Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#653478
Oo oo oo wat moest ik toch wel in mijn vuist gniffellen....
Ik was op de training met lotje (A.Bulldog van bijna 6 mnd)(puppycursus) en nu wil het dat ik in een groep zit waar ook nog 2 zussen van lotje in zitten.
Hele leuke mensen hoor daar niet van, maar heb het al een paar keer over barf gehad, ze lijken geïnteresseerd maar doen er niets mee.
maar nu had ik ze doordat we hier vakantie hadden 2 weken niet gezien.
Ik kom er aan lopen en de man van 1 zusje zijn bek viel open, jeetje wat was lotje gegroeid, ze is een van de grotere teven van het nest ik weet het en dat was al erg vroeg voorspeld ook, dus vrij logisch dat ze iets hoger is dan haar zussen, ze is zelfs hoger dan sommige broers.
Dus die man vraagt, wat weegt ze in godsnaam wel niet...."nou 25 kilo"...hé op haar taille na oogt ze veel zwaarder,.... haar zus weegt 6 kilo meer???? hoe kan het dan dat lotje veel breder en gespierder is en toch veel slanker??? (lotje past in de taille breedte onderhand 2x in haar)

Tja zeg ik,....en dat is nu het duidelijke verschil tussen een brokken en barf hond.
Een barf hond groeit gelijkmatiger en beter in de spieren wat weer beter is voor de botten tijdens de groei....en een brokkenhond wordt een plofhond, beetje veel massa, maar de verkeerde massa.
En als je naar de energie van de honden kijkt, lotje heeft een veel betere conditie dan haar zussen.

je ziet zo duidelijk verschil in structuur van het "vlees" wat aan de honden zit, Lotje is gewoon heel gespierd en droog, en die van hun veel slapper tja hoe moet ik het uitleggen .... vatsig zonder echt dik te zijn....jullie barfers zullen me wel begrijpen.

Nu maar hopen dat ze misschien gaan inzien dat barf al die moeite waard is ::)

Jammer dat de training s'avonds is, dan kan je geen duidelijke foto's maken, maar ik wil over een week of 2 een wandeling organiseren met de moeder en broer en nog een paar zusjes uit de buurt... dan zal ik zeker foto's maken en ben ik benieuwd naar de verschillen.

hier wel een foto van lotje vorige week op vakantie dus 5 1/2 mnd oud.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op za 28 okt 2006, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#653568
André schreef: Ursula,

Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik denk dat genetica ook een rol speelt.
maar het is toch prachtig dat je hond zo mooi wordt

dat is ook weer zo.

ik heb een basset uit een vrij kleine lijn.
maar als ik dan nestbroertjes/zusjes zie, zie je toch duidelijk verschil.
mijn hond zit voor een basset, strak in zijn pak. heeft geen blubbervel. is flink gespierd (en dat komt echt niet door het wandelen :-[)en haar vacht voelt heel anders aan!
daarbij, mooie schone tandjes en weinig poep op de stoep ;)
de andere groeiden veel sneller, hebben veel meer los vel, een vettige vacht die ook anders van structuur is, en ze zijn helemaal niet zo mooi bespierd.
#653637
tuurlijk speelt genetica ook altijd een rol.
Lotje heeft heel veel weg van haar vader.
Maar dit zusje was een paar weken geleden nog duidelijk te zien dat ze qua bouw enz echt op elkaar leken.
Het zusje wat naast ons woont is bv weer heel anders van bouw.

maar net wat hierboven weer wordt vermeld: ik zie duidelijk verschil qua speren en vel en vacht.

Ik heb natuurlijk ook Lodewijk nog die eerst 2 jaar brokken heeft gehad en nu sinds een jaar barft, nou hoe die ook verranderd is, niet alleen zijn allergie is helemaal onder controle, maar ook zo strak als hij in zijn vel zit ken ik maar weinig bullterriers.
Ook is hij erg zacht en SUPER gespierd, je kunt wel zeggen dat 99 van de 100 bullterriers die zijn gewicht hebben gewoon weg dik of vatsig zijn....soms denken mensen dat van lodewijk ook totdat ze hem voelen, en ze gewoonweg schrikken van zijn compacte spiermassa.
het lukt je gewoon bijna niet om een velletje te pakken te krijgen en als je het hebt is het niets meer dan een velletje en geen vetrolletje :D
bekijk hier de andere foto's van de vakantie daar staat lodewijk ook op:

http://www.mijnalbum.nl/Album=U6WJ7TX8

grtz ursula
Gebruikersavatar
Door sylvia
#653948
André schreef: Ursula,

Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik denk dat genetica ook een rol speelt.
maar het is toch prachtig dat je hond zo mooi wordt

Dat is een leuke he  :)

Ik kan het hier prima zien met mijn honden, zze worden nooit groter dan de bedoeling was maar ze zijn er wel eerder maar op een verantwoorde manier. Bij mijn laatste nest kon ik trouwens heel goed de verschillen zien doordat Troy en Mees hier nog waren en Jeffrey hun broertje  die op brokken overleeft nu mooi te vergelijken waren. Troy is altijd de grootste geweest maar toen naar een paar maanden Jeffrey langs kwam schrok ik me een ongeluk, getver een slappe hap die uit zijn fatsoen gegroeid was. Maar het is wel zo dat ze uiteindelijk allemaal even groot zijn maar met dit verschil dat Jeffrey zijn banden , spieren en pezen een giga opsodemieter hebben gehad dordat ze in de overrekking zijn gegooid door het snelle groeien. Ik ben als kind ook te snel gegroeid en heb daar twee mooie patella's aan overgehouden en loshangende lendenwervels omdat al mijn banden overrekt zijn. Buiten dat ziet hij er ook erg vadsig uit en als je hem beetpakt dan grijp je in een zachte massa, als je Troy oppakt (of één van de teven) dan pak je een hard gespierde hond op .
Door karin G
#653951
Heerlijk om te lezen, ik voer dan weliswaar KVV met daarnaast wat barf, (moet nog aan de goed adresjes komen) maar op de cursus viel het ook al op dat Boef zo mooi uitgroeide.
maar je hebt een prachtige hond, ziet er mooi en sterk uit!
#654144
Nou vind het vooral leuk omdat ik gewoon zie hoe de honden reageren, dat ze lekker in hun vel zitten en veel goede energie hebben, geen last hebben van hun eigen vatsigheid zoals al zo veel pups op de training.
De spieren is voor mij een teken van blakende gezondheid.

Vaak denken mensen dat als je zulke rassen hebt dat het meteen om het stoere gaat en je ze zo snel mogelijk gespierd wilt hebben maar dat interesseerd me geen bal, ik heb puur deze honden uitgekozen op hun super leuke onstuimige anthousiasme. :D ze zijn ze gek als een deur met spelen enz.

Wat ik eerlijk gezegt zelf een veel grotere prestatie vind is om juist te bewijzen dat ze super  zijn door goede resultaten bij de training te behalen, zo is lodewijk bij de elementaire gehoorzaamheid als beste van de klas beïndigt met 95 van de max 100 punten, ik was zo trots op mijn manneke dat we iedereen hebben kunnen laten zien dat een bullterrier wel degelijk goed kan luisteren....en dan nog vond ik het belangrijkste cijfer, de baas hond verhouding....een 10 :D
En met lotje gaat het al net zo goed, die is pas laat met de puppycursus begonnen door de zomerstop (16wkn) maar loopt ondanks dat ver vooruit op alle andere honden ;D...maarja dat heeft verder allemaal niets met barf te maken dus genoeg over training hahaha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door