Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#652772
Mijn reu van 1 jaar kan geen weg met zijn hormonen. Hij probeert alle teefjes contstant te berijden. Wat voor hem ook niet leuk is natuurlijk want hij krijgt het niet. Zijn piemeltje zit de ganse dag uit en ziet er een beetje ontstoken uit van aan te likken waarschijnlijk. Ik ben absoluut niet voor castratie, maar zou het bij mijn hond niet toch beter zijn? Had graag eens jullie idee gehoord?
Groetjes
Door Lizzy
#652779
Het eerste jaar a 2 a 3 a 4 jaren (en soms levenslang) kunnen reuen nogal oversexed zijn. Da's best vervelend, maar het hoort er ook een beetje bij....

Ik zou zelf eerst prodier geslachtsdrift van VSM proberen. En echinacea extra forte (van firma Bloem) om z'n piemel schoon te maken. Dat werkt ook tegen ontstekingen. Als prodier geslachtsdrift niet werkt: dan zou ik er hop bij geven (van Vitotaal). Da's een plantje dat de scherpe kanten er vanaf haalt. Als dat ook niet werkt: ik zou wachten tot mijn reu helemaal volledig uitgegroeid en uitgezwaard is (en dat is ie niet bij z'n eerste levensjaar). En als ie dan nog steeds stik en stik vervelend is en hij zelf last heeft van zijn eigen 'zijn' en een castratie zou acceptabel passen bij de rest van z'n karakter: pas dan zou ik een castratie overwegen.

Te jong castreren heeft namelijk gevolgen voor het skelet. Castreren heeft ook gevolgen voor de kans op prostaatkanker (kans neemt toe). Het heeft ook gevolgen voor het gewicht (de gemiddelde reu wordt zwaarder/dik) en het karakter van de hond. Dus het moet wel heel erg zijn wil ik overwegen een reu te laten castreren.
Door Daphne
#652814
Het wil trouwens ook niet eens zeggen dat dit gedrag afneemt bij castratie.
Succes ermee.
Door Christin
#652838
Hier wordt ook nog steeds getwijfeld over castratie.

Liever niet om redenen die Lizzy al mooi heeft omschreven. Redenen om het wel te doen zijn bij ons hopelijk de gedragsverandering. Max luistert over het algemeen best goed, totdat hij een geur heeft opgepikt. Dan gaan oren naar achteren, staart wat hoger en weg is Max.

Dan kan ik roepen en fluiten...
Na zo'n avontuur met uitlaten, dan weet ik het zeker, castreren. Maar daarna gaat het ook weken lang weer goed, dus weer twijfel.

Tja, dat helpt je niet, meer zomaar een reactie van een mede twijfelaar.
Door Saskia C.
#652866
Heb hier ook een oversexte reu. Toen we hem kregen met 2 jaar was het hopeloos. Nu een half jaar later en twee lege flesjes VSM Geslachtsdrift verder, is het goed te doen met hem. Zou inderdaad eerst de Geslachtsdrift van VSM proberen. Castratie kan altijd nog, en je kunt het inderdaad beter niet te vroeg doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#652879
Mijn reu is nu drie en bereed alle teven toen hij 1 was. Ik heb er niks aan gedaan en het is vanzelf over gegaan. Ik denk dat het gewoon een bepaalde fase is die ze doormaken. Overigens heeft rijden vaak niets eens met seksueel gedrag te maken maar is het een vorm van domineren. Heel veel jonge honden doen het, mijn hond reed ook op reuen.
Ook zijn puspiem is behoorlijk minder geworden in de loop der jaren.

hij is nog wel steeds oost-indisch doof als hij een loopse teef spot en gaat er dan als een speer vandoor. Dit is behoorlijk irritant maar ik kom zelden loopse teven tegen. Als ik nou in een drukke woonwijk zou wonen met veel loopse teven dan zou me dat wel gaan storen en misschien zou ik hem dan laten castreren.

Gister ging hij opeens wel weer op een teef rijden. Ze hadden al de hele tijd samen gespeeld. Toen er een andere reu bijkwam, ging de mijne opeens op de teef rijden. De teef gaf een snauw en het was klaar ook.
Door senadance
#652902
Boy is op 9 jarige leeftijd gecastreerd i.v.m. de vele pikspetters?(wat een flauwekul vond ik) zoals zijn vorige bazen vertelde, hij is en was erg dominant en nog steeds, geen gedragsverandering opgemerkt, teven?/hij vind ze geweldig. Rijen heeft hij nooit gedaan, maar ik zie geen verandering nog wat dominantie betreft nog wat het intresse voor de teven aangaat.
Door Steph
#652911
Waar kan je dat kopen VSM? Wil het zeker proberen vooraleer knip knip, hou hier ook niet van.
Door Saskia C.
#652919
Steph schreef: Waar kan je dat kopen VSM? Wil het zeker proberen vooraleer knip knip, hou hier ook niet van.
Ik heb het gewoon bij een Dierenarts gekocht. Maar niet alle DA's hebben het. Het beste kan je gewoon een paar in je omgeving bellen om te vragen of ze het hebben.
Door fester
#652947
Ik had, ook zo'n reu altijd helemaal verliefd. Gek werd je ervan. Maar nu hij ouder is is het over gegaan. Gelukkig maar. Ik denk zeker ook dat het te maken heeft met de leeftijd. Maar ik had toen advies gevraagd bij Margriet Cremers van de Silverlinde. Zij heeft mij toen een of ander goedje gestuurd  Compositie Sray heet dat en ik moest ik moest dat 2x daags over de flanken vernevelen. Gelukkig nu geen problemen meer.
Door tt-tjes
#652953
Steph schreef: Waar kan je dat kopen VSM? Wil het zeker proberen vooraleer knip knip, hou hier ook niet van.
Ik gebruik het voor Balou ook weer op dit moment, het helpt wel.

Je kunt het gewoon via internet bestellen bijvoorbeeld bij http://www.gezonddier.nl, heb je het de volgende dag al in huis.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#653247
Daphne schreef: Het wil trouwens ook niet eens zeggen dat dit gedrag afneemt bij castratie.
Succes ermee.
Ik zou zelf ook nooit zomaar castreren. Altijd in samenwerking en overleg met een gecetificeerd gedragsbegeleider
Gebruikersavatar
Door *Monique
#653258
Ik denk (nog) niet aan castreren, maar wel aan die geslachtsdrift van VSM
Ik heb weer iets aparts.....
Didge is nu 23 maanden en het is me al 2 keer opgevallen (tenminste dat denk ik) dat hij Kay gedekt heeft. Of tenminste een poging gedaan tot... :-[
Hij is zeer sociaal, niet oversext naar andere teven en absoluut niet opdringerig.
Kay is vorig jaar (helaas) gesteriliseerd, maar ze zijn erg gecharmeerd van elkaar!! :-*
Volgens mijn DA is het zeer onwaarschijnlijk, maar waar dan die vieze, olieachtige kont van Kay in 1 keer weg komt is voor hem ook een raadsel
De laatste keer had ze zelfs haar vagina heel smerig (olieachtige substantie. Ik heb het nog nooit gezien dat het gebeurd
Iemand ooit ook zo'n ervaring gehad?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door