Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#652584
Op advies (van tannetje) was ik 2 weken ggeleden gestopt met groente te geven aan mijn reu om te kijken of we zijn Ph waarde omlaag kregen ...dat werkte en hij zat binnen no time op 6,5....en het leuke is , nu nog steeds 2 weken later...dus lijkt goed te gaan,.....wilde ik toch even kwijt..
Wel eet hij trouwens elke ochtend een paar stukken fruit...wat ik sta te snijden voor de papegaaien...
Het is dus wel duidelijk dat hij erg gevoelig is voor koolhydraten...dat wist ik wel maar dat het zo veel invloed heeft wist ik niet....ben blij dat ik gaan barfen ben...echt!
Laatst gewijzigd door Daisy75 op wo 25 okt 2006, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#652645
even een vraagje, wat doet de ph waarde? en hoezo koolhydraten, werd ze te dik? :)
Door Lizzy
#652726
KayleighShanden schreef: Op advies (van tannetje) was ik 2 weken ggeleden gestopt met groente te geven aan mijn reu om te kijken of we zijn Ph waarde omlaag kregen ...dat werkte en hij zat binnen no time op 6,5....en het leuke is , nu nog steeds 2 weken later...dus lijkt goed te gaan,.....wilde ik toch even kwijt..
Wel eet hij trouwens elke ochtend een paar stukken fruit...wat ik sta te snijden voor de papegaaien...
Het is dus wel duidelijk dat hij erg gevoelig is voor koolhydraten...dat wist ik wel maar dat het zo veel invloed heeft wist ik niet....ben blij dat ik gaan barfen ben...echt!
Groente bevat nauwelijks koolhydraat. Dus ik kan me niet voorstellen dat de veroorzaker de koolhydraten zijn.... Maar, ik ben heel blij dat het zo 'steady' goed blijft gaan met hem!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#652735
Lizzy schreef: Groente bevat nauwelijks koolhydraat. Dus ik kan me niet voorstellen dat de veroorzaker de koolhydraten zijn.... Maar, ik ben heel blij dat het zo 'steady' goed blijft gaan met hem!
Denk dat de hoeveelheid Kh in fruit veel hoger is dan in groente.
Door Lizzy
#652736
Angelique schreef: Denk dat de hoeveelheid Kh in fruit veel hoger is dan in groente.
Dat klopt.

1 kg andijvie bevat 15,9 gram koolhydraat

1 kg appel bevat 116 gram koolhydraat

Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Door Daisy75
#652944
Lizzy schreef: Groente bevat nauwelijks koolhydraat. Dus ik kan me niet voorstellen dat de veroorzaker de koolhydraten zijn.... Maar, ik ben heel blij dat het zo 'steady' goed blijft gaan met hem!
Oke het ligt niet aan koolhydraten vandaar dat het nu ineens goed gaat nu hij voer eet zonder groente rijst en tarwe... :-\
Ik ga groente heus wel weer af en toe toevoegen hoor....en die stukjes fruit die hij eet kan je niet opwegen tegen de grammen aan groente en rijst wat in Cb zat bijvoorbeeld, dat is minimaal...maar tgaat goed en daar doe ik het voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door