1 kg gedroogde vis te maken, dan vind ik het op zich wel weer meevallen. Je kunt de prijs van 1 kg gedroogde vis natuurlijk niet vergelijken met die van 1 kg verse vis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door