Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#640660
Mijn hond is een 'tweedehandsje', die ik nu twee jaar heb. Hiervoor werd hij door zijn baas behoorlijk mishandeld en heeft hij twee jaar in het asiel gezeten. Afgelopen anderhalf jaar ben ik met hem naar drie opeenvolgende gedragscursussen geweest, wegens probleemgedrag. Dat ging heel goed, maar hij bleef uitvallen naar fietsers en naar kleine kinderen, door middel van heel hard blaffen en trekken aan de lijn. De laatste maand is dit gedrag verergerd. Tot grote ergenis van voorbijgangers en tot grote schaamte van mij. Er heeft zich geen verandering in de thuissituatie voorgedaan, dus hier kan het niet aan liggen. Hij is half bordercollie en moet dus wel beziggehouden worden.
Omdat ik zo langzamerhand niet meer weet wat ik hier mee aan moet, vroeg ik me af of bachbloesem remedie ook bij hem zou kunnen helpen. Wie heeft ervaring met dit soort gedrag, en het gebruik van bachbloesem hierbij?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#640667
Omdat een gedraging niet atijd dezelfde oorzaak heeft zou ik je willen adviseren naar een GOEDE bloesemtherapeut te gaan. Wij hebben zelf altijd hele goede ervaringen met de adviezen van Bianca Uittenbogaard.

Mw. Bianca Uittenbogaard
adres praktijk:
Ermelo
Nederland
tel. 0341-562271
Website: http://home01.wxs.nl/~matchdog/

e-mail: [email protected]
Verdere info:
Reiki Master, Bach Bloesemtherapeut voor mens en dier, gedragstherapeut voor honden en katten. (Schrijfster van Bach Bloesem Remedies voor dieren). Een (telefonisch) Bachconsult van gemiddeld één uur levert voldoende informatie voor een constitutioneel samengestelde remedie die precies bij het individu --mens of dier-- past. Deze remedie wordt dezelfde dag klaargemaakt en verstuurd. Consult alleen op afspraak. Voor meer informatie kunt u bellen of e-mailen.
#640745
Bedankt voor de therapeutgegevens, het is wel een beetje ver weg, maar misschien dat telefonisch of e-mail contact kan.

Gentle-leader, negeren, afstraffen, bal in de bek als zijnde focusveranderingstherapie, je kunt het zo gek niet bedenken. Het helpt allemaal niets. Tevens heb ik gisteren even weer contact opgenomen met de cursusleider. Even overlegd, en ik moet weer terug naar de basis. Dus clicker met lekkers en als afstraffing een waterpistooltje. Dat laatste had ik nog niet eerder geprobeerd, dus wil ik dat uiteraard doen. Loop ik wel voor lul met zo'n waterding over straat, maar het kan mij niets meer schelen, als het maar helpt. En misschien in combi met bachbloesem, dat zou heel mooi zijn. Je moet toch wat overhebben voor zo'n 'asielzoeker' he?
#641427
Nog een kleine update van mij. Ik heb inmiddels een telefonisch consult gehad met de bach bloesem therapeute. Niet alleen moet mijn hond aan de bachbloesem, maar was ook het advies voor mij om aan de remedie te gaan. Erg verrassend, en ik hoop dat het tot een oplossing leidt. Overigens werkt de waterspuit als een tierelier. Hij vindt het niet leuk, en heeft nog maar 1 keer uitgehaald. Dit kwam omdat ik er niet op tijd bij was, dwz ik zag niet snel genoeg zijn houding veranderen. Het is een verademing om nu over straat te lopen. Ik heb eindelijk een remedie gevonden en hoop met aanvulling van de bachbloesem met hem vooruit te gaan.

Heel erg bedankt voor de tip!
Door tieneke
#643487
MariekeLost2 schreef: Nog een kleine update van mij. Ik heb inmiddels een telefonisch consult gehad met de bach bloesem therapeute. Niet alleen moet mijn hond aan de bachbloesem, maar was ook het advies voor mij om aan de remedie te gaan. Erg verrassend, en ik hoop dat het tot een oplossing leidt. Overigens werkt de waterspuit als een tierelier. Hij vindt het niet leuk, en heeft nog maar 1 keer uitgehaald. Dit kwam omdat ik er niet op tijd bij was, dwz ik zag niet snel genoeg zijn houding veranderen. Het is een verademing om nu over straat te lopen. Ik heb eindelijk een remedie gevonden en hoop met aanvulling van de bachbloesem met hem vooruit te gaan.

Heel erg bedankt voor de tip!
Heb beeld van dat waterpistool... ;D ;D
Ach als het helpt is dat prima toch ;)
Door Malamoods
#653314
Beetje oud topic en ik kan het toch niet nalaten even te reageren... Je schrijft dat je verschillende gedragscursussen hebt gedaan met je hond. Leuk voor de gehoorzaamheid, maar niet genoeg voor gedragsproblemen. Ik zou als ik jouw was opzoek gaan naar een gedragstherapeut die je kan helpen bij dit specifieke probleem.... En waterpistool bij dit probleem? :o Volgens mij zijn er veel hondvriendelijkere methoden te bedenken hoor! ;) Dat je Bach-bloesem erbij wil voor ondersteuning is wellicht een goed idee, maar je zal dit wel in combi juiste training moeten doen....

Rachel.
Door Malamoods
#653315
Dorothea2 schreef: :offtopic2: Heb je al eens met een gentle-leader geprobeerd dit gedrag eruit te krijgen?
Gentle leader helpt niets bij uitvallen. Het is een ondersteunend middel, zoals bach-bloesem dat ook is. Ook bij GL is training nodig..... De GL is geen oplossing opzich...

Rachel.
Door Lizzy
#653318
marga1953 schreef: Wat voor soorten bachbloesem moest je geven?

en voor jezelf?


Ik ben bang dat deze vraag erg algemeen is en dat we daar moeilijk antwoord op kunnen geven. Elke situatie en elk mens/dier is anders en afhankelijk van welk probleem het dier/mens heeft, zoekt een therapeut daar een passende remedie bij.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#653500
MariekeLost2 schreef: Nog een kleine update van mij. Ik heb inmiddels een telefonisch consult gehad met de bach bloesem therapeute. Niet alleen moet mijn hond aan de bachbloesem, maar was ook het advies voor mij om aan de remedie te gaan. Erg verrassend, en ik hoop dat het tot een oplossing leidt. Overigens werkt de waterspuit als een tierelier. Hij vindt het niet leuk, en heeft nog maar 1 keer uitgehaald. Dit kwam omdat ik er niet op tijd bij was, dwz ik zag niet snel genoeg zijn houding veranderen. Het is een verademing om nu over straat te lopen. Ik heb eindelijk een remedie gevonden en hoop met aanvulling van de bachbloesem met hem vooruit te gaan.

Heel erg bedankt voor de tip!
Ik was alleen benieuwd met welke ze moest beginnen.
#662958
@Malamoods. Ik heb diverse gedragstherapeuten geraadpleegd. Iedereen zei wat anders. Tot die ene tip van het waterpistool. Mag jij misschien wel een vervelend middel vinden, maar ik heb de hond nu zo ver dat deze door kinderen nu zelfs geaaid kan worden en deze hem een brokje uit de hand voeren(!) Dit was tot voor kort ondenkbaar. Ik train nu met kinderen uit mijn familie en het gaat steeds beter. Ook zoek ik op straat juist de plekken op waar veel kinderen aan het spelen zijn. Hij is nu zelfs zo ver, dat zodra hij een kind ziet, zich omdraait, gaat zitten en een poot omhoog houdt voor een brokje. Natuurlijk zijn er nog steeds af en toe uitbarstingen, maar de frequentie wordt steeds lager en lager.
Elke hond is anders, en toevallig werkt deze therapie bij mijn hond heel goed. Door het slechte gedrag kort te houden met een straaltje water (jeetje, wat een dierenmishandelaar ben ik toch) en het goede gedrag te belonen met een brokje, ben ik met mijn hond nu na twee jaar, eindelijk van een heel irritant gedragsprobleem af. En je wilt niet weten hoe vervelend dat probleem was. Achter het behang plakken, die neiging had ik af en toe. Maar ik heb het nooit opgegeven.

Overigens heb ik jammergenoeg met de Bachbloesem totaal geen verschil gezien.l Bij de een werkt het wel, bij mijn hond blijkbaar niet.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op do 16 nov 2006, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#662992
MariekeLost2 schreef:Door het slechte gedrag kort te houden met een straaltje water (jeetje, wat een dierenmishandelaar ben ik toch) en het goede gedrag te belonen met een brokje, ben ik met mijn hond nu na twee jaar, eindelijk van een heel irritant gedragsprobleem af. En je wilt niet weten hoe vervelend dat probleem was. Achter het behang plakken, die neiging had ik af en toe. Maar ik heb het nooit opgegeven.
Hartstikke goed toch zo!! Heerlijk voor je dat je zijn gedrag eindelijk hebt weten te doorbreken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door